• 1400/12/03 - 10:41
  • - تعداد بازدید: 7
  • - تعداد بازدیدکننده: 7
  • زمان مطالعه : 4 دقیقه
  • /ZnaVo
به ميزباني دانشگاه علوم پزشکي ايران برگزار شد:

چهارمين کنگره واکاوي آموزش پرستاري و مامايي با محوريت جايگاه آموزش مجازي

به ميزباني دانشگاه علوم پزشکي ايران برگزار شد:
چهارمين کنگره واکاوي آموزش پرستاري و مامايي با محوريت جايگاه آموزش مجازي


چهارمين کنگره واکاوي آموزش پرستاري و مامايي با محوريت جايگاه آموزش مجازي به ميزباني دانشگاه علوم پزشکي ايران آغاز به کار کرد.
به گزارش روابط عمومي دانشگاه: چهارمين کنگره واکاوي آموزش پرستاري و مامايي با بررسي جايگاه آموزش مجازي در روز سه شنبه ? اسفند ???? در محل دانشکده پرستاري و مامايي  دانشگاه علوم پزشکي ايران برگزار شد.
دکتر حميد پيروي؛ رئيس چهارمين گنگره واکاوي آموزش پرستاري و مامايي بيان کرد:  اين کنگره هر دو سال يک بار به ميزباني دانشکده پرستاري و مامايي دانشگاه علوم پزشکي ايران برگزار مي شود که در سال جاري با توجه به شيوع کرونا،  پيرامون جايگاه آموزش مجازي در حوزه پرستاري و مامايي به عنوان محور اصلي کنگره بحث و تبادل نظر مي شود.
رئيس دانشکده پرستاري و مامايي دانشگاه علوم پزشکي ايران، هدف اصلي برگزاري اين کنگره را بيان تجربيات ارزشمند اساتيد و پيشکسوتان در رشته هاي باليني و خدماتي معرفي کرد و افزود: آموزش مجازي به صورت مکمل آموزش حضوري براي ارائه به دانشجويان موثر است.
دکتر مريم احساني؛ دبيرعلمي چهارمين کنگره واکاوي آموزش پرستاري و مامايي در بخش ابتدايي به بيان گزارشي از اقدامات انجام شده براي برگزاري کنگره امسال پرداخت و افزود: برجسته ترين محورهاي کنفرانس امسال شامل ارزشيابي اخلاق حرفه اي در آموزش مجازي، جايگاه آموزش مجازي در فرايندهاي آموزش باليني  و بررسي جنبه هاي روانشناختي و اجتماعي و اثربخشي آموزش مجازي است که در قالب پنل هاي تخصصي و سخنراني طي دو روز کنگره بررسي مي شود.
دکتر احساني تصريح کرد: در کنگره امسال ?? مقاله دريافت شد که ?? مقاله به عنوان سخنراني و ?? مورد در قالب پوستر ارائه مي شود و اميد است بتوانيم آموزش مجازي را به شيوه عملياتي تر پيگيري کنيم.
پرستار؛ معلم سلامت و پيام رسان بهداشت
دکتر سادات مداح ؛ مادر پرستاري نوين ايران در اين کنگره به نقد آموزش مجازي پرداخت و عنوان کرد:  در حوزه هاي حرفه اي هيچ آموزشي مثل آموزش حضوري و رو در رو نيست البته شرايط بيماري کوويد ايجاب مي کند که آموزش مجازي هم ارائه شود.
عضو شوراي سياستگذاري پرستاري وزارت بهداشت با بيان اين نکته که پرستار به عنوان معلم سلامت و پيام رسان بهداشت نقش تعامل سازنده را بر عهده دارد، افزود: در ارائه آموزش به دانشجويان باليني، هر چه ارتباطات حضوري تقويت شود پاسخگويي به نياز هاي حوزه سلامت بيشتر است.  
نقش پرستار در ارائه آموزش به جامعه
دکترعباس عبادي؛ معاون پرستاري وزارت بهداشت در چهارمين کنگره واکاوي آموزش پرستاري و مامايي ، نقش پرستار را در ارائه آموزش به مردم از طريق فضاي مجازي مهم برشمرد و افزود: با توجه به سرعت پرشتاب تکنولوژي به ويژه در حوزه فناوري اطلاعات، ما هم بايد دراين مسيربه صورت هوشمندانه پيش رويم واز آموزش مجازي به عنوان يک فرصت درخشان و  نقطه عطف استفاده کنيم.
دکتر عبادي با اشاره به اين نکته که در دوران کوويد، آموزش هاي مجازي به حدود ?هزار نفر از گروه پرستاري اراده شده است، افزود: کاهش هزينه و گستره جغرافيايي از مهمترين مزاياي آموزش مجازي است که با توجه به بحران کرونا ، اين روش مفيد است.
راه اندازي بيمارستان مجازي در دانشگاه علوم پزشکي ايران
در ادامه دکتر حوريه محمدي؛ مدير مرکز مطالعات و توسعه آموزش دانشگاه با بيان اين نکته که اگر شرايط بيماري برطرف و جامعه به روال عادي برگردد؛ آموزش مجازي باز هم ادامه مي يابد، افزود: به منظور ارائه آموزش مجازي موثر بايد از شيوه درست و محتواهاي تعاملي  بهره گرفت .
دکتر محمدي بر حفظ و ارتقاء کيفيت آموزش تاکيد واعلام کرد : در حال ساخت و راه اندازي بيمارستان مجازي در اسکرين لپ (اشتراک گذاري سريع و آسان تصوير) هستيم.
چهارمين کنگره واکاوي آموزش پرستاري و مامايي با محوريت جايگاه آموزش مجازي در روزهاي ?  و ? اسفند ???? در دانشکده پرستاري و مامايي دانشگاه علوم پزشکي ايران همزمان به صورت حضوري و وبيناري در حال برگزاري  است.
گفتني است دکتر سکينه شريفيان؛ عضو هيئت علمي دانشکده پرستاري و مامايي به عنوان دبير اجرايي در چهارمين کنگره واکاوي آموزش پرستاري و مامايي حضور دارد.
پايان مطلب//
مرضيه ره نورد




  • گروه خبری : اخبار جایگاه
  • کد خبر : 327715
کپی لینک کوتاه:
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار:

مدیر سیستم