• 1402/07/10 - 12:57
  • - تعداد بازدید: 600
  • - تعداد بازدیدکننده: 570
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
  • /ZRCc

اعلام رتبه دانشگاه علوم پزشکی ایران در جدیدترین رتبه‌بندی جهانی تایمز

مدیر اعتباربخشی و رتبه بندی معاونت بین الملل دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: دانشگاه علوم پزشکی ایران براساس جدیدترین نتایج رتبه بندی جهانی دانشگاه‌های تایمز، دومین دانشگاه برتر علوم پزشکی کشور شد.

دکتر عسگر آقایی در گفت‌وگو با روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی ایران، با اعلام این خبر عنوان کرد: امسال و در آخرین رتبه بندی دانشگاه‌های جهان تایمز که یکی از معتبرترین رتبه بندی‌های بین المللی است، بیش از 1900 دانشگاه از 108 کشور رتبه بندی شده اند. این رتبه بندی، دانشگاه‌های جهان را بر اساس 18 شاخص عملکردی در پنج حوزه آموزش، پژوهش، استنادات و کیفیت پژوهش، درآمد حاصل از صنعت و چشم انداز و مراودات بین المللی مورد سنجش قرار می‌دهد.

 

وی ادامه داد: در رتبه بندی تایمز  (Times Higher Education)2024 با تغییر متدولوژی رتبه بندی در حوزه استنادات از Citation صرف مقالات به کیفیت پژوهش، تغییر عمده ای در رتبه‌های کسب شده از سوی دانشگاه‌ها به ویژه دانشگاه‌های علوم پزشکی در ایران شد، بطوری که به عنوان مثال دانشگاهی که در رتبه بندی سال گذشته در ردیف 350-301 قرار گرفته بود، در رتبه بندی امسال با تغییر متدولوژی حتی حائز رتبه در بین 1900 دانشگاه برتر نشد.

 

آقایی افزود: در رتبه بندی امسال 73 دانشگاه از ایران جزو دانشگاه‌های رتبه بندی شده تایمز قرار گرفتند که از این تعداد، 23 دانشگاه، علوم پزشکی بوده و دانشگاه علوم پزشکی ایران در  این رتبه بندی، حائز رتبه 800-601 شده است که هرچند نسبت به سال قبل رتبه ثابتی داشته است، ولی در مجموع امتیازات کسب شده، وضعیت بهتری نسبت به سال گذشته کسب کرده است و از رده 20 دانشگاه‌های کشور به رده نهم صعود کرد. همچنین در بین دانشگاه‌های علوم پزشکی رتبه بندی شده کل کشور؛ دانشگاه علوم پزشکی ایران توانست به برکت بهبود عملکرد خود در حوزه‌های مختلف، دومین دانشگاه علوم پزشکی برتر کشور بعد از دانشگاه علوم پزشکی تبریز شود.

 

وی در پایان با تبریک این دستاورد ارزنده به خانواده بزرگ دانشگاه علوم پزشکی ایران و سپاسگزاری از حمایت‌های رئیس دانشگاه برای ارتقای وجهه بین المللی دانشگاه، اظهار امیدواری کرد که سال آینده شاهد ارتقای بیشتر رتبه بین المللی دانشگاه باشیم.

پایان مطلب//

 

  • گروه خبری : اخبار برتر,علمی
  • کد خبر : 20797
کپی لینک کوتاه:
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار:

مدیر سیستم

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید