• 1399/02/27 - 03:32
  • - تعداد بازدید: 2
  • - تعداد بازدیدکننده: 2
  • زمان مطالعه : 4 دقیقه
  • /Zt4Wo
مدير روابط عمومي دانشگاه علوم پزشکي ايران در روز روابط عمومي اعلام کرد:

ثبت رکورد بيش از 26 ميليون بازديد از محتواي توليدي با موضوع کرونا

سالهاست که روز جهاني ارتباطات و جامعه اطلاعاتي که يادآور شکل گيري اولين «اتحاديه تلگرافي بين المللي» در جهان است، در کشور ما ايران به نام روز ملي روابط عمومي شناخته مي شود. اين نامگذاري نتيجه پيگيري و تلاش دست اندرکاران روابط عمومي در سالهاي نه چندان دور است تا توجه بيشتري به اهميت و جايگاه روابط عمومي ها داشته باشيم.

سالهاست که روز جهاني ارتباطات و جامعه اطلاعاتي که يادآور شکل گيري اولين «اتحاديه تلگرافي بين المللي» در جهان است، در کشور ما ايران به نام روز ملي روابط عمومي شناخته مي شود. اين نامگذاري نتيجه پيگيري و تلاش دست اندرکاران روابط عمومي در سالهاي نه چندان دور است تا توجه بيشتري به اهميت و جايگاه روابط عمومي ها داشته باشيم.
به مناسبت فرارسيدن بيست و هفتم ارديبهشت؛ روز روابط عمومي با دکتر سيد احمد احمدي؛ مدير روابط عمومي دانشگاه علوم پزشکي ايران گفتگو کرديم.
به اعتقاد او حفظ و ارتقا اعتبار يک سازمان در نزد کارکنان، مشتريان و ساختارهاي بالادستي مهم ترين وظيفه يک روابط عمومي است. روابط عمومي ها موظف هستند با ايحاد فضايي تعاملي و مفاهمه اي ميان سازمان و ذينفعان خود موجب افزايش اعتبار سازمان خود و رضايت مشتريان شان شوند. 
دکتر احمدي با بيان اينکه روابط عمومي موفق، ناگزير است شناخت دقيقي از مخاطبان خود و درک درستي از نيازها و انتظارات شان داشته باشد، افزود: در زمانه اي که با ظهور تکنولوژي هاي نوين ارتباطي، افراد هر آنچه را که مي خواهند در سريعترين و کوتاه ترين زمان از طريق فضاي مجازي و ابزارهاي در اختيار از جمله تلفن هاي هوشمند دريافت مي کنند، بايد پذيرفت که روابط عمومي ها براي اينکه قافيه را نبازند چاره اي ندارند تا با رويکردي خلاقانه رابطه شان را با ذينفعفان خود تقويت کنند.
مدير روابط عمومي دانشگاه علوم پزشکي ايران در ادامه گفت: در واقع در اين فرآيند پيچيده ارتباطي که سرعت، حرف اول را مي زند، روابط عمومي ها ناگزيرند مخاطب خود را به خوبي بشناسند، اصول ارتباطات را به خوبي درک کرده و بهره برداري از ابزار هاي نوين ارتباطي را بلد باشند.
او اظهار کرد: در طول روز شاهد انتشار اخبار متعددي در فضاي مجازي هستيم که هر کدام از آنها بخشي از جامعه را تحت تاثير قرار مي دهد؛ سرعت انتشار و گستردگي اين اخبار آنقدر بالا است که اگر نگاه سنتي در روابط عمومي حاکم باشد، امکان اصلاح اثري که آن خبر بر افکار عمومي به جاي گذاشته، ممکن نيست.
دکتر احمدي با بيان اينکه در هنگام بحران وظيفه روابط عمومي به مراتب جدي تر از قبل مي شود، افزود:  به هنگام بحران شرايط بسيار پيچيده شده و نياز به يک راهبرد رسانه اي در روابط عمومي ها بيش از شرايط عادي احساس مي شود.
او تاکيد کرد: اگر غير از اين عمل شود، شاهد آشفتگي خبري و رسانه اي به هنگام وقوع بحران ها هستيم و به اصلاح اخبار جعلي به افکار عمومي جهت مي دهند.
دکتر احمدي با بيان اينکه در شرايط بحران توليد خبر و انتشار اخبار صحيح از مهم ترين وظايف روابط عمومي هاست، افزود: کرونا نه تنها محک جدي براي حاکميت بود بلکه فرصتي بود تا  روابط عمومي سازمان هاي موثر در مديريت اين بحران به ويژه روابط عمومي دانشگاه هاي علوم پزشکي،  ارزيابي دقيقي از ظرفيت هاي خود داشته باشند.
او گفت: روابط عمومي دانشگاه علوم پزشکي ايران از نيمه هاي بهمن ماه  1398 با شيوع کرونا در کشور، با توچه به همين وظيفه ذاتي خود سعي کرد شبهات اذهان مردم را با توليد محتواي آگاهي بخش و آموزشي پاسخ دهد.
دکتر احمدي افزود: در طول اين مدت توجه به آرامش جامعه همواره در توليدات رسانه اي روابط عمومي دانشگاه علوم پزشکي ايران مدنظر بود و تلاش کرديم تا با گردآوري، پردازش و توزيع اطلاعات در قالب هاي مختلف خبري ما نيز نقش موثري براي گذر از بحران کرونا داشته باشيم.
او اظهار کرد: بيش از چهارصد عنوان خبري در قالب خبر کوتاه، گفتگو، گزارش و يادداشت در اين بازه سه ماهه توليد شده که مجموع اين مطالب تا کنون 26 ميليون و 512هزار و نهصد مرتبه بازديد شده اند.
او افزود: اين حجم توليد محتوي و مراجعه و مطالعه مطالب از سوي مردم موجب شده تا وب سايت دانشگاه علوم پزشکي ايران بر اساس ارزيابي آلکسا رشد چشمگيري نسبت به ساير دانشگاه هاي علوم پزشکي داشته است.
او با بيان اينکه اين دستاورد بزرگي براي روابط عمومي دانشگاه علوم پزشکي ايران است، خاطر نشان کرد: اين دستاورد بدون شک حاصل تلاش کارکنان روابط عمومي دانشگاه، مسئولان روابط عمومي مراکز درماني، بهداشتي، آموزش و تحقيقاتي و همراهي بي نظير هيات  رييسه، اعضاي هيات علمي و پژوهشگران و همه همکاران گرانقدر خانواده دانشگاه بزرگ دانشگاه علوم پزشکي ايران است.
دکتر در پايان اين گفتگو با اشاره به اهميت مستندسازي وگردآوري تجربه هاي بحران کرونا، اظهار کرد: در حال برنامه ريزي براي برگزاري جشنواره اي با عنوان «تجارب برتر و درس آموخته ها در مديريت مقابله با کوويد 19» هستيم که به زودي اطلاعات دقيق تري از اين جشنواره منتشر خواهد شد.

تهيه خبر: دزفولي
  • گروه خبری : اخبار جایگاه
  • کد خبر : 328234
کپی لینک کوتاه:
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار:

مدیر سیستم