• 1402/03/08 - 09:33
  • - تعداد بازدید: 173
  • - تعداد بازدیدکننده: 163
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
  • /Zn5a

اردوی زیارتی فرهنگی مشهد مقدس برای دانشجویان دختران برگزار شد

اردوی زیارتی فرهنگی مشهد مقدس برای دانشجویان دختر دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری، اردوی زیارتی فرهنگی مشهد مقدس ویژه دانشجویان دختر دانشگاه علوم پزشکی ایران از تاریخ 3 لغایت 7 خردادماه 1402 برگزار شد.

دانشجویان با قطار عازم این سفر زیارتی و معنوی شدند و در مدت زمان اردو علاوه بر زیارت و کسب فیوضات معنوی از برنامه های تفریحی و فرهنگی بهره مند شدند.

از جمله برنامه های تفریحی این اردو، پارک موج های خروشان و کوه سنگی بود که مورد رضایت و استفاده دانشجویان قرار گرفت.

یکی از ویژه برنامه های این سفر، جلسه آموزشی دکتر حبشی بود که در ابتدا با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین احمدی، معاون فرهنگی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری آغاز شد. وی ضمن خیر مقدم به حاضرین، پیرامون آداب زیارت و تاثیرات فوق العاده آن در بعد دنیوی و اخروی آن سخن گفتند.

در ادامه آقای حمید حبشی، روانشناس و مشاوره برجسته به بیان و تبیین معیارهای ازدواج و انتخاب همسر پرداختند.

حبشی با تاکید بر لزوم شخصیت شناسی، شیوه های گفتگو و تشخیص صلاحیت طرف مقابل را بیان نموده و نمونه هایی از خواستگاری های موفق و غیرموفق را ذکر کردند.

همچنین وی به بیان برخی از جزییات در جلسات خواستگاری از جمله خلقیات فردی، نوع معاشرت و میزان و نفوذ اعضای خانواده، تاکید کردند.

پایان بخش این جلسه اهدای تبرکی های حرم مطهر بود.

حرم گردی از برنامه های برجسته این اردو بود که در معیت یکی از خادمین حرم مطهر رضوی برگزار شد. در ابتدا دانشجویان از رواق خدمت که شامل برخی از وسایل مورد استفاده خادمین حرم و ماکت های ساخته شده از نمای حریم رضوی بود، بازدید نموده و سپس با حضور در اکثر صحن های حرم مطهر از جمله صحن جامع رضوی، صحن غدیر، صحن انقلاب، صحن آزادی و ... از توضیحات خادم حرم بهره مند شدند.

همچنین کلانتر، خادم حرم رضوی، نکات ناشنیده و بسیار جالبی در خصوص معماری حرم مطهر، سازه های اهدایی، تاریخچه ضریح های تعویض شده و ... را شرح دادند. پایان بخش حرم گردی، بازدید از موزه فرش آستان قدس رضوی و متنعم شدن از غذای حضرتی بود.

سحرهای این اردو، با زیارت دسته جمعی و مناجات خوانی مداح اهل بیت عصمت و طهارت(علیه السلام)، سیدمحمدرضا میری همراه بود که حال و هوای معنوی خاصی را در بین حاضرین ایجاد می کرد و دانشجویان علاوه بر تنفس در سحرگاهان حرم مطهر ثامن الحجج(علیه السلام)، نماز صبح را به جماعت اقامه می کردند.

برگزاری مسابقات فرهنگی از دیگر برنامه های فرهنگی اردو بود. این مسابقات شامل مسابقه از سخنرانی های آیت الله عالی در زمینه عفت و حیا و شکرگزاری و مسابقه از کتابچه پیام های امام صادق(علیه السلام) و همچنین جوان و نوجوان بود که پس از جمع آوری و تصحیح پاسخنامه ها به برگزیدگان جوایزی اعطاء شد.

  • گروه خبری : اخبار برتر,دانشجویی
  • کد خبر : 15526
کپی لینک کوتاه:
کلمات کلیدی
هدی شیرازی
خبرنگار:

هدی شیرازی

تصاویر

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید