• 1402/02/27 - 08:29
  • - تعداد بازدید: 150
  • - تعداد بازدیدکننده: 139
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
  • /ZZYa
معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت اعلام کرد:

واگذاری 100 طرح فناورانه به 24 دانشگاه علوم پزشکی/ مدیریت و اقتصاد سلامت به دانشگاه علوم پزشکی ایران سپرده شد

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت از واگذاری 100 طرح فناورانه به 24 دانشگاه علوم پزشکی خبر داد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی ایران به نقل از وبدا، دکتر یونس پناهی با اعلام این مطلب تصریح کرد: این طرح ‌های فناورانه در بخش‌های مواد اولیه دارویی API، پزشکی بازساختی و محصولات پیشرفته پزشکی (ATMP)، محصولات نهایی دارویی و تجهیزات پزشکی قرار دارد که به 24 دانشگاه علوم پزشکی کشور سپرده شده است.
 
معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، در ادامه به ماموریت های فناورانه واگذار شده به کلان مناطق دهگانه آمایشی در سطح کشور اشاره کرد و گفت: ماموریت جوانی جمعیت به کلان منطقه یک با محوریت دانشگاه علوم پزشکی مازندران سپرده شده است. در آخرین نشستی که با دانشگاه‌های علوم پزشکی کلان منطقه یک برگزار شد ماموریت جوانی جمعیت به  این کلان منطقه با سرپرستی دانشگاه علوم پزشکی مازندران سپرده شد. همینطور از این کلان منطقه خواسته شد تا اطلاعات مرتبط با هزینه‌های نازایی و درصد باروری جهت ارائه در کمیته جوانی جمعیت با مدارک و مستندات به معاونت تحقیقات و فناوری را تهیه و ارائه کنند.
 
وی ادامه داد: بررسی اثر بخشی مداخله آموزشی مبتنی بر طب ایرانی، سبک زنگی ایرانی- اسلامی به کلان منطقه دو به سرپرستی دانشگاه قم، دانشگاه همدان ماموریت تحقیقاتی اعتیاد در قالب کلان منطقه سه و گیاهان دارویی به کلان منطقه چهار به سرپرستی دانشگاه لرستان و با همکاری دانشگاه ایلام  سپرده شده است.
 
دکتر پناهی یادآور شد: ماموریت ریزگردها و بیماریهای تنفسی به دلیل مشکلات عدیده ای که جنوب غرب کشور با آن مواجه است به کلان منطقه 4 به سرپرستی دانشگاه اهواز داده شده است. ماموریت آینده پژوهی تحقیقات حوزه سلامت به دانشگاه علوم پزشکی کرمان که سرپرست کلان منطقه 8 محسوب می شود، واگذار شده است و ماموریت فرآورده های بیولوژیک با تمرکز بر طراحی، ساخت و ارزیابی ایمنی زایی نانو واکسن به دانشگاه زنجان سرپرست کلان منطقه 6 واگذار شد و در نهایت ارتقای سلامت اجتماعی به دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی سپرده شد.
 
وی همچنین در ادامه به ماموریت‌های تخصصی واگذار شده به دانشگاه‌های علوم پزشکی اشاره و تصریح کرد: گروهی از ماموریت‌ها در قالب تهدیدات نظام سلامت کشور شناسایی و دسته بندی شدند و بر مبنای توانمندی، زیرساخت و توانمندی به دانشگاه‌های علوم پزشکی واگذار شده‌اند. در مجموع 8 حوزه است که برای مثال سرطان با محوریت سرطان‌های شایع به دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، بیماری‌های غدد و متابولیسم با محوریت دیابت به دانشگاه علوم پزشکی تهران، بیوتکنولوژی با محوریت تغذیه سالم و فراگیر به دانشگاه مشهد، بیماری‌های قلب و عروق به دانشگاه اصفهان، علوم دارویی با محوریت تامین داروهای بیماری‌های خاص و صعب العلاج به دانشگاه تبریز، مدیریت و اقتصاد سلامت به دانشگاه علوم پزشکی ایران، سوانح و حوادث با محوریت سوانح جاده‌ای به دانشگاه شیراز، عوامل محیطی و آلودگی هوا به دانشگاه کرمانشاه سپرده شده است.
پایان مطلب//
  • گروه خبری : اخبار برتر,علمی
  • کد خبر : 14934
کپی لینک کوتاه:
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار:

مدیر سیستم

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید