• 1402/08/08 - 12:10
  • - تعداد بازدید: 244
  • - تعداد بازدیدکننده: 222
  • زمان مطالعه : 4 دقیقه
  • /ZPXh
رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران:

ایده‌های خودمراقبتی بیمار با استفاده از هوش مصنوعی حمایت می‌شود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران با اشاره به برگزاری رویداد دانشگاهی دستیار هوشمند خودمراقبتی بیمار با استفاده از هوش مصنوعی در تاریخ 17 آبان نسبت به حمایت‌ از ارائه هرگونه ایده در این حوزه خبر داد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی ایران، دکتر عبدالرضا پازوکی در نشست خبری رویداد دانشگاهی دستیار هوشمند خودمراقبتی بیمار با استفاده از هوش مصنوعی با اشاره به اینکه امروزه یکی از حوزه‌های مهم زندگی بشر، حوزه هوش مصنوعی است، عنوان کرد: رهبر انقلاب در سال ۱۴۰۰ از دانشگاه‌ها و معاونت علمی ریاست‌جمهوری این مطالبه را داشتند تا کاری کنیم ایران در حوزه هوش مصنوعی جزو ۱۰ کشور برتر دنیا قرار گیرد.

 

وی ادامه داد: امروزه دانشگاه علوم پزشکی ایران در تمامی حوزه‌های علمی، یک مسئول هوش مصنوعی دارد که در مراکز تحقیقاتی فعالیت‌های خود را آغاز کرده‌اند. سلامت و خود مراقبتی از جمله مسائلی است که می‌تواند با هوش مصنوعی محقق شود. رهبری نیز اخیرا در جلسه با وزیر بهداشت با تشکر از وزارت بهداشت که طی دو سال اخیر بیش از ۱۵ هزار تخت بیمارستانی افتتاح کرده است، بر مسائل پیشگیری در حوزه سلامت تاکید کردند.

 

پازوکی افزود: خودمراقبتی یکی از مهمترین مسائلی است که به فرد کمک می‌کند با پیشگیری و به موقع مطلع شدن از بیماری‌ها به طول عمر خود کمک کند. هوش مصنوعی نیز به بسیاری از رشته‌های پزشکی کمک شایانی می‌کند، بنابراین در رویداد دانشگاهی دستیار هوشمند خودمراقبتی بیمار با استفاده از هوش مصنوعی از ایده‌های خودمراقبتی بیمار با استفاده از هوش مصنوعی حمایت خواهد شد.

 

وی درخصوص کاربرد هوش مصنوعی در حوزه پزشکی، گفت: هوش مصنوعی کمک‌های زیادی به حوزه پزشکی می‌کند. به عنوان مثال در کشور ما تعداد رادیولوژیست کم است، می‌توان از هوش مصنوعی کمک گرفت. همچنین در مناطق محروم، با استفاده از جراحی رباتیک، می‌توان اعمال جراحی را در کمترین زمان با بهترین کیفیت انجام داد. برخی کمبودها در مناطق محروم وجود دارد. بخشی از فعالیت‌هایی که وجود دارد، با استفاده از هوش مصنوعی است. بنابراین ضرورت دارد این کمبودها جبران شود و بی شک هوش مصنوعی نقش به‌سزایی در این زمینه ایفا خواهد کرد.

 

** ثبت حجم عظیمی از داده‌های سلامت مردم از ۲۰ سال گذشته با هدف کاهش بیماری و افزایش سلامت

 

در ادامه این نشست خبری دکتر بتول مهرشاد مدیر آمار و فناوری اطلاعات دانشگاه علوم پزشکی ایران عنوان کرد: این رویداد در دانشگاه علوم پزشکی ایران با مشارکت وزارت بهداشت، مرکز ملی فضای مجازی، معاونت علمی ریاست جمهوی، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، کمیسیون بهداشت مجلس، دانشگاه علوم پزشکی تهران، دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، دانشگاه صنعتی شریف، دانشگاه علم و صنعت، دانشگاه امیرکبیر، و دانشگاه تهران برگزار می‌شود.

 

وی ادامه داد: ما اکنون به دنبال ایده‌ها و شناسایی ظرفیت‌ها در حوزه درمان و دارو هستیم. هدف ما جمع آوری و استفاده از داده‌های انبوه در حوزه سلامت است. زیرا این دانشگاه پوشش سلامت ۷ میلیون نفر در استان تهران،۲۰ بیمارستان دولتی به همراه ۸۰ بیمارستان خصوصی و ۳۰۰ خانه بهداشت را برعهده دارد.

 

مهرشاد با اشاره به برگزاری رویداد دانشگاهی دستیار هوشمند خود مراقبتی بیمار با استفاده از هوش مصنوعی در تاریخ 17 آبان از ساعت 13 تا 18 در مرکز همایش‌های بین المللی رازی دانشگاه علوم پزشکی ایران افزود: مواردی مانند بیماری‌های مزمن از جمله دیابت، طب سالمندی، ناباروری و مادران باردار، تغذیه، ارتقای سلامت کودکان و نوجوانان و خواب از جمله محورهای کاربرد هوش مصنوعی است‌ که در این رویداد به آن پرداخته می‌شود.

 

وی با اشاره به ثبت حجم عظیمی از داده‌های سلامت مردم از ۲۰ سال گذشته با هدف کاهش بیماری و هزینه‌های درمان و همچنین افزایش سلامت گفت: در این رویداد کسب و کارهای حقیقی و حقوقی شناسایی و تعامل ایجاد می‌شود و از داده‌های صنعت بهداشت که در این ۲۰ سال جمع‌آوری شده، استفاده خواهد شد. بنابراین اگر کسب و کار و ایده‌ای در این رویداد ارائه شود، ما از این ایده حمایت می‌کنیم و به پیاده‌سازی و اجرای آن کمک خواهیم کرد.

 

** سه محور مهم قلب و عروق، سیستم‌ خود مراقبتی و تشخیص تداخلات دارویی

 

در ادامه این نشست خبری دکتر میر حسینی مشاور فنی مرکز ملی فضای مجازی نیز عنوان کرد: مرکز ملی فضای مجازی با سرلوحه قرار دادن فرمایشات رهبر معظم انقلاب، به‌ویژه در هوش مصنوعی، یکی از اولویت‌های خود را در این حوزه قرار داده است. بر این اساس رویدادی را تحت عنوان «کاربرد هوش مصنوعی در حوزه پزشکی» برنامه‌ریزی شده است که با ۳ محور مهم قلب و عروق، سیستم‌های خود مراقبتی، تشخیص تداخلات دارویی با استفاده از هوش مصنوعی برگزار خواهد شد.

 

وی خاطرنشان کرد: ما در عصر حاکمیت داده‌ها هستیم، بنابراین با تحلیل این داده‌ها می‌توان از بسیاری از مشکلات پزشکی و بسیاری از مرگ و میرها جلوگیری کرد و با تحلیل این داده‌ها می‌توان توصیه‌هایی به پزشک و بیمار ارائه کرد.

 

گفتنی است، رویداد دانشگاهی دستیار هوشمند خودمراقبتی بیمار با استفاده از هوش مصنوعی با مشارکت وزارت بهداشت، مرکز ملی فضای مجازی، معاونت علمی ریاست جمهوی، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، کمیسیون بهداشت مجلس، دانشگاه علوم پزشکی تهران، دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، دانشگاه صنعتی شریف، دانشگاه علم و صنعت، دانشگاه امیرکبیر دانشگاه تهران و دانشگاه علوم پزشکی ایران در سالن همایش‌های بین المللی رازی در ساعت 13 تا 18 روز 17 آبان 1402 برگزار می‌شود.

پایان مطلب//

  • گروه خبری : اخبار برتر,علمی
  • کد خبر : 37667
کپی لینک کوتاه:
کلمات کلیدی
A. Ramezanpour
خبرنگار:

A. Ramezanpour

تصاویر

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید