• 1402/06/19 - 12:15
  • - تعداد بازدید: 211
  • - تعداد بازدیدکننده: 196
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
  • /ZKqc

نشست قرارگاه سلامت خانواده و نظام ارجاع در شهرقدس برگزار شد

نشست قرارگاه دانشگاهی سلامت خانواده و نظام ارجاع در شبکه بهداشت و درمان شهر قدس با حضور رییس دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی ایران، دکتر عبدالرضا پازوکی شنبه هجدهم شهریور 1402 در این نشست با تاکید بر اهمیت تشکیل مستمر جلسات‌ ‌قرارگاه دانشگاهی سلامت خانواده و نظام ارجاع، گفت: باید چالش‌های اجرای برنامه به نحو احسن و با سرعت بالا برطرف شود.

وی با اشاره به پوشش شبکه و نوع املاک موجود در شهر قدس، یادآور شد: اعمال سیاست‌ها برای تسهیل خرید املاک مورد نیاز، تسریع در فرایند‌های پشتیبانی شامل تخصیص اعتبارات دریافتی، جذب نیروی انسانی و قراردادهای خرید خدمات و رفع مشکلات زیرساختی انفورماتیک برای اجرای نظام ارجاع باید در اولویت اقدامات قرار گیرد.

پازوکی با بیان اینکه اجرای طرح سلامت خانواده شهری و نظام ارجاع در شبکه بهداشت و درمان قدس، تحقق یک طرح گسترده است، افزود: با توجه به اهداف راهبردی و تجارب موفق در رتبه‌بندی‌های بین‌المللی، باید به تقویت شبکه بهداشت و درمان شهرقدس به عنوان پایگاه بین الملل دانشگاه علوم پزشکی ایران در غرب استان تهران توجه ویژه شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایران همچنین گفت: جذب متخصصان پزشک خانواده به عنوان یکی از راهکارهای ارتقای فرایند ادغام آموزش در ارایه خدمات بهداشتی، مطرح است.

دکتر سید محمد طباطبایی؛ معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی ایران نیز در این نشست با اشاره به اینکه برنامه پزشک خانواده روستایی در شبکه قدس از سال 1384 آغاز شده، گفت: اکنون نیز با برنامه سلامت خانواده عملا تمام جمعیت شهرستان قدس تحت پوشش نظام شبکه قرار خواهند گرفت.

وی در پایان یادآور شد:  در شبکه بهداشت و درمان شهرقدس هر مراقب سلامت مسئول ارایه خدمت و سلامت 1500 نفر از جمعیت است و مراقبان سلامت موظف هستند تا اجرای برنامه سلامت خانواده و نظام ارجاع را به صورت فعال پیگیری کنند.

پایان مطلب//

  • گروه خبری : اخبار برتر,بهداشت و سلامت
  • کد خبر : 19936
کپی لینک کوتاه:
کلمات کلیدی
المیرا ترنیان
خبرنگار:

المیرا ترنیان

تصاویر

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید