• 1402/03/20 - 12:38
  • - تعداد بازدید: 203
  • - تعداد بازدیدکننده: 191
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
  • /ZXca

مرحله دانشگاهی از طرح «حامیم» با عنوان «وفاق و همدلی» برگزار شد

مرحله دانشگاهی دومین سال از طرح «حامیم» با عنوان «وفاق و همدلی» در قالب اردو‌های فرهنگی و تفریحی طی روز‌های 17 لغایت 19 خردادماه 1402 ویژه پسران در اردوگاه فرهنگی، تربیتی شهید هاشمی نژاد شهر بهشهر برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی ایران به نقل از نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه، این اردو که با حضور 70 نفر از دانشجویان همراه بود با هدف شناسایی و ارتباط‌گیری با دانشجویان دارای ظرفیت برای ایفای نقش در حلقه‌های میانی و شکل گیری هویت و گفتمان حلقه های میانی برگزار شد که شامل برنامه های فرهنگی و تفریحی متعددی از قبیل مسابقات فرهنگی، مسابقات ورزشی، جنگل نوردی، برپایی نمازهای جماعت، سخنرانی های کوتاه بین نماز و حضور بر سر مزار شهید غواص مدفون در اردوگاه بود.
 
همچنین از مهمترین و اصلی ترین برنامه های این اردو، برپایی نشست طرح حامیم در روز پنجشنبه 18 خردادماه بود که با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین انواری و حجت‌الاسلام والمسلمین احمدی معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه برپا شد.
 
حجت‌الاسلام انواری با تکیه بر سخنان رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی در دیدار دانشجویی سال 1398 و تاکید ایشان بر حضور و تاثیر جوان متعهد در حرکت عمومی جامعه در چهل سال دوم انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: در نگاه مقام معظم رهبری، نقش هدایت و برنامه ریزی در این حرکت عمومی به عهده حلقه های میانی است که از سوی جوانان انقلابی و متعهد تشکیل می شود.
 
وی گفت: نکته مهم این است که حلقه های میانی می بایست به عنوان موتور پیشران این حرکت با حرکت منضبط، سریع و اثربخش، جهت گیری کلی خود را ذیل راهبردهای کلان در مسیر رسیدن به جامعه اسلامی و تمدن اسلامی تعریف کرده و با رصد دائمی، همواره از خود سوال کند که این حرکت و فعالیت چه نقشی در رسیدن به آن هدف بزرگ دارد. این رصد دائمی، که از وظایف مهم فعالان دانشجویی است، باعث مصونیت از انحراف در تشخیص صحنه و مصونیت از انحراف در جهت گیری ها می شود.
 
در ادامه این نشست حجت الاسلام و المسلمین احمدی با موضوع تاثیر انقلاب اسلامی در سه سطح ملی، منطقه ای و جهانی به تحلیل انقلاب اسلامی در بعد اثرگذاری پرداخت.
 
معاون نهاد رهبری دانشگاه حیطه اثرگذاری انقلاب اسلامی را در سطح جامعه ایرانی محدود ندانست و بیان داشت: به دنبال پیروزی انقلاب اسلامی در ایران, نظام بین الملل به ویژه ایالات متحده امریکا از نگرانی های خود در تاثیر و بازتاب انقلاب بر کشورهای همجوار به ویژه جوامع اسلامی که از نظر فرهنگی دارای وجوه مشترک زیادی می باشند پرده برداشته است.
 
وی افزود: این انقلاب بر دولت های کشورهای اسلامی عموما بازتاب منفی داشت و آنها را از تغییر وضع موجود نگران کرد. در عین حال این انقلاب بر گروه های اجتماعی در جوامع اسلامی تاثیر مثبت بر جای گذاشت و مورد استقبال عمومی قرار گرفت.
 
احمدی افزود: از طرف دیگر این تحول بر گروه های شیعی از جمله لبنان، عراق و یمن به دلیل برخورداری از معیارهای مکتب تشیع تاثیر عمیق تری بر جای گذاشت و موجب خیزش های انقلابی شد در حالی که در دیگر جوامع مانند ترکیه و الجزایر این حرکت به جنبش های اصلاح گرایانه تبدیل شده است.
 
معاون نهاد رهبری دانشگاه در ادامه گفت: بیداری اسلامی، بازگشت به ارزش های اسلامی، تقویت جنبش های اسلامی، ضدیت با سیاست های مداخله جویانه و ارزش های غربی و ... در عموم جوامع اسلامی مرهون پیروزی و تداوم انقلاب اسلامی است.
 
وی در نهایت افزود: اثر انقلاب اسلامی بر آزادی خواهان جهان از ابعاد مهم انقلاب در ایران بود که از سوی امام خمینی(ره) رقم خورد.
پایان مطلب//
  • گروه خبری : اخبار برتر,دانشجویی
  • کد خبر : 15958
کپی لینک کوتاه:
کلمات کلیدی
هدی شیرازی
خبرنگار:

هدی شیرازی

تصاویر

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید