تيم سايکوتوپيا دانشگاه ايران رتبه اول پنجمين دوره جايزه استاد داويديان را کسب کرد
تيم سايکوتوپيا دانشگاه ايران رتبه اول پنجمين دوره جايزه استاد داويديان را کسب کرد
تيم سايکوتوپيا دانشگاه علوم پزشکي ايران با هدايت علمي دکتر سيد محمد حسين محمودي در پنجمين دوره جايزه استاد داويديان از جوايز انجمن علمي روانپزشکان ايران در بخش دستياري رتبهي اول را کسب کرد.
به گزارش روابط عمومي دانشگاه، اعضاي تيم سايکوتوپيا دانشگاه علوم پزشکي ايران از سه سال پيش با يکديگر همکاري پژوهشي-آموزشي دارند. در اين گروه ضمن پايبندي تمام اعضاء به اصول پزشکي شواهدبنيان، يک دستيار روانپزشکي عهدهدار پايش کيفي محصولات است.
الهه خدادوست؛ دانشجوي پزشکي و مدير تيم و همچنين دکتر سيدمحمدحسين محمودي؛ دستيار روانپزشکي، عضو اصلي و ناظر علمي تيم است. زهرا جباري، محمد اسلامي و مرضيه راستکردار ساير اعضاي اصلي هستند. هريک از اين اعضاي اصلي، تيم اختصاصي خود را دارند که در اين تيم نيز دانشجويان پزشکي و روانشناسي باليني به طور ثابت فعاليت ميکنند. علاوه بر اين اعضاي ثابت، همکاران فراواني نيز به عنوان مهمان براي به انجام رساندن فعاليتهاي هنري، فني و علمي با تيم همکاري ميکنند.
سايکوتوپيا نهادي آموزشي براي ارتقاي سواد سلامت روان در جمعيت عمومي است که در گامهاي ابتدايي، طبق? جوان تحصيلکرده را هدف گرفته. محصول نهايي سايکوتوپيا کارگاههاي آموزشي افزايند? آگاهي، نگرش و مهارت است. اين کارگاهها ضمن برخورداري از محتواي شواهدبنيان، از متدهاي آموزشي روزآمد بهره ميبرند.
در کنار کارگاهها، فعاليت ديگر سايکوتوپيا عبارت هستند از انتشار مطالب آموزشي مخاطب-محور براي ارتقاي آگاهيهاي عمومي؛ توليد و ارائه محتوا در شبکههاي مجازي و ترجم? کتاب.
فعاليت سوم و پايهاي سايکوتوپيا ظرفيتسازي و توانمندسازي اعضاي تيم در زمينههاي سلامت روان، روششناسي آموزش و کار تيمي است تا اين نهاد، بستري براي رشد فردي و جمعي اعضا باشد.
سه فعاليت سايکوتوپيا بر يکديگر تاثير همافزا دارند، دانش و مهارتهاي تيم برگزارکننده ضمن طراحي و برگزاري کارگاه عميقا تقويت شده و سر ريز مطالعاتشان به شکل مواد آموزشي در شبکههاي مجازي ارائه ميشود. شرکتکنندگان هر کارگاه، گروه هدف مناسبي براي عضوگيري هستند و به اين ترتيب پس از هر کارگاه، نيروهاي علاقمند به تيم افزوده ميشوند و ماندگاري اين چرخه را ميسّر ميکنند.
ضمن فعاليت مداوم در شبکههاي مجازي و برگزاري کلاسها و جلسات درون-تيمي طي ? سال اخير، در زمستان گذشته کارگاه حضوري سايکوتوپيا برگزار و موجب جلب رضايت شرکتکنندگان و جلب نظر اساتيد شد.
طي سال اخير تيم سايکوتوپيا مشغول طراحي کارگاهي در پاسخ به نيازهاي مرتبط با پاندمي کرونا بودهاند و به اين ترتيب کارگاهي آنلاين با محتواي کمکهاي اولي? سلامت روان در زمينههاي افسردگي، خودکشي، مديريت استرس، و آسايش طراحي شد.
براي افزايش اثربخشي اين مداخله، از متدهاي آموزشي روزآمد در طراحي کارگاه بهره گرفته شد. آموزش مبتني بر سناريو – که در آن شرکتکننده، در يک داستان مرتبط، نقشي کليدي ميپذيرد – شيوهاي موثر براي بهبود يادگيري و مبناي کار سايکوتوپيا است.
همچنين به تناسب از آموزش بازي-محور نيز بهره گرفته ميشود. آموزشها به روش کلاس معکوس ارائه ميشود – که در آن انتقال مباحث نظري خارج از کلاس بوده و فضاي کلاس به حل مسئله و تمرين اختصاص مييابد. براي انتقال موثر برخي مفاهيم از جمله انگ و مددرساني از تمهاي طولي استفاده شده تا نه به صورت مجرد و انتزاعي بلکه در پيوند با تجربههاي عيني درمان و پيشگيري ادراک شوند. اثربخشي اين کارگاه به شيو? کارآزمايي سنجيده خواهد شد.
به گزارش روابط عمومي دانشگاه، اعضاي تيم سايکوتوپيا دانشگاه علوم پزشکي ايران از سه سال پيش با يکديگر همکاري پژوهشي-آموزشي دارند. در اين گروه ضمن پايبندي تمام اعضاء به اصول پزشکي شواهدبنيان، يک دستيار روانپزشکي عهدهدار پايش کيفي محصولات است.
الهه خدادوست؛ دانشجوي پزشکي و مدير تيم و همچنين دکتر سيدمحمدحسين محمودي؛ دستيار روانپزشکي، عضو اصلي و ناظر علمي تيم است. زهرا جباري، محمد اسلامي و مرضيه راستکردار ساير اعضاي اصلي هستند. هريک از اين اعضاي اصلي، تيم اختصاصي خود را دارند که در اين تيم نيز دانشجويان پزشکي و روانشناسي باليني به طور ثابت فعاليت ميکنند. علاوه بر اين اعضاي ثابت، همکاران فراواني نيز به عنوان مهمان براي به انجام رساندن فعاليتهاي هنري، فني و علمي با تيم همکاري ميکنند.
سايکوتوپيا نهادي آموزشي براي ارتقاي سواد سلامت روان در جمعيت عمومي است که در گامهاي ابتدايي، طبق? جوان تحصيلکرده را هدف گرفته. محصول نهايي سايکوتوپيا کارگاههاي آموزشي افزايند? آگاهي، نگرش و مهارت است. اين کارگاهها ضمن برخورداري از محتواي شواهدبنيان، از متدهاي آموزشي روزآمد بهره ميبرند.
در کنار کارگاهها، فعاليت ديگر سايکوتوپيا عبارت هستند از انتشار مطالب آموزشي مخاطب-محور براي ارتقاي آگاهيهاي عمومي؛ توليد و ارائه محتوا در شبکههاي مجازي و ترجم? کتاب.
فعاليت سوم و پايهاي سايکوتوپيا ظرفيتسازي و توانمندسازي اعضاي تيم در زمينههاي سلامت روان، روششناسي آموزش و کار تيمي است تا اين نهاد، بستري براي رشد فردي و جمعي اعضا باشد.
سه فعاليت سايکوتوپيا بر يکديگر تاثير همافزا دارند، دانش و مهارتهاي تيم برگزارکننده ضمن طراحي و برگزاري کارگاه عميقا تقويت شده و سر ريز مطالعاتشان به شکل مواد آموزشي در شبکههاي مجازي ارائه ميشود. شرکتکنندگان هر کارگاه، گروه هدف مناسبي براي عضوگيري هستند و به اين ترتيب پس از هر کارگاه، نيروهاي علاقمند به تيم افزوده ميشوند و ماندگاري اين چرخه را ميسّر ميکنند.
ضمن فعاليت مداوم در شبکههاي مجازي و برگزاري کلاسها و جلسات درون-تيمي طي ? سال اخير، در زمستان گذشته کارگاه حضوري سايکوتوپيا برگزار و موجب جلب رضايت شرکتکنندگان و جلب نظر اساتيد شد.
طي سال اخير تيم سايکوتوپيا مشغول طراحي کارگاهي در پاسخ به نيازهاي مرتبط با پاندمي کرونا بودهاند و به اين ترتيب کارگاهي آنلاين با محتواي کمکهاي اولي? سلامت روان در زمينههاي افسردگي، خودکشي، مديريت استرس، و آسايش طراحي شد.
براي افزايش اثربخشي اين مداخله، از متدهاي آموزشي روزآمد در طراحي کارگاه بهره گرفته شد. آموزش مبتني بر سناريو – که در آن شرکتکننده، در يک داستان مرتبط، نقشي کليدي ميپذيرد – شيوهاي موثر براي بهبود يادگيري و مبناي کار سايکوتوپيا است.
همچنين به تناسب از آموزش بازي-محور نيز بهره گرفته ميشود. آموزشها به روش کلاس معکوس ارائه ميشود – که در آن انتقال مباحث نظري خارج از کلاس بوده و فضاي کلاس به حل مسئله و تمرين اختصاص مييابد. براي انتقال موثر برخي مفاهيم از جمله انگ و مددرساني از تمهاي طولي استفاده شده تا نه به صورت مجرد و انتزاعي بلکه در پيوند با تجربههاي عيني درمان و پيشگيري ادراک شوند. اثربخشي اين کارگاه به شيو? کارآزمايي سنجيده خواهد شد.
کپی لینک کوتاه: