• 1404/07/05 - 13:38
  • - تعداد بازدید: 175
  • - تعداد بازدیدکننده: 154
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
  • /ZgwLo
دکتر توکلی با انتشار پیامی تاکید کرد:

بهداشت محیط، سنگ‌بنای عدالت سلامت و ارتقای کیفیت زندگی است

به مناسبت روز جهانی بهداشت محیط، رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران در پیامی ضمن تاکید بر نقش حیاتی سلامت محیط زیست در تضمین سلامت انسان و عدالت اجتماعی، از تلاش‌های فعالان این حوزه قدردانی کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی ایران، در پیامی به مناسبت روز جهانی بهداشت محیط ، ۵ مهرماه ۱۴۰۴ ، دکتر توکلی رئیس دانشگاه با اشاره به اهمیت سلامت محیط زیست و تأثیر آن بر سلامت انسان، اظهار کرد که تلاش‌های بی‌وقفه و مسئولانه کارشناسان، متخصصان و دانش‌آموختگان حوزه بهداشت محیط، با دانش، تعهد و بینش علمی، نقش اصلی را در تحقق سلامت محیط ایفا می‌کند.
 
وی افزود: بهداشت محیط نه تنها یک حوزه تخصصی، بلکه سنگ‌بنای عدالت سلامت، پیشگیری از بیماری‌ها و ارتقای کیفیت زندگی است. از کنترل آلودگی‌های هوا و آب گرفته تا مدیریت پسماند، از پایش عوامل زیان‌آور محیطی تا آموزش و فرهنگ‌سازی در سطح جامعه، همه جلوه‌هایی از رسالت این رشته است که در تعامل با علوم پزشکی، مهندسی و علوم اجتماعی نقشی بی‌بدیل در توسعه پایدار دارد.
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران همچنین تأکید کرد: دانشگاه، به عنوان نهادی پیشرو در آموزش، پژوهش و سیاست‌گذاری سلامت، همواره به تربیت نیروهای متخصص، توسعه فناوری‌های نوین و تولید دانش در حوزه بهداشت محیط اهتمام ورزیده و آینده سلامت جامعه را در گرو نگاه جامع‌نگر به محیط زیست و درک پیوند عمیق میان انسان و طبیعت دانست.
 
وی در پایان با تبریک این روز به همه همکاران، اعضای هیئت علمی، دانشجویان، پژوهشگران و فعالان عرصه بهداشت محیط، قدردانی خود را از تلاش‌های آنان اعلام کرد و گفت: امید است با هم‌افزایی علمی، نوآوری‌های بین‌رشته‌ای و تعهد اخلاقی، گام‌های مؤثرتری در مسیر تحقق سلامت برای همه، در محیطی سالم برداریم.
 
دکتر توکلی در پایان خاطرنشان کرد: روز جهانی بهداشت محیط، یادآور مسئولیت‌های ما در قبال محیط زیست است و باید الهام‌بخش حرکت‌های نوین در مسیر زیست‌پذیری، تاب‌آوری و عدالت محیطی باشد.
 
 
  • گروه خبری : اخبار برتر,کارکنان
  • کد خبر : 358147
کپی لینک کوتاه:
کلمات کلیدی

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید