• 1402/08/18 - 12:40
  • - تعداد بازدید: 85
  • - تعداد بازدیدکننده: 80
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
  • /ZyLh

برگزاری نخستین دوره تربیت ارزیاب برای بررسی شایستگی نیروهای استخدامی جدید

نخستین دوره تربیت ارزیاب برای بررسی شایستگی نیروهای استخدامی جدید در دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی معاونت توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی ایران، دکتر عبدالرضا پازوکی رئیس دانشگاه، در نخستین دوره تربیت ارزیاب برای بررسی شایستگی نیروهای استخدامی جدید که در سالن همایش‌های بین‌المللی رازی برگزار شد، ارزیابی شایستگی را ارزیابی مهارت‌های یک کارمند در مقایسه با نیاز نقش وی در سازمان عنوان کرد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران در ادامه با تأکید بر ضرورت شناسایی و مستندسازی مهارت‌های کلیدی مورد نیاز برای یک نقش سازمانی، عنوان کرد: ارزیابی کارکنان باید بر اساس این مهارت‌ها و اطمینان از اینکه آن‌ها قادر به انجام نقش‌های خود هستند، صورت پذیرد.
پازوکی با اشاره به لزوم وجود شایستگی‌های فنی ارزیابان، افزود: آموزش و استفاده از افرادی متخصص و باتجربه برای ارزیابی نیروهای استخدامی جدید ضروری است.
در ادامه این مراسم دکتر جوانمرد رئیس مرکز توسعه مدیریت و تحول اداری وزارت بهداشت با اشاره به تأکید رئیس جمهور و مقام عالی وزارت درخصوص جذب نیروی انسانی کارآمد، متخصص و متعهد، گفت: شایستگی‌های موردنیاز به‌ویژه برای نیروهای جدید حوزه سلامت با دقت ارزیابی شود.
وی در ادامه یادآور شد: مصاحبه آزمون استخدامی در دو بخش عمومی و تخصصی انجام خواهد شد که ۶۰ درصد نمره آزمون از بخش کتبی و ۴۰ درصد مابقی در مصاحبه تعیین خواهد شد.
رئیس مرکز توسعه مدیریت و تحول اداری وزارت بهداشت، اهداف برگزاری دوره تربیت ارزیاب نیروهای استخدامی جدید را آموزش سازوکار ارزیابی شایستگی‌های نیروهای جدید و تعیین مدرسین دوره تربیت ارزیاب شایستگی نیروهای استخدامی جدید در هر یک از دانشگاه‌ها عنوان کرد.
وی در ادامه افزود: ارزیابان خبره‌ای در کانون‌های ارزیابی مدیران نظام سلامت در سطوح مختلف مدیریتی در حال بررسی و ارزیابی شایستگی مدیران نظام هستند که در حوزه نیروهای استخدامی جدید نیز فعال خواهند شد.
دکتر احمد جوانمرد خاطرنشان کرد: در مرحله نخست قریب به ۲۰۰ ارزیاب از سوی ارزیابان خبره کانون ارزیابی وزارت بهداشت آموزش خواهند دید.
در ادامه، دکتر سیف اله مرادی مدیرکل منابع انسانی وزارت بهداشت، اطلاعاتی از آزمون استخدامی ارائه داد و افزود: یکصد و یازده هزار نفر در آزمون استخدامی شرکت کردند که بیشترین متقاضی با ۲۴ هزار نفر مربوط به رشته پرستاری بوده است.
وی در ادامه افزود: مهم‌ترین سرمایه سازمان، منابع انسانی آن است که برای انتخاب آن باید دقت و زمان کافی صرف شود.مدیرکل منابع انسانی وزارت بهداشت، هدف از انجام مصاحبه استخدامی را جذب نیروی متعهد، متخصص و متدین عنوان کرد و افزود: افزایش بهره‌وری و رضایت ارباب‌رجوع از اهداف مهم مصاحبه‌های استخدامی است.
مرادی در ادامه افزود: اشتباهات فرایندی در ارزیابی و انتخاب نیروهای جدید می‌تواند تبعات بلندمدتی برای سازمان داشته باشد.
وی نتیجه عدم توجه به جذب و استخدام نیرو بدون انجام مصاحبه را عدم ماندگاری افراد در سازمان عنوان کرد.
مرادی در پایان رعایت عدالت و انصاف در مصاحبه‌ها و توجه به سوگیری شناختی و مدیریت آن را در طی فرآیند استخدام بسیار حائز اهمیت دانست.

  • گروه خبری : اخبار برتر,کارکنان
  • کد خبر : 38109
کپی لینک کوتاه:
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار:

مدیر سیستم

تصاویر

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید