• 1398/11/20 - 10:14
  • - تعداد بازدید: 3
  • - تعداد بازدیدکننده: 3
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
  • /ZsRVo

بررسي اهداف و چشم انداز دانشگاه ايران در شوراي اتاق فکر

  در هفدهمين جلسه شوراي اتاق فکر، اهداف و چشم انداز دانشگاه علوم پزشکي ايران بررسي شد.


در هفدهمين جلسه شوراي اتاق فکر، اهداف و چشم انداز دانشگاه علوم پزشکي ايران بررسي شد.


به گزارش روابط عمومي دانشگاه: هفدهمين جلسه شوراي اتاق فکر با موضوع شعار و اهداف دانشگاه، ارائه گزارش مقاصد آرماني و مسئوليت‌هاي کلان 50 دانشگاه برتر دنيا نوزدهم بهمن ???? درسالن شوراي  دانشگاه برگزار شد. 


در اين جلسه دکتر باقرزاده؛ عضو هيئت علمي پژوهشي دانشگاه ايران، گزارشي از طرح مقاصد آرماني و مسئوليت‌هاي کلان 50 دانشگاه برتر دنيا ارائه کرد. در اين گزارش ماموريت‌ها، چشم‌اندازها و اهداف بلند مدت 50 دانشگاه برتر دنيا استخراج شده بود. همچنين ايشان به شعار دانشگاه‌هاي مورد مطالعه اشاره  و بيان کرد: که دانشگاه هاي مورد مطالعه براساس شعارهايي که دارند اهداف و چشم‌اندازها و ماموريت‌هايشان را تدوين مي‌نمايند. شعارها نيز به گونه‌اي انتخاب شده‌اند که تاريخ مصرف ندارند و از گذشته تا به امروز و حتي براي آينده کارايي خودش را دارند.


 در ادامه دکتر ناصربخت، دبيرجلسه از حاضرين درخواست کرد با توجه به مطالب ارائه شده، نظراتشان را بيان نمايند تا براساس افق ديدي که مي‌توان براي دانشگاه متصور بود اهداف و ماموريت‌ها و چشم‌اندازي براي دانشگاه تعريف شود.


مهمترين نکاتي که در جلسه مطرح گرديد به قرار ذيل مي‌باشد:


1. بايستي تفکر عميقي در تدوين شعار وجود داشته‌باشد تا الهام‌بخش افراد باشد و ايجاد انگيزه نمايد.


2. بايستي به شرايط محيطي و امکانات دانشگاه‌ها توجه نمود و براساس شرايطي که تاثيرگذار بر عملکرد و نقش دانشگاه است شعار انتخاب گردد.


3. بايستي در انتخاب شعار مناسب، بر ارزش‌هاي حاکم بر دانشگاه و فرهنگ جامعه و باورها توجه نمود.


4. بايستي شعار و استراتژي دانشگاه براساس فعاليت و نقش دانشگاه در جامعه تدوين شود.


5. در انتخاب شعار بايستي به مباحث برندينگ و برندسازي، خلق ثروت، کارآفريني توجه ويژه داشت.


6. شعارها مي تواند بر اصالت دانشگاه‌ها تاکيد داشته باشد و مربوط به گذشته يا حال حاضر نباشد. بايستي کاربرد هميشگي داشته باشد و ماندگار باشد.


7. بايستي تمامي ذينفعان دانشگاه در انتخاب شعار مناسب براي دانشگاه سهيم باشند تا در آنها تهعد و تعلق سازماني شکل گيرد. 


8. در انتخاب شعار بايد به اين نکته توجه داشت که کلمات به کار رفته در آن بايستي مناسب و قابل فهم براي تمامي اقشار و گروه‌ها باشد.



در نهايت مقرر شد گزارش دکتر باقرزاده در اختيار تمامي گروه‌هاي ذينفع در دانشگاه قرار گيرد و تمامي افراد در انتخاب شعار مناسب براي دانشگاه نقش داشته باشند.





 






  
  • گروه خبری : اخبار جایگاه
  • کد خبر : 326466
کپی لینک کوتاه:
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار:

مدیر سیستم