• 1401/06/08 - 15:07
  • - تعداد بازدید: 334
  • - تعداد بازدیدکننده: 307
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
  • /ZpQ7
سرپرست اداره مشاوره و سلامت روان وزارت بهداشت:

الگوی تمرکز بر آسیب روانی باید به سرمایه روانی تبدیل شود

سرپرست اداره مشاوره و سلامت روان وزارت بهداشت با پرداختن به مولفه های سرمایه روان و ضرورت آموزش تاب آوری، امید، شادکامی و حل مساله، گفت: پارادایم تمرکز بر آسیب روانی باید به سرمایه روانی تبدیل شود.

سرپرست اداره مشاوره و سلامت روان وزارت بهداشت با پرداختن به مولفه های سرمایه روان و ضرورت آموزش تاب آوری، امید، شادکامی و حل مساله، گفت: الگوی تمرکز بر آسیب روانی باید به سرمایه روانی تبدیل شود.
 
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی ایران، دکتر سیامک طهماسبی در افتتاحیه دومین پودمان آموزش تخصصی ویژه مسئولان و کارشناسان مراکز مشاوره دانشجویی دانشگاه های علوم پزشکی کشور عنوان کرد: مباحث روان از زمان تولد تا سالمندی اهمیت دارد و در کنار غربالگری آسیب های روان، اختلالات و درمان آنها باید به افزایش سرمایه روان تاکید کرد.
 
سرپرست اداره مشاوره و سلامت روان وزارت بهداشت ادامه داد: یکی از مولفه های افزایش سرمایه روان، توجه بیشتر و بهتر به روانشناس مثبت نگر بوده که قابل آموزش است.
 
طهماسبی افزود: مشاوره بهداشت روان، آنچنان مهم و ضروری است که باید تمام مسئولین برای تصمیماتی که به خصوص در زمینه های آموزشی، دانشجویی و درمانی مصوب می کنند پیوست های بهداشت روان را لحاظ کنند.
 
وی با اشاره به نتایج برگزاری دومین پودمان آموزش تخصصی ویژه مسئولان و کارشناسان مراکز مشاوره دانشجویی دانشگاه های علوم پزشکی کشور گفت: برگزاری این پودمان؛ 8 درصد، دانش شرکت کنندگان را ارتقاء داد.
 
سرپرست اداره مشاوره و سلامت روان وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: آیین نامه های حوزه های مشاوره و بهداشت روان باید اصلاح شود، زیرا برخی از آیین نامه ها برای 20 سال گذشته است و اصلاح آنها ضرورت دارد.
پایان مطلب//
  • گروه خبری : اخبار برتر,علمی-آموزشی
  • کد خبر : 4755
کپی لینک کوتاه:
کلمات کلیدی
علی رمضانپور
خبرنگار:

علی رمضانپور

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید