• 1403/06/21 - 17:21
  • - تعداد بازدید: 169
  • - تعداد بازدیدکننده: 158
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
  • /ZvZEo
با حضور وزیر بهداشت؛

اختتامیه شانزدهمین المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی برگزار شد

اختتامیه شانزدهمین المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی کشور با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برگزار شد.

 
 
 
 
 
 
 
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی ایران به نقل از وبدا، اختتامیه شانزدهمین المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی کشور پیش از ظهر امروز ( چهارشنبه ) 21 شهریور با حضور دکتر محمدرضا ظفرقندی، وزیر بهداشت، دکتر علیرضا مرندی، رئیس فرهنگستان علوم پزشکی، دکتر باقری فرد معاون آموزشی وزارت بهداشت و جمعی از مدیران حوزه سلامت در سالن همایش های رازی دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار شد.
 
دکتر محمدرضا ظفرقندی در این مراسم، با بیان اینکه دانشجویان علوم پزشکی، از دانشجویان برجسته و فرهیخته کشور هستند، گفت: هدف ما باید این باشد که به مرزهای دانش در جهان دست پیدا کنیم و این وظیفه شما دانشجویان است.
 
 
وی افزود: آینده کشور را دانشجویان می سازند و ما در تمامی زمینه ها دست نیاز و کمک به سوی شما جوانان به خصوص دانشجویان علوم پزشکی دراز می کنم.
 
 
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: باید تلاش کنیم که علم و دانش مان به سود جامعه باشد؛ هدف ما باید شناسایی نیازهای بهداشتی و سلامت جامعه باشد تا بر اساس آن تدابیر لازم در حوزه تولید دارو و غذا صورت گیرد.
 
 
وی بیان کرد: هر کشوری باید نخبگانش را ارج نهد و از دانش آنها به سود مملکت بهره جوید، در عین حال باید بهترین امکانات و شرایط را برای فعالیت آنان مهیا کند که این موضوع مهم ترین راهکار ماندگاری نخبگان است.
 
 
وی همچنین ادامه داد: باید نسبت به مردم کشورمان تعصب داشته باشیم و چنانچه یک گام به جلو برداریم، به طور حتم مسائل کشورمان حل و فصل خواهد شد.
 
 
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ضمن تاکید بر انجام پژوهش ها و مقالات کاربردی، گفت: پژوهش ها را باید با نیازهای کشور منطبق کنیم.
 
گفتنی است این المپیاد از شش حیطه هنر و سلامت با موضوع خود مراقبتی به دبیری دکتر محمد کیاسالار، حیطه مدیریت نظام سلامت به دبیری دکتر حیدر زاده، حیطه آموزش پزشکی به دبیری دکتر سلیمان احمدی، حیطه کسب و کارهای فناورانه به دبیری دکتر اسلامی، حیطه استدلال بالینی به دبیری دکتر شریفی پور و حیطه علوم پایه به دبیری دکتر اصغری تشکیل شده است.
 
در شانزدهمین المپیاد دانشجویان علوم پزشکی ۶ هزار دانشجوی علوم پزشکی از ۶۴ دانشگاه و دانشکده علوم پزشکی رقابت کردند که در پایان حدود ۵۰۰ دانشجو به مرحله پایانی راه پیدا کردند و برترین های این اختتامیه لوح تقدیر و جوایزی دریافت کردند.
 
در این مراسم کتاب تاریخ شفاهی سلامت و همچنین زندگینامه دکتر علیرضا مرندی با حضور وزیر بهداشت رونمایی شد.
 
همچنین در حاشیه برگزاری اختتامیه شانزدهمین المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی کشور نمایشگاه فناورانه نیز بر پا شده است.
  • گروه خبری : اخبار برتر,علمی,دانشجویی
  • کد خبر : 337926
کپی لینک کوتاه:
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار:

مدیر سیستم

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید