• 1403/03/18 - 21:19
  • - تعداد بازدید: 16
  • - تعداد بازدیدکننده: 16
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
  • /ZpdXo
از سوی مرکز مشاوره دانشگاه علوم پزشکی ایران:

همایش آموزشی ارتقای دانش و مهارت همتایاران سلامت روان برگزار شد

مرکز مشاوره دانشگاه علوم پزشکی ایران، دو کارگاه آموزشی تخصصی با عناوین: آشنایی با نشانه‌های سوء استفاده عاطفی و شکست عشقی و برنامه بتا را در تاریخ 10 خرداد 1403، در سالن همایش‌های بین‌المللی رازی برگزار کرد.

به گزارش مرکز مشاوره دانشگاه علوم پزشکی ایران، به منظور ارتقای سطح دانش و مهارت همتایاران سلامت روان، دو کارگاه آموزشی تخصصی با عناوین؛ آشنایی با نشانه‌های سوء استفاده عاطفی و شکست عشقی و برنامه بتا را، روز پنجشنبه 10 خرداد ماه سال جاری، در محل سالن همایش‌های بین‌المللی رازی این دانشگاه را برگزار کرد.

 

در این رویداد آموزشی که با حضور جمعی از همتایاران فعال در حوزه سلامت روان برگزار شد، مدرسان مجرب و متخصص به ارائه مباحث تخصصی و کاربردی در زمینه‌های مورد نظر پرداختند.

 

دکتر مهرنوش حمزه لوییان، دکترای روانشناسی سلامت، در کارگاه نخست با ارائه 4 ساعت آموزش، به تشریح نشانه‌های سوء استفاده عاطفی و شکست عشقی و راهکارهای مقابله با آنها پرداختند.

 

در کارگاه دوم نیز که به مدت 3 ساعت به طول انجامید، خانم مریم فدایی، کارشناس ارشد سلامت روان و همتایار سلامت روان دانشگاه، برنامه بتا را به طور کامل معرفی و آموزش‌های لازم را در خصوص نحوه اجرای آن به شرکت کنندگان ارائه دادند.

 

بر اساس بازخوردهای دریافت شده، این کارگاه‌های آموزشی مورد استقبال گرم همتایاران سلامت روان قرار گرفت و محتوای آموزشی ارائه شده به عنوان منبعی ارزشمند برای ارتقای سطح آگاهی و توانمندی شرکت کنندگان در یاری رساندن به افراد دارای مشکلات روحی و روانی ارائه شد.

 

اهمیت رویداد

برگزاری این کارگاه‌های آموزشی در راستای اهداف مربوط به ارتقای سطح دانش و مهارت همتایاران سلامت روان و توانمندسازی آنان در ارائه خدمات تخصصی یاری رسانی به افراد دارای مشکلات روحی و روانی قابل ارزیابی است.

 

با توجه به نقش کلیدی همتایاران به عنوان حلقه واسط بین افراد دارای مشکلات روحی و روانی و خدمات تخصصی مربوطه، افزایش دانش و مهارت این عزیزان می‌تواند تاثیر بسزایی در ارتقای کیفیت و دسترسی به خدمات سلامت روان داشته باشد. امید است با برگزاری مستمر این گونه کارگاه‌های آموزشی، شاهد ارتقای کیفیت خدمات ارائه شده به افراد دارای مشکلات روحی و روانی در جامعه باشیم.

  • گروه خبری : دانشجویی
  • کد خبر : 334386
کپی لینک کوتاه:
کلمات کلیدی
ادمین سایت
خبرنگار:

ادمین سایت

تصاویر