• 1402/06/04 - 08:01
  • - تعداد بازدید: 365
  • - تعداد بازدیدکننده: 352
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
  • /Zbbb
پرونده ویژه سلامت در اربعین/1

توصیه‌های قلبی در پیاده‌روی اربعین

مراجعه به پزشک معالج قبل از سفر، تنظیم و به همراه داشتن دارو و خود مراقبتی از مهم ترین موارد پیاده روی بیماران قلبی در اربعین است.

دکتر عبدالوهاب برادران در گفت‌وگو با روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی ایران، برای بیماران قلبی که قصد پیاده‌روی اربعین دارند، توصیه‌هایی را بیان کرد تا با توجه به آنها این افراد نیز بتوانند یک زیارت همراه با سلامت داشته باشند.

 

وی گفت: افرادی که دارای علائم بیماری قلبی مثل تنگی شدید کرونر یا نارسایی قلبی بوده و در حال حاضر دچار تنگی نفس ویا ورم پا و شکم هستند، باید قبل از سفر به پزشک‌ معالج مراجعه کنند. همچنین به افرادی که شب‌ها در زمان دراز کشیدن دچار گرفتگی نفس هستند و مجبور می‌شوند چند بالش زیر سر خود بگذارند توصیه می‌شود قبل از اینکه وارد مرحله پیاده روی و ثبت نام شوند، حتما به پزشک مراجعه کنند تا داروهای‌شان تنظیم شود، زیرا احتمالا این افراد شرایط شان برای پیاده روی سخت خواهد بود.

 

برادران که در حاشیه گنگره «سلامت در اربعین» سخن می گفت، اضافه کرد: افرادی که بیماری‌شان کنترل شده است و علامتی ندارند، حتما دارو به تعداد آن روزهایی که در پیاده روی اربعین شرکت می‌کنند، همراه داشته باشند و داروها را به صورت منظم مصرف کنند.

 

این متخصص قلب و عروق و فلوشیپ آنژیوپلاستی گفت: با توجه به اینکه روزهای پیاده روی اربعین در عراق، بسیار گرم است؛ توصیه می‌شود بیماران و سالمندان از قرار گرفتن زیاد در معرض نور آفتاب خودداری کرده و پیاده روی را در شب‌ها و یا ساعاتی که هوا خنک تر است انجام دهند و در ساعت‌های گرم، در استراحتگاه‌های بین راهی استراحت کنند تا دچار مشکلات قلبی نشوند.

 

برادران خاطرنشان کرد: توصیه می‌شود زمان پیاده روی و اقامت بیماران قلبی در عراق زیاد نباشد و این افراد طوری برنامه ریزی کنند تا در کمترین زمان ممکن به ایران برگردند تا بتوانند یک زیارت همراه با سلامت داشته باشند.

 

گفتنی است، سومین کنگره بین المللی سلامت در اربعین در تاریخ 11 تا 13مرداد 1402 با تمرکز بر مباحث بهداشتی، پیشگیری و درمان زائرین پیاده روی اربعین و با محوریت موضوعات علمی و پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار شد.

پایان مطلب//

 

  • گروه خبری : اخبار برتر,بهداشت و سلامت
  • کد خبر : 19106
کپی لینک کوتاه:
کلمات کلیدی
A. Ramezanpour
خبرنگار:

A. Ramezanpour

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید