• 1402/06/10 - 23:10
  • - تعداد بازدید: 188
  • - تعداد بازدیدکننده: 177
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
  • /ZEkc
پرونده ویژه سلامت در اربعین/ 6

توصیه‌های اورژانسی برای اربعین از زبان رئیس اورژانس کشور

رسیدن شب هنگام به مرز، کوتاه کردن زمان پیاده‌روی، مصرف مایعات زیاد با داروی او آر اس و موکول کردن پیاده‌روی افراد آسیب‌پذیر به زمانی غیر از اربعین، از مهمترین توصیه‌های رئیس سازمان اورژانس کشور برای پیاده روی اربعین است.

دکتر جعفر میعادفر در گفت‌وگو با روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی ایران، در زمینه توصیه‌های اورژانسی به زائرین اربعین عنوان کرد: نخستین توصیه این است که به دلیل گرمای شدید هوا، یک تعداد افراد که آسیب پذیر هستند، از جمله کودکان زیر 6 سال و سالمندان بالای 60 سال و افراد دارای بیماری‌های مزمن و در نهایت مادران باردار، سفر زیارتی خود را به زمان دیگر موکول کنند.

 

رئیس سازمان اورژانس کشور و دبیر کمیته بهداشت و درمان اربعین ادامه داد: هر چه قدر تاکید شود این گروه‌های آسیب پذیر کمتر در این زمان به این سفر بیایند هم به خود کمک کرده و هم به تیم‌های اورژانسی کمک کرده اند.

 

وی افزود: در اربعین سال گذشته بالغ بر 400 مادر باردار که دچار مشکل شده بودند به اورژانس مراجعه کرده بودند و متعاقبا تعداد قبل توجه ای نیز مراجعه نکرده بودند، بنابراین این توصیه‌ها باید جدی گرفته شود.

 

میعادفر ادامه داد: توصیه بعد این است که بهتر است افراد، به صورتی برنامه ریزی کنند تا شب هنگام به مرز برسند، زیرا برای عبور از مرز 3 تا 4 ساعت زمان خواهد برد و اگر در ساعات شب، خود را به مرز برسانند دمای هوا پایین تر است و بهتر می‌توانند از مرز عبور کنند.

 

وی گفت: گرمای هوا بسیار جدی است و پیش بینی هوا بین 50 تا 60 درجه خواهد بود و با توجه به اینکه در داخل کشور امکانات وجود دارد ولی در داخل کشور عراق، به نسبت به تجمع زائرین، امکانات محدود است، بنابراین توصیه جدی این است که شب هنگام به مرز برسند.

 

معیادفر ادامه داد: توصیه می‌شود زائرین از قرص او آر اس حتما استفاده کنند، بنابراین زائرین باید مایعات زیاد و هدفمند مصرف کنند زیرا به دلیل تعریق، نمک زیاد دفع خواهند کرد که باعث گیجی و کاهش هوشیاری می‌شود.

 

وی خاطرنشان کرد: توصیه می‌شود افراد جمعی حرکت کرده تا از همدیگر حمایت کنند و در صورت امکان، زمان خود را برای زیارت و برگشت مدیریت کنند تا در کوتاه‌ترین زمان این سفر زیارتی را انجام دهند و از حضور 10 تا 15 روزه در عراق خودداری کنند.

پایان مطلب//

  • گروه خبری : اخبار برتر,بهداشت و سلامت
  • کد خبر : 19646
کپی لینک کوتاه:
کلمات کلیدی
A. Ramezanpour
خبرنگار:

A. Ramezanpour

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید