• 1399/01/23 - 09:43
  • - تعداد بازدید: 5
  • - تعداد بازدیدکننده: 5
  • زمان مطالعه : 5 دقیقه
  • /Z7hVo

خدمات جهادي معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکي ايران در نوروز کرونايي

دکتر توکلي، گزارشي از خدمات جهادي معاونت درمان دانشگاه ايران در نوروز کرونايي ?? ارائه کرد.

دکتر توکلي، گزارشي از خدمات جهادي معاونت درمان دانشگاه ايران در نوروز کرونايي ?? ارائه کرد.
به گزارش روابط عمومي دانشگاه:دکتر توکلي؛ معاون درمان دانشگاه علوم پزشکي ايران در مصاحبه تلفني با واحد روابط عمومي عنوان  کرد :حوزه معاونت درمان طبق روال هر ساله يک دستورالعمل امداد نوروزي دارد ولي امسال با توجه به شرايط شيوع بيماري کرونا به طور اختصاصي تمرکز برروي مديريت اين بحران بود .
وي بيان کرد :خوشبختانه قبل از شروع بحران کرونا، قرارگاه دانشگاه علوم پزشکي ايران با هدف هماهنگي بين بخش‌هاي مختلف جهت مديريت اين بيماري ايجاد شد ؛ در اين قرارگاه تمامي موارد اورژانس و مواردي که جنبه مديريت بحران داشت، پيگيري شد.
 دکتر توکلي از  تمامي دست اندرکاران حوزه درمان مراکز درماني، کلينيک ها، بخش هاي تشخيصي و پاراکلينيکي کادر پزشکي و پرستاري، مديران کارشناسان، پرسنل پشتيباني و  نگهباني تشکر کرد و افزود: مديريت بيماري کرونا در اين شرايط سبب شد تا خدمات جهادي حوزه درماني و جنبه ايثارگري و از خودگذشتگي کادر درمان ملموس تر باشد.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکي ايران اظهار کرد: در نوروز هر سال نظارت بر خدمات درماني انجام مي گيرد ولي امسال شرايط ويژه تر بود و بازديد توسط هيئت رئيسه و اينجانب در تمامي بيمارستانهاي تحت پوشش براي عرض تبريک سال نو و بررسي مسائل و مشکلات انجام شد .
وي گفت: در مراکز درماني ما شاهد همکاري خوب کاردرمان بوديم ، در واقع توانستيم در تمام بيمارستانهاي تحت پوشش شرايط پذيرش بيماران کرونايي را فراهم آوريم و با هماهنگي مديران عامل مراکز تابعه، بخشي را  براي مديريت اين بيماري اختصاص دهيم . خدا را شکر کمبودي براي تخت هاي اورژانس و بستري در اين زمينه نداشتيم‌.

 دکتر توکلي از همکاري ارتش نيروي زميني و دانشگاه آزاد جهت اختصاص بيمارستان هاجر و بيمارستان فرهيختگان براي مديريت بيماري کرونا تشکر و  خاطر نشان کرد: براي شناسايي و تشخيص بيماري کرونا ، ?? حوزه آزمايشگاهي تحت پوشش دانشگاه در بخش دولتي و خصوصي ساماندهي شد‌.
وي افزود: در زمينه مديريت نيروي انساني با چالش ترک خدمت پرسنل، تعدد بخشنامه ها و تعدد مراکز تصميم گيري ،ضعف زيرساخت‌ها و ضعف بانک جامع اطلاعاتي روبرو بوديم که خوشبختانه توانستيم با مديريت متمرکز در دانشگاه ، کمبود کادر درماني را جبران کنيم . همچنين براي پرسنل درگير جداسازي صورت گرفت و براي آنها تعطيلاتي در نظر گرفته شد.
 گفتني است در خصوص پرداختي هاي پرسنلي تلاش کرديم تا اين روند تسريع يابد.
دکتر توکلي با اشاره به تشکيل مديريت بحران در کادر پرستاري از طراحي فرم داوطلبان و ساماندهي گروه داوطلبان جهت نقاهتگاه ها تقدير کرد و افزود : نقاهتگاه ها با هماهنگي معاونت درمان و همکاري بسيج جامعه پزشکي و بخش خصوصي درچند منطقه سطح تهران ايجاد شد که ظرفيت بسيار خوبي بود. (نقاهتگاه ها در مجتمع ايران مال، بيمارستان بقيه الله و شبکه  بهارستان).
 معاون درمان دانشگاه ايران تصريح کرد: چالش ديگر ما کمبود وسايل و تجهيزات حفاظت فردي و نظارت بر آنها بود که با همکاري NGO هاو  خيرين توانستيم اين مسئله را حل نماييم. همچنين با کمک  معاونت غذا و داروي دانشگاه اقدامات خوبي در زمينه  تامين دارو و تجهيزات انجام شد.

وي ابراز کرد:  اتفاق خوب ديگري که در اين ايام افتاد همکاري خوب بيمارستان هاي تحت پوشش بود، همانطور که اطلاع داريم با توجه به افزايش ظرفيت بيمارستان ها براي پذيرش بيماران کرونايي ،اعمال الکتيو محدود شد، لذا سعي شد از ظرفيت و پتانسيل بيمارستانهاي معين براي بيماران غير کرونايي استفاده شود نظير بيمارستان شفا که تمام اعمال ارتوپدي به آنجا منتقل شد. همچنين بيمارستان محب کوثر و محب ياس براي تعيين تخت با تعرفه دولتي براي بيماران غير کرونايي اعلام آمادگي کردند که خوشبختانه مورد نياز نشد .
 دکتر توکلي اشاره داشت :از زماني که ستاد مقابله با کرونا  در سطح کلانشهر تهران با مديريت دکتر زالي و همکاري روساي دانشگاههاي علوم پزشکي شهر تهران صورت گرفت تمرکز مديريت براي ايجاد حساسيت در نهادها و ارگانها و سازمانها و  هماهنگي بين بخشي  انجام شد .
دکتر توکلي با اشاره به نياز سنجي و تامين تجهيزات تخصصي براي بيمارستان‌ها بيان کرد : با کمک استانداري و فرمانداري بخش‌هاي مختلف و شهرستانها توانستيم با تخصيص درصدي از منابع در اختيار آنها تجهيزات تخصصي و  سرمايه اي  مرتبط را خريداري  نماييم. وي افزود: همکاري خوبي با معاونت بهداشت در زمينه آمار و اطلاعات بيماران کرونايي انجام شد و اين اطلاعات جهت پيگيري، رصد و پايش در اختيار معاونت بهداشت قرار گرفت. همچنين  با همکاري وزارت ارتباطات شماره تلفن اختصاصي جهت دانشگاه ايران براي ارائه مشاوره ، راهنمايي و بيان مسائل پيشگيرانه ايجاد شد.
 ايشان از انجام اقدامات مناسب جهت حمايت تغذيه اي براي بيماران کرونايي در
 بيمارستانهاي تابعه خبر داد  و اعلام کرد : با مديريت خوب صورت گرفته،  تا کنون وضعيت در بيمارستانها نسبتاً قابل قبول است و  فاصله گذاري اجتماعي هم در اين مسير  بسيار کمک کننده بوده است .
معاون درمان دانشگاه ، همجواري استان البرز و تهران را به عنوان چالش مهم معرفي کرد و‌  عنوان داشت اين کار مديريت بيماري کرونا را سخت‌تر مي‌نمايد‌. همچنين بازگشايي مشاغل مختلف و سرويس هاي اجتماعي مي تواند خطرناک باشد و موج دوم بيماري را به وجود آورد.
 دکتر توکلي، امنيت جامعه و حفظ جان مردم را حائز اهميت برشمرد و افزود : بيماري کرونا درمان اختصاصي ندارد و بايد در اين زمينه تحقيقات باليني صورت بگيرد ،لذا باهمکاري کميته تحقيقات باليني و معاونت پژوهشي دانشگاه و اعضاي هيئت علمي،  طرح‌هاي تحقيقاتي در زمينه  مداخلات تشخيصي و درماني بيماري کرونا ساماندهي شد.
وي گفت : در شرايط پيش رو بايد بيمارستان‌ها را وارد مدار کنيم تا علاوه بر مديريت صحيح بيماران کرونايي ،خدمات درماني به شرايط عادي برگردانده و جراحي‌هاي مختلف نظير سرطان ها و شيمي درماني باتدبيرخاص ،برنامه‌ريزي شود. همچنين مراکز خصوصي و مطب ها با مديريت صحيح خدمات خود را ارائه نمايند.
 لازم به ذکر است اعمال زيبايي و غير اورژانس در اين شرايط صلاح نيست انجام شود.

وي افزود: بازگشت پرسنل درگير به چرخه خدمت بر اساس دستورالعمل هاي بهداشتي در دستور کار است.
 دکتر توکلي از  مديريت مناسب ، همکاري ، صبر و آرامش رئيس دانشگاه علوم پزشکي ايران تشکر کرد و افزود : پايان تعطيلات به معناي تعطيلي کرونا نيست ، اين  ويروس درمان قطعي ندارد  داشته و ما بايد اين را بپذيريم که زندگي کرونا اي در سال ?? وجود دارد، لذا بيمارستان‌ها بايد خدمات خود را با برنامه ريزي خاص ادامه دهند.

در پايان ايشان از حوزه روابط عمومي دانشگاه جهت همکاري خوب در زمينه اطلاع رساني  و مستند سازي خدمات تشکر و قدرداني کرد.

تهيه خبر : رهنورد
 
  • گروه خبری : اخبار جایگاه
  • کد خبر : 328099
کپی لینک کوتاه:
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار:

مدیر سیستم