• 1403/02/20 - 18:52
  • - تعداد بازدید: 47
  • - تعداد بازدیدکننده: 45
  • زمان مطالعه : 4 دقیقه
  • /ZXBXo
به میزبانی بیمارستان شهدای هفتم تیر دانشگاه علوم پزشکی ایران،

کنفرانس علمی ری و گفتمان سلامت برگزار شد

کنگره ری و گفتمان سلامت با حضور اساتید و پزشکان در بیمارستان شهدای هفتم تیر دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی بیمارستان شهدای هفتم تیر دانشگاه علوم پزشکی ایران، روز پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ کنگره ری و گفتمان سلامت در این مرکز برگزارشد.

در این مراسم باحضوردکترعلی مشکی معاون درمان و خانم دکترسهیلی پور معاون آموزشی دانشگاه ایران و دیگرمدعوین و کادر درمان بیمارستان درخصوص تازه‌های پزشکی نوین درقالب موضوعات محتلف پرداخته شد.

 

در شروع مراسم، دبیر علمی جلسه، دکتردانشی، پس از خوشامدگویی، به شرح مختصری از اقدامات و برنامه‌های درمانی در بیمارستان فوق تخصصی شهدای هفتم تیر پرداخت.

 

دکتر مشکی در ابتدا با توجه به شروع ماه ذیقعده، ولادت حضرت معصومه (س) و آغاز دهه کرامت را تبریک گفته و به خدمات قابل ارائه و دستاوردهای دو مرکز درمانی شهدای هفتم تیر و فیروزآبادی از مراکز بزرگ دانشگاه علوم پزشکی ایران در جنوب شهرتهران اشاره کرد.

 

احداث مرکز جامع قلب در جنوب تهران؛

وی به شروع پروژه احداث مرکز جامع قلب با ۴۰ تخت، بعنوان بزرگترین مرکز ارائه خدمات به بیماران قلبی در جنوب تهران و راه اندازی مرکزناباروری سطح سه بیمارستان فیروزآبادی در سال گذشته و برای اولین بار در دانشگاه ایران اشاره کرد.

 

شروع به کار مرکز فوق تخصصی دندانپزشکی؛

در ادامه درخصوص بزرگترین مرکز ترومای جنوب پایتخت، بیمارستان فوق تخصصی شهدای هفتم تیر توضیحاتی ارائه داده و عنوان کرد: بزودی اولین و کم سابقه‌ترین مرکز تخصصی دندانپزشکی در کشور، با ۴۰ یونیت و تعرفه دولتی جهت ارائه خدمات نوین دندانپزشکی در این مرکز شروع به کار خواهد کرد.

همچنین از پروژه احداث مرکز جامع درمانی و غربالگری سرطان دانشگاه ایران با تجهیزات تشخیصی موردنیاز مثل PET CT، شتابدهنده‌های خطی و غیره در بیمارستان شهدای هفتم تیر خبر داد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ایران ابراز امیدواری کرد که به همت مسئولین و خیرین محترم بتوان خدمات بیشتری در حیطه بهداشت و درمان به جامعه و مخصوصا مردم شهرری و جنوب تهران ارائه داده و درخصوص توریسم درمانی در این منطقه اقدامات عملی صورت پذیرد.

 

مشکی در پایان از زحمات پزشکان بیمارستان شهدای هفتم تیر به لحاظ حضور در زاهدان و ارائه خدمات درمانی به مصدومین حادثه تروریستی تقدیر و تشکر کرد.

 

در این کنگره دکتر فهیمه سهیلی پور ضمن تشکر از اقدامات دکتردانشی در مجموعه شهدای هفتم تیر، پیرامون صحبتهای معاون درمان، درخصوص موضوعات مربوط به فارغ التحصیلان پزشکی و پیراپزشکی مطالبی را عنوان کرد.

 

در این کنفرانس دکتر مجتبی خالدی از مرکز عملیات و بحران اداره بهداشت، به موضوعات حائزاهمیت در مسئله مدیریت بحران در ایران و  به خصوص در شهرری اشاره کرده و مهمترین اهرم در شرایط بحران را وجود یک   برنامه جامع به همراه یک سامانه فرماندهی حادثه یا ICS بیان کرد.

 

دکتر مصطفی امینی، رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرری، از مراکزدرمانی دانشگاه علوم پزشکی تهران، در این جلسه پروژه احداث مرکز جامع قلب در جنوب تهران را یکی از با ارزشترین اقدامات دانشگاه ایران دانسته و از مسئولین مربوطه تشکر کرد.

همچنین وی یکپارچگی بین دانشگاهی را یکی از مهمترین عوامل در ارائه خدمات بهتر و مدیریت سلامت و درمان در منطقه ری دانست و در ادامه درخصوص خدمات بهداشتی ارائه شده آمار و اطلاعاتی را به حاضرین ارائه داد.

 

کلهر، رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری شهرری، درخصوص اهداف پرستاری و نقش پرستاران در خط مقدم سطح سلامت جامعه مطالبی را شرح داد.

 

دکتر زهرا وهابی متخصص بیماریهای مغزواعصاب و فلوشیپ نرولوژی سالمندان با موضوع طب سالمندی درباره جایگاه و سلامت قشرسالخورده به سخنرانی پرداخت. به گفته ایشان حدود ۱۰ درصد جمعیت ایران را افراد سالمند تشکیل می‌دهند.

 

پروژه ساخت مرکز توانبخشی بیماران سرطانی دربیمارستان شهدای هفتم تیر؛

در حیطه توان بخشی و سلامت، دکتر رضا صالحی عضوهیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران، با تاکید بر عوامل محیطی همچون خدمات و تکنولوژی و سرویس دهی مناسب، مطالبی را بیان کرده و اهداف مربوط به توسعه پایدار در این حوزه را مورد بررسی قرارداد.

 

وی از پیگیری واقدامات دکتردانشی به لحاظ شروع پروژه احداث مرکزتوانبخشی بیماران سرطانی در بیمارستان شهدای هفتم تیرقدردانی کرد.

 

گفتنی است با پیگیری مسئولین این مرکز و به همت خیرین سلامت، عملیات عمرانی جهت ساخت مرکز توانبخشی بیماران سرطانی از اردیبهشت سال جاری در بیمارستان شهدای هفتم تیر در حال اجرا است.

 

کارآمدی دولت‌ها با مشارکت خیرین؛

در حوزه خیرین، جعفری، در قالب ارتقای کیفیت بهداشت و درمان شهرری، پس از ارائه تاریخچه‌ای از بیمارستان فیروزآبادی، موقوف مرحوم آیت الله سیدرضافیروزآبادی، درمورد نقش و تاثیر مهم بخش‌های مردمی و خیری در کمک به تامین نیازهای حوزه سلامت، ایجاداشتغال و افزایش رفاه اجتماعی و همچنین تهدیدات بالقوه‌ای که از سوی این بخش و فعالیتهای مرتبط با آن در قالب فرار مالیاتی و پول شویی که می‌تواند متوجه اقتصاد کشور شود، مطالبی را بیان کرد.

 

در ادامه جلسه امروز دکتر علی طیبی رئیس  بیمارستان فیروزآبادی، شرح مختصری از اقدامات جاری این مرکزدرمانی در شهرری به حاضرین ارائه داد.

 

دکتر پدرام فدوی، رادیوآنکولوژیست بیمارستان شهدای هفتم تیر، از عملکرد، برنامه‌ها و مسائل مربوط به واحد شیمی درمانی و آنکولوژی این مرکز به عنوان قطب بزرگ درمانی سرطان در جنوب تهران و میزان شیوع سرطان دربین جوامع و سنین مختلف مراجعین، در حضور معاون آموزشی دانشگاه سخنرانی کرد.

 

در پایان، دکتر محمدرضا شالبافان از دانشکده پزشکی، درخصوص ارتقای سلامت روان به تشریح مسائل مربوطه پرداخت.

 

گفتنی است، در این کنگره از زحمات و خدمات ارائه شده از سوی دکتر رامین زارع متخصص کودکان و دکتر سید عبدالهادی دانشی متخصص جراح مغزذو اعصاب به مناسبت گرامیداشت روز معلم و به عنوان استاد و پزشک برگزیده با اهدای لوح تقدیر قدردانی شد.

  • گروه خبری : اخبار برتر,درمان و پزشکی
  • کد خبر : 332650
کپی لینک کوتاه:
کلمات کلیدی
 حبیب بشیری
خبرنگار:

حبیب بشیری

تصاویر

کنفرانس علمی یکروزه در بیمارستان شهدای هفتم تیر برگزارشد