• 1401/10/17 - 10:10
  • - تعداد بازدید: 68
  • - تعداد بازدیدکننده: 66
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
  • /Z3k9
در گفت وگو با مربی تکواندو دانشجویان مطرح شد

هادی افشار: با وجود دستمزد پایین از کار کردن با دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی ایران لذت می برم

مربی تکواندو دانشجویان گفت: از زمانی که در دانشگاه علوم پزشکی ایران فعالیت می کنم، دانشجویان در رشته تکواندو افتخارات زیادی کسب کردند و به دلیل علاقه ای که به آنها دارم با وجود دستمزد پایین از کار کردن در این دانشگاه لذت می برم.

به گزارش روابط عمومی معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی ایران؛ یکی از مربیان اهل دانش در این دانشگاه هادی افشار دکتری فیزیولوژی قلب و عروق و تنفس است که مدرک دکتری تربیت بدنی از دانشگاه شهید بهشتی نیز در کارنامه خود دارد برای آشنایی بیشتر با این مربی گفت وگوی با او ترتیب دادیم که پیش روی شما است.

آقای افشار ورود شما به عرصه ورزش به چه صورت بود؟

من دریک خانواده ورزشی بدنیا آمدم، پدرم از وزرشکاران دوومیدانی بود و مشوق اصلی من آقای تاجیک  که از بستگان نزدیک من و از قهرمانان جهانی تکواندو است؛ بود.

چگونه به سمت مریبگری سوق پیدا کردید؟ 

از سال 1368 در رشته تکواندو فعالیت می کردم و بعد از کنار گذاشتن ورزش قهرمانی در سال 1388 مربی گری را آغاز کردم، به سمت بدنسازی که کار تخصصی بود رفتم.

چه مدارک مربیگری دارید؟

دارای مربیگری عالی بدنسازی از کمیته ملی المپیک، مدرک بین المللی بدنسازی و مربیگری فوتبال هستم و سابقه مربیگری تیم ملی را سالهای 2012، 2013، 2016 و 2017 در کارنامه دارم.

مدتی مربی فوتبال نفت تهران در تمام رده های سنی بودم و شاگردان من آقای علیرضا بیرانوند، مرتضی پورعلی گنجی در تیم ملی بزرگسالان و لیگ برتر مشغول به فعالیت هستند.

چه افتخاراتی را کسب کردید؟

مدرک گرند مستر از کشور کره ی جنوبی، 25 مدال جهانی، آسیایی و تورنمنت های بین المللی، بالاترین رتبه مدیریت ورزشی از IUS،  19سال بازیکن و عضو تیم ملی تکواندو، عضو کمیته فنی فدراسیون و آموزشی ،12 سال مدرس دانشگاه و مدیر گروه علمی کاربردی تکواندو نیز در ویترین افتخارات من به ثبت رسیده است و اکنون  در شرکت ملی نفت ایران که یکی از بزرگترین مراکز ورزشی کشور است با عنوان رییس امور ورزشی در حال فعالیت هستم.

میزان پیشرفت دانشجویان در این رشته ورزشی به چه صورت می بینید؟

مدتی که من در دانشگاه علوم پزشکی ایران مشغول به فعالیت هستم افتخارات زیادی را دانشجویان در این رشته کسب کردند و بدلیل علاقه ای که به دانشجویان دارم با وجود دستمزد پایین از کار کردن در این دانشگاه لذت می برم.

نگاه ویژه به حوزه ورزش دانشجویان در راستای عقل سالم در بدن سالم و توجه به فعالیت جسمانی به عنوان سرمایه گذاری  باعث می شود دانشجویان فعالیت بهتری در تحصیل داشته باشند.

اگر به حوزه ورزش دانشجویی توجه شود می توانیم قهرمانان زیادی را داشته باشم و شاخص های خوبی را در بین دانشجویان داریم که با علاقه زیاد وارد عرصه ورزش شدند متاسفانه نگاه هزینه محور در فعالیت دانشجویی باعث شد دانشجویان توجه کمتری به این حوزه داشته باشند.

به نظر شما ورزش چقدر برای دانشجویان لازم است و چه تاثیری دارد؟

ورزش تکواندو بعد از کسب مجوز در المپیک پاریس و آمریکا نشان دهنده تفکر حرفه ای  این ورزش است و نظم و قوانین و مقرارت ما را ملزم به احترام این قوانین می کند و تربیت دانشجویان با این دیدگاه باعث شده از نظر شخصیتی با دیگران متفاوت باشند

در رشته تکواندو همه ارکان جسمانی در حال فعالیت است، چابکی و دفاع از خود در این رشته به ورزشکاران آموزش داد می شود و یکی از  مهم ترین  مزیت این ورزش برای دانشجویان کاهش استرس، افزایش اعتماد ب نفس، غلبه بر ترس و عملکرد مناسب است.

پایان مطلب//                                                                             

  • گروه خبری : دانشجویی
  • کد خبر : 9864
کپی لینک کوتاه:

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید