• 1403/03/09 - 12:24
  • - تعداد بازدید: 18
  • - تعداد بازدیدکننده: 17
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
  • /Zx5Xo

گشت مشترک دامپزشکی و اتاق اصناف با محوریت شبکه بهداشت دانشگاه علوم پزشکی ایران در شهریار

گشت مشترک شبکه بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی ایران در شهریار با شبکه دامپزشکی و اتاق اصناف با حضور نماینده فرمانداری در این شهرستان اجرا شد که در این راستا 38 فروشگاه بزرگ و زنجیره ای مورد بازدید و پایش شدند.

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی ایران در شهریار؛ این برنامه با هدف تشدید نظارت و هم افزایی و جلب مشارکت و همراهی ادارات و سازمان های مرتبط در شهرستان در راستای حفظ و ارتقاء سلامت و امنیت مواد غذایی؛ آشامیدنی و سایر محصولات در سطح عرضه برنامه ریزی و اجرا شد.

 

در این برنامه 38 فروشگاه بزرگ و زنجیره ای مورد بازدید و پایش همه جانبه تیم ارزیابی کننده؛  قرار گرفت که منجر به تنظیم 22 صورتجلسه توقیفی و معدومی کالا شد و در مجموع حدود پنج و نیم تن مواد غذایی تاریخ مصرف گذشته و غیر قابل مصرف؛ شناسایی؛ توقیف و معدوم شد.

 

همچنین 18 واحد صنفی دارای تخلف برای بررسی و اقدام قانونی به اداره تعزیرات حکومتی و  4 واحد به دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان ارجاع شد و  مواد غذایی فاقد شرایط مصرف و تاریخ مصرف گذشته؛ با  اخذ حکم قضایی از دادستانی شهرستان و با حضور کارشناسان بهداشت محیط شبکه بهداشت و درمان معدوم شد.

 

در این برنامه کارشناسان و بازرسان بهداشت محیط نسبت به آموزش چهره به چهره مسئولین و متصدیان درخصوص موازین بهداشتی ویژه محصولات خوراکی و آشامیدنی اقدام کردند.

 

شبکه بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی ایران در شهریار؛ به شهروندان توصیه می کند در زمان خرید به مشخصات بهداشتی و تاریخ تولید و انقضاء محصول مورد نظر خود توجه کنند و در صورت مواجهه با هرگونه تخلف بهداشتی مورد به سامانه شبانه روزی 190 وزارت بهداشت گزارش دهند.

  • گروه خبری : بهداشت و سلامت
  • کد خبر : 333938
کپی لینک کوتاه:
کلمات کلیدی
روابط عمومی شهریار
خبرنگار:

روابط عمومی شهریار