• 1401/11/18 - 11:28
  • - تعداد بازدید: 204
  • - تعداد بازدیدکننده: 196
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
  • /ZLQ9

دانشگاه علوم پزشکی ایران پیشرو در حوزه پدافند غیر عامل/ ارزیابی خطر 360 مرکز تحت پوشش

سرپرست اداره پدافند غیر عامل دانشگاه علوم پزشکی ایران از ارزیابی خطر 360 مرکز تحت پوشش خبر داد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی ایران؛ جلسه پدافند غیر عامل دانشگاه علوم پزشکی ایران  روز دوشنبه 17 بهمن 1401 با حضور جانشین قرارگاه زیستی سازمان پدافند غیر عامل برگزار شد.

دکتر غلامرضا معصومی- سرپرست اداره پدافند غیر عامل دانشگاه علوم پزشکی ایران در این جلسه گزارشی از اقدامات انجام شده در این حوزه را ارائه و عنوان کرد: یکی از مهم ترین اقدامات ما، ارزیابی خطر 360 مرکز تحت پوشش که در حال انجام است

وی گفت:از حدود دو سال پیش، کارگروه های آموزشی، درمان، کالبدی، شیمیایی، سایبری،هسته ای، پرتویی و زیستی ذیل اداره پدافند غیر عامل دانشگاه فعالیت خود را آغاز کردند.

دکتر معصومی با اشاره به بر گزاری کارگاه های آموزشی و مانور دورمیزی با محوریت پدافند غیر عامل در سطح دانشگاه، افزود: از دیگر اقدامات اداره پدافند غیر عامل، پیگیری احداث اورژانس های CBRNE، طراحی نقشه اورژانس هسته ای در مرکز آموزشی درمانی شهدای هفتم تیرو تدوین دستورالعمل بومی قانون جوانی جمعیت است.

وی افزود: برگزاری کارگاه های سناریو نویسی، تهیه سناریوی مانور هسته ای و پرتویی ، ارزیابی ایمنی آتش نشانی مراکز تابعه ، استفاده از اکانتینگ اینترنت برای کاهش حملات سایبری و اتصال مراکز تحت پوشش و بیمارستان های خصوصی بر بستر نورنتا از اهم فعالیت های انجام شده در حوزه پدافند غیر عامل است.

  انجام کارهای تحقیقاتی در سطح دانشگاه ها با محوریت پدافند غیر عامل

 در ادامه دکتر حمید رضا خالدی- جانشین قرارگاه زیستی سازمان پدافند غیر عامل به تاریخچه تشکیل قرارگاه زیستی سازمان پدافند غیر عامل اشاره و بیان کرد: سند راهبردی پدافند زیستی کشور در سال 1392 با حضور 400 نفر از نخبگان رشته های مختلف تدوین و ابلاغ شد.

وی ضمن اعلام حمایت، اظهار کرد: با برنامه ریزی مناسب، ارزیابی و طبقه بندی منابع می توان بحران های مختلف کشور را مدیریت کرد، در نتیجه باید به یک انسجام ملی در حوزه پدافند غیر عامل کشور دست یابیم.

دکتر خالدی با تاکید بر انجام کارهای آموزشی و پژوهشی در سطح دانشگاه ها با محوریت پدافند غیر عامل، افزود: سازمان پدافند غیر عامل به مشارکت جمعی و همکاری بازوان اجرایی خود در سطح کشور نیاز دارد تا بتواند اهداف خود را در این راستا محقق کند.

جانشین قرارگاه زیستی سازمان پدافند غیر عامل با بیان این نکته که تمام مصوبات کمیته دائمی سازمان پدافند غیر عامل لازم الاجرا است، افزود: بخش عمده از طرح های پدافند غیر عامل در حوزه بهداشت و درمان پیگیری می شود، در نتیجه با توجه به اینکه دانشگاه علوم پزشکی ایران در حوزه پدافند غیر عامل پیشرو است، انتظار می رود کارهای تحقیقاتی در این راستا بیشتر انجام شود و سرپرست اداره پدافند غیر عامل دانشگاه راهبری پروژه ها و هدایت جلسات فنی مراکز تحقیقاتی را بر عهده بگیرد.

دکتر عبدالرضا پازوکی- رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران در ادامه این نشست بر تدوین دستورالعمل ها و برنامه عملیاتی حوزه پدافند غیر عامل و تقسیم وظایف بخش های مختلف تاکید و تصریح کرد: امید است با تلاش بیشتر و تقسیم

مسئولیت ها بتوانیم موترتر از گذشته در راستای تحقق اهداف سازمان پدافند غیر عامل گام برداریم.

 پایان مطلب//

  • گروه خبری : اخبار برتر,بهداشت و سلامت
  • کد خبر : 11273
کپی لینک کوتاه:
کلمات کلیدی
مرضیه  رهنورد
خبرنگار:

مرضیه رهنورد

تصاویر

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید