• 1402/08/22 - 08:47
  • - تعداد بازدید: 210
  • - تعداد بازدیدکننده: 201
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
  • /ZCLh
با حضور مدیرکل دفتر امور بانوان فرمانداری تهران؛

سمینار آموزشی و ورزشی بانوی سالم - خانواده سالم - جامعه سالم برگزار شد

سمینار یک‌روزه آموزشی و ورزشی "بانوی سالم - خانواده سالم - جامعه سالم" با حضور مدیرکل دفتر امور بانوان فرمانداری تهران در نخستین روز هفته ملی سلامت بانوان(سبا)، به همت دفتر امور بانوان و خانواده دانشگاه علوم پزشکی ایران در دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی ایران، دکتر فاطمه رضوان مدنی مشاور رئیس دانشگاه در امور بانوان و خانواده عنوان کرد: زنان نخستین حافظان و تضمین کننده سلامت خانواده و جامعه هستند که باید به سلامت آنان در تمام ابعاد توجه کرد.

وی افزود: با وجود اینکه امید به زندگی زنان بیشتر از مردان است، اما آسیب پذیری آنها در ابتلا به برخی بیماری‌های جسمی از جمله سرطان‌های پستان و بیماری‌های عضلانی-اسکلتی بیشتر شده است. در کشور ایران شاهد آمار بالای ابتلای زنان به این بیماری‌ها هستیم.

رضوان مدنی با ارج نهادن به خدمات ارزشمند بانوان شاغل در دانشگاه، تصریح کرد: دفتر امور بانوان و خانواده دانشگاه در تلاش است تا آگاهی بانوان در خصوص مراقبت‌های سلامتی و نقش خود در خانواده و جامعه را ارتقاء بخشد.

در ادامه این سمینار فاطمه رحمانی مدیر کل دفتر امور بانوان فرمانداری؛ با اشاره به ارتقای نگرش و باورها در مسائل مربوط به بانوان بر مبنای شناخت دقیق وضعیت زنان و ترسیم وضع مطلوب زندگی این قشر در خانواده و جامعه، جایگاه والای بانوان در دولت نهم را بیان کرد.

در این سمینار علمی و ورزشی که با رویکرد افزایش سواد سلامت بانوان شاغل در دانشگاه و با حضور اساتید هیئت علمی تراز اول دانشگاه اجرایی شد، به محورهای اقدامات و مراقبت‌های زیبایی، همراهی طب سنتی در سلامت بانوان، ارتقاء دانش در زمینه بیماری‌های شایع بانوان از جمله سرطان سینه و بیماری‌های عضلانی اسکلتی و نقش طب ورزشی در سلامت بانوان پرداخته شد.

 برنامه‌های جانبی این سمینار شامل برپایی ایستگاه‌های خطرسنجی اندازه گیری شاخص توده بدنی(BMI)، فشارخون، میزان ویتامین D خون، مشاوره طب سنتی، تغذیه و روان شناسی برای ارائه خدمات سلامت به بانوان بود. این سمینار با اجرای مسابقات دارت و فریزبی و اهدای جوایز به نفرات برتر به کار خود پایان داد.

هفته ملی سلامت بانوان ایران (سبا)، همه ساله با هدف اطلاع رسانی و حساس سازی گروه‌های مختلف جامعه در خصوص اولویت‌های سلامت زنان به عنوان نیمی از جمعیت کشور، برگزار می‌شود. امسال نیز این هفته در 20 لغایت 26 آبان ماه برگزار می‌شود و با شعار "بانوی سالم، خانواده سالم، جامعه سالم" به توجه به سلامت زنان می‌پردازد.

پایان مطلب//

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • گروه خبری : اخبار برتر,کارکنان
  • کد خبر : 38112
کپی لینک کوتاه:
کلمات کلیدی
المیرا ترنیان
خبرنگار:

المیرا ترنیان

تصاویر

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید