• 1402/12/09 - 11:01
  • - تعداد بازدید: 128
  • - تعداد بازدیدکننده: 122
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
  • /ZJ9Uo

پیام رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران برای روز ملی بهداشت محیط

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران در پیامی برای روز ملی بهداشت محیط نوشت: رسالت فعالین بهداشت محیط، شناسایی و کنترل عوامل محیطی تاثیر گذار بر سلامت است.

به گزارش دانشگاه علوم پزشکی ایران، دکتر عبدالرضا پازوکی به مناسبت فرارسیدن 11 اسفند روز ملی بهداشت محیط در پیامی آورده است: امروزه دستیابی به زندگی سالم و افزایش امید به زندگی، از طریق برخورداری از محیط سالم و ارائه عادلانه خدمات سلامت فراهم می‌شود، علاوه بر ابعاد آموزشی و ترویجی، رسالت فعالین بهداشت محیط، شناسایی و کنترل عوامل محیطی تاثیر گذار بر سلامت است؛ مسئولیت خطیری که با توجه به گسترش روز افزون تقلبات و تنوع آلاینده‌های محیطی در اجرای خدمت به مردم برعهده دارند.

 

آموزش، تحقیقات کاربردی و تربیت نیروی انسانی از سوی اساتید و متخصصین بهداشت محیط و حضور فعال در صحنه‌های مختلف کنترل محیطی - اعم از بهداشت اماکن، موادغذایی، آب و فاضلاب، تجمعات انسانی (از جمله انتخابات، مسابقات ورزشی و مراسم ملی و مذهبی نظیر محرم و صفر- خاصه اربعین، اعیاد قربان، غدیر، فطر و نوروز)، بررسی و مداخله در طغیان‌های آب و غذا و کنترل همه جانبه ویروس کرونا و آمادگی و پاسخ در شرایط اضطرار (بلایا و پدافند غیرعامل) و برقراری کشیک‌های خارج از ساعات اداری و ایام تعطیل، با احساس تعهد و اتکاء به خداوند متعال و بهره مندی از مشارکت‌های اجتماعی و مباحث علمی و مهارتی از سوی این عزیزان عملیاتی می‌شود.

 

در این راستا روز ملی بهداشت محیط (11 اسفند) فرصتی است تا از اقدامات ارزشمند و خالصانه اعضای هیئت علمی، مدیران و کارشناسان گروه مهندسی بهداشت محیط، قدردانی شود. اینجانب، صمیمانه این روز را تبریک عرض کرده و سلامت و سعادت این عزیزان را از درگاه ایزد منان خواستارم.

 

 

 

  • گروه خبری : اخبار برتر,بهداشت و سلامت
  • کد خبر : 324429
کپی لینک کوتاه:
کلمات کلیدی
A. Ramezanpour
خبرنگار:

A. Ramezanpour