• 1403/04/10 - 07:07
  • - تعداد بازدید: 31
  • - تعداد بازدیدکننده: 31
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
  • /ZEuYo

برگزاری کارگاه آشنایی با طرح‌های نو آورانه و دانش پژوهی آموزشی

کارگاه آشنایی با فرآیندهای دانش پژوهی با هدف حمایت و هدایت فعالیت‌های خلاقانه آموزشی برای ارتقاء کیفیت آموزش و ارتقای هر چه بیشتر اعضای هیئت علمی تشکیل شد.

به گزارش روابط عمومی دانشکده علوم توانبخشی دانشگاه علوم پزشکی ایران؛ این دوره آموزشی از سوی واحد توسعه آموزش(EDO) دانشکده با همکاری مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی دانشگاه علوم پزشکی ایران با هدف حمایت و هدایت فعالیتهای خلاقانه آموزشی برای ارتقاء کیفیت آموزش و ارتقای هر چه بیشتر اعضای هیئت علمی برگزار شد.

 

دکتر هما صادقی اول شهر  عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران و مدرس این کارگاه عنوان کرد: دانش پژوهی آموزش به مفهوم کاربرد دانش و شواهد مربوط به آموزش در فرآیند یادگیری و یاددهی است که با نقد آموزش مبتنی بر شواهد، مداخلات آموزشی هدفمند از سوی فرد و مشارکت دادن نتایج و عقاید با سایر افراد تکمیل می‌شود.

وی گفت: حیطه‌های فعالیت دانش پژوهی در برنامه ریزی آموزشی شامل تدریس، مشاوره و راهنمایی تحصیلی، مدیریت و راهبری آموزشی و ارزیابی فراگیران است.

صادقی اول شهر خاطر نشان کرد: اهداف روشن و واضح، آمادگی و مطالعه کافی، روش‌های مناسب، نتایج قابل توجه، ارتباط مؤثر و نقد بازتابی از معیارهای ارزیابی فعالیت‌های دانش پژوهی است که می‌توان به آن اشاره کرد.

گفتنی است، مفهوم دانش پژوهی آموزشی، معیارهای گلاسیک، نحوه تدوین فرآیندهای دانش پژوهی آموزشی، نحوه نگارش طرح های نوآورانه آموزشی، تفاوت‌ها و شباهت‌های طرح‌های نوآورانه آموزشی با پژوهش در آموزش، مباحث مطرح شده در این کارگاه بود.

  • گروه خبری : درمان و پزشکی
  • کد خبر : 335312
کپی لینک کوتاه:
کلمات کلیدی
زهرا بدری
خبرنگار:

زهرا بدری

تصاویر