• 1402/08/29 - 13:12
  • - تعداد بازدید: 216
  • - تعداد بازدیدکننده: 182
  • زمان مطالعه : 4 دقیقه
  • /ZEdh
با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران

آیین گرامیداشت روز پرستار برگزار شد

مراسم جشن ولادت حضرت زینب (س) و بزرگداشت مقام پرستار با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی ایران، عبدالرضا پازوکی در این مراسم ضمن تبریک ولادت حضرت زینب (س) و روز پرستار، گفت: یکی از اهدافی که باید موردتوجه قرار گیرد تولید علم و پرداختن به آن است و در حوزه تولید دانش پرستاری کشورمان در جایگاه نخست منطقه قرار دارد.

 

وی بابیان اینکه در سال گذشته بیش از ۲۰۰ مقاله پرستاری از ایران در مجله‌های معتبر جهانی به چاپ رسید، افزود: کشور ترکیه در جایگاه دوم و بافاصله زیاد از ما کشور عربستان در جایگاه سوم منطقه قرار دارد.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران ادامه داد: بین‌المللی سازی شاخص‌های مختلفی دارد که یکی از این شاخص‌ها ارتباط بین‌المللی پرستاران ایرانی با پرستاران منطقه و دیگر کشورهای دنیا است.

 

پازوکی گردشگری سلامت را از دیگر معیارهای بین‌المللی شدن برشمرد و افزود: ما نیاز داریم استانداردهای ارائه خدمات درمانی خود را ارتقا دهیم تا درزمینهٔ جذب بیماران خارجی موفق‌تر عمل کنیم.


وی گفت: دانشگاه علوم پزشکی ایران در رتبه‌بندی بین‌المللی تایمز از میان ۱۵۰۰ دانشگاه در سراسر دنیا هم‌طراز با دانشگاه علوم پزشکی تهران رتبه‌ای بین ۶۰۰ تا ۸۰۰ را دارد. همچنین در شاخص بهداشت دانشگاه ما در سال گذشته موفق به کسب رتبه اول در بین یک هزار و 101 دانشگاه از ۹۶ کشور شد.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران بابیان اینکه خلق ثروت از شاخص‌های دانشگاه‌های نسل نو است، افزود:  ما باید در حوزه درآمدزایی بیشتر تلاش کنیم تا همه کارکنان بتوانند از مزایای آن بهره ببرند.

 

پازوکی ضمن تأکید بر اهمیت دادن به دانش‌های روز دنیا و همچنین هوش مصنوعی، اظهار کرد: قرار گرفتن در بین 10 کشور دنیا درزمینهٔ هوش مصنوعی، هدفی است که دنبال می‌شود و ما نیز در دانشگاه علوم پزشکی ایران باید برای دستیابی به آن تلاش کنیم.

 

 

هوش مصنوعی به کمک پرستاران می‌آید


رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: بخش عمده وقت پرستاران در حال حاضر صرف نوشتن گزارش پرستاری می‌شود که می‌توان با استفاده از دانش هوش مصنوعی این زمان را مدیریت کرد و به امور بهتری چون حضور بالینی و آموزش بیماران پرداخت.

 

پازوکی افزود: بیمارستان هاشمی نژاد به‌عنوان آزمونه استفاده از هوش مصنوعی انتخاب‌شده و ما با اختصاص هزینه و کمک گرفتن از یک شرکت دانش‌بنیان در تلاش هستیم که مسئله گزارش‌نویسی را برای پرستاران تسهیل کنیم و مدت‌زمان آن را برای هر بیمار به دو دقیقه کاهش دهیم.

 


رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران به بحران جمعیت اشاره کرد و افزود: پرستاران باید در بخش‌های ناباروری کمک کنند تا این معضل کشور حل شود.

 

علی مشکی؛ معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ایران نیز در این مراسم بر لزوم علمی بودن این جایگاه تأکید کرد و گفت: جایگاه پرستاری فقط صرفاً محدود به دارو دادن به بیماران نیست و امید است با تمهیداتی که انجام‌شده این رشته بتواند جایگاه علمی خود را به دست آورد.

 

 

وی همچنین جنایات رژیم صهیونیستی در غزه را محکوم کرد و گفت: هم‌اکنون ما شاهد رشادت‌ها و ایستادگی پرستاران در غزه هستیم که در جنگی نابرابر باوجود مشکلات و زیر آوار ماندن خانواده‌های خود ایستاده‌اند و به مردم خدمت می‌کنند.

 

 

دکتر مشکی از زحمات و جان‌فشانی‌های پرستاران در ایام کرونا به نیکی یاد کرد و افزود: در زمانی که بیماری کرونا در اوج خود بود کادر پرستاری جلوتر از کادر پزشکی خدمت کردند.

 

 

پیگیری اجرای صحیح قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری و برقراری فوق‌العاده خاص در وزارت بهداشت


معاون درمان دانشگاه گفت: اجرای صحیح قانون تعرفه گذاری در وزارت بهداشت در حال پیگیری است به‌زودی شاهد اصلاحات این طرح خواهیم بود.

 

مشکی درباره افتتاح بیمارستان 313 تخته امام خمینی شهریار توضیح داد و افزود: در روز گذشته که شاهد افتتاح بیمارستان شهریار بودیم مسائل صنفی پرستاری با رئیس‌جمهور در میان گذاشته شد. یکی از این موارد بحث پرداخت فوق‌العاده خاص پرستاری بود که دکتر رئیسی در این مورد موافقت کرد و دستور پیگیری آن را به وزیر بهداشت داد.

 

راه‌اندازی مهدکودک در تمامی مراکز درمانی دولتی

 

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ایران ادامه داد: به‌منظور رفع نگرانی‌های پرستاران در مورد نگهداری فرزندانشان و در راستای اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در تمام مراکز درمانی مهدکودک افتتاح می‌شود.

 

در پایان مراسم از پرستاران نمونه بیمارستان‌های دولتی و خصوصی، پرستاران نمونه در حوزه ایمنی بیمار، پرستاران بسیجی فعال و پرستارانی که مادران چندین فرزند بودند با تقدیم لوح و هدایا تقدیر شد. 

 

دکتر عبدالوهاب برادران؛ معاون دانشجویی و دکتر محمد عباسی؛ رئیس دانشکده پرستاری و مامایی و دکتر فاطمه سرو؛ سرپرست دفتر رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران از دیگر حاضران این مراسم بودند.

پایان مطلب//

 

  • گروه خبری : اخبار برتر,درمان و پزشکی
  • کد خبر : 38741
کپی لینک کوتاه:
کلمات کلیدی
سارا حجازی
خبرنگار:

سارا حجازی

تصاویر

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید