• 1404/04/11 - 14:30
  • - تعداد بازدید: 44
  • - تعداد بازدیدکننده: 40
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
  • /ZhpJo

روایت روابط عمومی مرکز بهداشت غرب از ۱۲ روز جنگ و اطلاع‌رسانی در بحران

کارشناس مسئول روابط عمومی مرکز بهداشت غرب تهران، با اشاره به نقش مهم ارتباطات در بحران جنگ ۱۲ روزه ایران و رژیم صهیونیستی گفت مدیریت شایعات، تقویت امید عمومی و ارائه آموزش‌های سلامت‌محور بسیار اهمیت دارند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی ایران ، اکرم عزتی، کارشناس مسئول روابط عمومی مرکز بهداشت غرب تهران، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای جنگ ۱۲ روزه، به نقش محوری روابط عمومی در دوران بحران پرداخت و اظهار کرد: مدیریت ارتباطات یکی از ارکان اساسی مدیریت بحران است و هدف ما جلوگیری از شایعه، کاهش ترس عمومی، افزایش آگاهی مردم و ایجاد اعتماد و امید در جامعه بود.
 
وی با اشاره به اقدامات صورت‌گرفته در حوزه اطلاع‌رسانی افزود: در آغاز بحران، دو گروه مجازی در پیام‌رسان بله تشکیل شد؛ یکی برای کارکنان مرکز بهداشت و دیگری برای جامعه هدف. در این گروه‌ها، به‌صورت روزانه و لحظه‌ای آخرین اطلاعیه‌های دانشگاه، وضعیت هوا، نکات بهداشت محیط و آموزش‌های روانی مرتبط با مدیریت استرس منتشر می‌شد. همچنین اطلاعات مراکز خدمت‌رسان فعال در شرایط بحران اطلاع‌رسانی گردید تا مردم بتوانند از منابع قابل اعتماد بهره‌مند شوند.
 
 
چهار محور اصلی حمایت روانی در بحران
عزتی با اشاره به اقدامات روان‌محور روابط عمومی بیان کرد: در این دوره، با همکاری تیم مشاوره و روانشناسی مرکز بهداشت، چهار محور اصلی در دستور کار قرار گرفت که شامل « ۱. اطلاع‌رسانی شفاف و صحیح: با انتشار مستمر اطلاعات مستند، تلاش شد از ترس و اضطراب بی‌مورد جلوگیری شود. ۲. ایجاد کانال‌های ارتباطی مطمئن: خطوط تلفن اضطراری روان‌شناسی اعلام شد و گروه‌های پشتیبانی مجازی برای مبادله تجربیات تشکیل شد.۳. آموزش راهکارهای ساده خودیاری: محتوای آموزشی مانند تمرینات تنفسی، آرام‌سازی عضلانی و تصویرسازی ذهنی در قالب ویدئو، پوستر و پیام صوتی منتشر شد و ۴. تقویت همدلی اجتماعی: پیام‌های تولیدشده مردم را به حمایت از یکدیگر، همدلی، پرهیز از سرزنش و اختلاف دعوت می‌کرد»، می‌شود.
 
 
کنترل شایعات و جلب اعتماد عمومی
کارشناس روابط عمومی مرکز بهداشت غرب درباره نحوه مقابله با شایعات و افزایش اعتماد مردم گفت: تمامی پیام‌ها دقیق، مستند و با زبان ساده تولید و منتشر شد. از اصطلاحات فنی و پیچیده پرهیز کردیم و به تمامی سوالات عمومی به‌سرعت پاسخ داده شد. در مواردی که اطلاعات کامل وجود نداشت، صادقانه اعلام می‌کردیم که در حال بررسی است. این رویکرد باعث شد مردم به منابع رسمی اعتماد بیشتری داشته باشند.
 
وی در پایان ضمن قدردانی از تلاش‌های کادر بهداشتی خاطرنشان کرد: از همه همکارانم در ستاد بحران و مراکز خدمات جامع سلامت تشکر می‌کنم که در شرایط سخت، با وجود استرس و فشارهای روحی، وظیفه خود را با تعهد انجام دادند. به مردم عزیز غرب تهران اطمینان می‌دهم که دستگاه بهداشت و درمان همواره در کنار آنان خواهد بود. همچنین یادآوری می‌کنم که دانش و آگاهی، بهترین سپر در برابر ترس و ناامنی است.
  • گروه خبری : اخبار برتر,علمی-آموزشی
  • کد خبر : 351251
کپی لینک کوتاه:
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار:

مدیر سیستم

تصاویر

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید