• 1402/05/12 - 12:15
  • - تعداد بازدید: 161
  • - تعداد بازدیدکننده: 152
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
  • /ZrHb

پیام رییس و دبیر «فدراسیون بین المللی جمعیت های صلیب سرخ و هلال احمر» به کنگره سلامت در اربعین

رییس و دبیر فدراسیون بین المللی جمعیت های صلیب سرخ و هلال احمر با ارسال پیام از دست اندرکاران برگزاری سومین کنگره سلامت در اربعین قدردانی کردند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی ایران، فرانچسکو روکا؛ رییس فدراسیون بین المللی جمعیت های صلیب سرخ و هلال احمر در ویدئو ارسالی به سومین کنگره بین المللی سلامت در اربعین، گفت: مایلم مراتب تشکر و قدردانی خود را از دست اندرکاران برگزاری سومین کنگره سلامت در اربعین اعلام کنم.

 

وی از راهپیمایی اربعین حسینی به عنوان بزرگترین اجتماع مذهبی یاد کرد و افزود: ارائه کمک های بشر دوستانه به موقع و اصولی به مردم در این رویداد از اهمیت بالایی برخوردار است.

 

جاگان چاپاگان؛ دبیر کل فدراسیون بین المللی جمعیت های صلیب سرخ و هلال احمر نیز در پیام ویدئویی جداگانه بر ضرورت ارائه خدمات فوریت های پزشکی و مراقبت های بهداشت، حمایت های روانی و اجتماعی در طول مراسم راهپیمایی اربعین و در سراسر مسیرهایی که زائرین از آنها عبور می کنند، تاکید کرد.

 

وی گفت: تجاربی که از طریق مدیریت و ارائه خدمات در راه پیمایی اربعین به دست می آید، فرصتی بی نظیر  برای ظرفیت سازی و همچنین ارتقای توانایی ها در مدیریت بهتر، به موقع و کارآمد در شرایط اضطراری است.

 

چاپاگان با بیان اینکه من از چالش هایی که ممکن است در مدیریت چنین تجمعات انبوهی رخ دهد، آگاه هستم، افزود: اطمینان دارم  بستری که سومین کنگره سلامت در اربعین با ابتکار علمی و عملیاتی خود فراهم می کند، خط مشی و نقشه راهی برای دستیابی به نتایج هدفمند خود در کاهش بیماری های شایع، تصادف ها و کاستن سوانح در تجمعات انبوه است.

 

گفتنی است، فدراسیون بین‌المللی سازمانی است که برپایه هفت اصل بنیادین نهضت تشکیل شده و وظیفه اصلی آن یاری رسانی به آسیب‌پذیرترین افراد به هنگام سوانح می‌باشد.

پایان مطلب//

 

 

  • گروه خبری : اخبار برتر,علمی
  • کد خبر : 18437
کپی لینک کوتاه:
کلمات کلیدی
حسین دزفولی
خبرنگار:

حسین دزفولی

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید