• 1403/06/18 - 10:10
  • - تعداد بازدید: 50
  • - تعداد بازدیدکننده: 47
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
  • /ZUeYo
در تشریح عملکرد یک‌ساله اداره تجهیزات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی ایران مطرح شد

تخصیص و توزیع 100 میلیارد تومان تجهیزات رایگان به مراکز درمان دولتی

مدیر تجهیزات پزشکی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی ایران در تشریح عملکرد یک ساله از تخصیص و توزیع 100میلیارد تومانی تجهیزات رایگان به مراکز درمان دولتی خبر داد.

به گزارش معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی ایران، پس از گذشت یک سال از تشکیل اداره تجهیزات پزشکی معاونت درمان، ساسان جلیلیان مدیر تجهیزات پزشکی با تشریح اقدامات این اداره در سالی که گذشت عنوان کرد: در سالی که گذشت و با تشکیل این اداره در معاونت درمان دانشگاه توانستیم با نیازسنجی تجهیزات سرمایه ای و نیمه سرمایه ای و همچنین ثبت نیاز بیمارستان‌های تحت نظارت و اولویت بندی این نیازها در سامانه داتپا؛ حواله‌های تخصیصی از وزارت بهداشت اخذ شود. همچنین با عقد قرارداد تجمیعی با هیئت امنا صرفه جویی ارزی به بهبود عملکرد مراکز درمانی کمک شد.

 

جلیلیان افزود: این اقدامات با تخصیص و توزیع تجهیزات نیمه سرمایه ای به ارزش 100 میلیارد تومان به صورت رایگان به مراکز درمانی دولتی با اخذ حواله یا عقد قرار داد انجام شد.

 

وی گفت: تاکنون 30 دستگاه تجهیزات پزشکی سرمایه ای سنگین از قبیل دستگاه‌های MRI و CT-Scan و PET و شتاب دهنده خطی و ... در مرحله اخذ حواله یا عقد قرارداد است و تعدادی از این تجهیزات تحویل مراکز درمانی شده است. 

 

جلیلیان از تامین تجهیزات پزشکی با حواله‌های رایگان و حواله‌های 50 درصدی برای تجهیز بیمارستان در حال ساخت باب الحوائج و ساختمان‌های جدید بیمارستان‌های فیروزگر ، فیروز آبادی، حضرت فاطمه (س) و امام حسین بهارستان خبر داد.

 

مدیر تجهیزات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی ایران عنوان کرد: طی یک سال اخیر بیش از 940 دستگاه با توجه به نیاز، بین مراکز درمانی دولتی تابعه، از انبارهای مازاد تجهیزات جابجا شده اند.

 

همچنین نظارت بر عملکرد واحد تجهیزات پزشکی مراکز درمانی از دیگر مواردی بود که جلیلیان درباره آن توضیح داد.

 

جلیلیان خاطرنشان کرد: بازدید جامع و بازرسی نگهداشت تجهیزات پزشکی بیش از 55 مورد مراکز درمانی دولتی و خصوصی تابعه از سوی کارشناسان اداره تجهیزات پزشکی معاونت درمان در یک سال اخیر انجام شد و این بازدیدها ادامه دارد.

  • گروه خبری : اخبار برتر,درمان و پزشکی
  • کد خبر : 337720
کپی لینک کوتاه:
کلمات کلیدی
دل آرا باطبی
خبرنگار:

دل آرا باطبی

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید