• 1403/03/22 - 12:35
  • - تعداد بازدید: 96
  • - تعداد بازدیدکننده: 84
  • زمان مطالعه : 4 دقیقه
  • /ZffXo
با تاکید بر نقش روابط عمومی‌ها در مدیریت افکار عمومی مطرح شد

امیدآفرینی در جامعه با دستاوردهای پزشکی/محتوای پایگاه‌‌های اطلاع‌رسانی دانشگاه‌ها ارزیابی بین‌المللی می‌شود

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی ایران با تاکید بر نقش روابط عمومی‌ها در مدیریت افکار عمومی گفت: تولید محتوای حرفه‌ای در پایگاه‌های اطلاع‌رسانی دانشگاه‌ها به عنوان یک شاخص‌ مهم در ارزیابی بین‌المللی محسوب می‌شود و باید با اطلاع‌رسانی دستاوردهای پزشکی به جامعه امیدآفرینی تزریق کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی ایران، دکتر محمد رضا فرنقی‌زاد در کارگاه دو روزه آموزش خبرنویسی برای مسئولین روابط عمومی واحدهای مختلف این دانشگاه عنوان کرد: یکی از کلیدی‌ترین فعالیت‌های هر روابط عمومی در زمینه تولید محتوا در قالب خبرنویسی رویدادها و اقدامات دانشگاه است.

 

وی با تاکید بر اقدامات مهم در بیمارستان‌های دانشگاه علوم پزشکی ایران افزود: در مجموعه‌های درمانی این دانشگاه، جراحی‌های نوینی انجام می‌پذیرد و این کار در مواقعی یک امر معمولی برای گروه‌های جراحی محسوب می‌شود، ولی برای عموم مردم و افراد جامعه، این اقدامات درمانی بسیار ارزشمند و انتشار مطالب آن امیدآفرین است و نباید در انتشار چنین مطالبی غفلت شود.

 

فرنقی‌زاد در ادامه با اشاره به اهمیت نقش رسانه‌های نوین به ویژه در زمان انتخابات عنوان کرد: مصداق بارز این امر این است که هم اکنون همه نامزدهای انتخابات رئیس جمهوری از شبکه‌های اجتماعی در فضای مجازی به صورت گسترده بهره می‌برند؛ براین اساس نیز باید با تولید محتوای مناسب بر روی پایگاه‌های اطلاع رسانی همه واحدهای دانشگاه، بستر اطلاع رسانی حوزه سلامت بر روی شبکه‌های اجتماعی تقویت شود.

 

وی با اشاره به اینکه از سال‌ها قبل، دیگر کارکرد اطلاع رسانی از بنر و بیلبورد به فضاهای مجازی منتقل شده است، افزود: امروزه شناسایی مخاطب در شبکه‌های اجتماعی بسیار اهمیت دارد و مهمتر از آن سرعت انتشار مطالب است، به‌طوریکه سرعت انتشار مطالب از کیفیت محصول رسانه ای نیز اهمیت بیشتری دارد، بنابراین یک مسئول و کارشناس روابط عمومی در حوزه تهیه خبر و به ویژه تهیه تصاویر، خود را محدود به تامین تجهیزات نکند و از ظرفیت گوشی همراه برای ثبت عکس به خوبی استفاده کند.

 

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی ایران با اشاره به دو محصول رسانه‌ای جدید این دانشگاه از جمله شبکه تصویری ایران 90 و رادیو نبض؛ نسبت به مشارکت برای توسعه این دو محصول رسانه ای از سوی روابط عمومی واحدهای دانشگاه تاکید کرد.

 

فرنقی‌زاد در ادامه با اشاره به اهمیت تولید محتوا به‌خصوص در عرصه خبرنویسی در پایگاه‌های اطلاع رسانی دانشگاه‌ افزود: جایگاه دانشگاه علوم پزشکی ایران در یکی از رتبه بندی‌های بین المللی، 550 تا 600 است، همچنین این دانشگاه در سال 2022 در رتبه بندی بین‌المللی تایمز در شاخص سلامت و رفاه، رتبه نخست را کسب کرده است، و این در حالی بود که ارزیابی بین المللی در سال‌های گذشته براساس خوداظهاری دانشگاه‌ها صورت می‌پذیرفت، ولی هم اکنون این رتبه بندی براساس شاخص‌هایی از جمله جستجوی پیشرفته و بررسی پایگاه‌های اطلاع رسانی دانشگاه‌ها صورت می‌پذیرد، بنابراین تولید محتوا در همه پایگاه‌های اطلاع رسانی واحدهای این دانشگاه از اهمیت ویژه ای برخوردار است و رئیس دانشگاه علوم ایران نیز نسبت به موضوع بین المللی سازی، توجه ویژه ای دارد.

 

وی ادامه داد: در این زمینه ساختار پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه نیز با تاکید و اختیاری که رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران به مدیریت روابط عمومی دانشگاه داده است، تغییر و متحول خواهد شد، همچنین نشریه ایران سلامت نیز در ادامه حمایت‌های مدیران ارشد دانشگاه برای اطلاع رسانی متفاوت برای تشریح عملکرد واحدهای مختلف دانشگاه منتشر می‌شود.

 

فرنقی‌زاد تصریح کرد: ارتقای نگاه مدیران ارشد به روابط عمومی هر سازمان و دانشگاهی، منوط به عملکرد مسئولین و کارشناسان آن روابط عمومی‌ است. بنابراین روابط عمومی‌ها نیز باید در تولید محتوا همیشه چند قدم جلوتر از مدیران ارشد برنامه‌ریزی کنند.

 

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی ایران با تاکید بر تقویت ارتباط بین روابط عمومی واحدهای مختلف دانشگاه به‌خصوص در رده‌های مدیریتی، عنوان کرد: در همه سازمان‌ها، مطالبه از مجموعه‌های روابط عمومی وجود دارد، بنابراین فعالیت در روابط عمومی و عرصه رسانه به صرف کار کارمندی کفایت نمی‌کند و افراد باید به کار رسانه و روابط عمومی، علاقه و عشق بورزند، زیرا کار در این عرصه، فقط تهیه خبر و عکس نیست، بلکه مدیریت افکار عمومی است که برای تشریح عملکرد و تهیه نظرسنجی‌ها از اهمیت ویژه ای برخوردار است و فقط نیز معطوف به ایران نیست، بلکه در تمام دنیا قاعده مدیریت افکار عمومی مرسوم است.

 

فرنقی‌زاد در ادامه با اشاره به یک بررسی علمی در زمینه شیوع افسردگی در کشور انگلستان خاطرنشان کرد: به عنوان مثال با بررسی کاربران اینستاگرام در این کشور، مشاهده شد که یکی از دلایل مهم افسردگی در جامعه انگلیسی محتواهای اینستاگرامی است، درحالی‌که تولید محتوا در شبکه‌های اجتماعی دیگر متفاوت است و عارضه افسردگی به دلیل نوع مطالب اینستاگرامی بیشتر شایعه است.

 

گفتنی است، در کارگاه دو روزه خبرنویسی پیشرفته با تدریس علی رمضانپور؛ مسئولین روابط عمومی واحدهای مختلف دانشگاه علوم پزشکی ایران با شیوه‌های تولید محتوای متنی از جمله تیترزنی آشنا شدند و به قواعد خبرنویسی براساس استانداردهای علمی در حوزه سلامت پرداختند.

  • گروه خبری : اخبار برتر,علمی-آموزشی,اخبار جایگاه
  • کد خبر : 334491
کپی لینک کوتاه:
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار:

مدیر سیستم

تصاویر