• 1402/04/10 - 08:25
  • - تعداد بازدید: 219
  • - تعداد بازدیدکننده: 205
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
  • /Znvb

برگزاری مراسم قرائت دعای عرفه در دانشگاه علوم پزشکی ایران

مراسم قرائت دعای روز عرفه هم زمان با فرا رسیدن نهم ذی الحجه و وقوف حاجیان در صحرای عرفات، چهارشنبه ۷ تیرماه ۱۴۰۲ در مسجد امام حسین(علیه السلام) دانشگاه علوم‌ پزشکی ایران برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری، این مراسم با حضور پرشور دانشجویان و دکتر عین‌اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دکتر پازوکی رئیس دانشگاه، دکتر مسجدی رئیس پزشکی قانونی کشور، دکتر پناهی معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، دکتر شیراوژن معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت و تنی چند از مسئولین وزارت بهداشت و دانشگاه ایران برگزار شد.

مراسم رأس ساعت ۱۷:۳۰ با قرائت قرآن کریم توسط محمد یوسفوند، دانشجوی پزشکی، آغاز و سپس حجت الاسلام والمسلمین انواری نکاتی پیرامون جایگاه روز عرفه و اهمیت دعای وارد شده در این روز بیان کردند.

حاج آقا انواری با استناد به مفاتیح الجنان گفت: روز عرفه از اعیاد عظیم است؛ گرچه به اسم عید نامیده نشده است و روزی است که حق تعالی بندگان خویش را به عبادت و طاعت خود خوانده و سفره‌های جود و احسان خود را برای آنان گسترانیده و شیطان در این روز خوارتر، حقیرتر، رانده‌تر و خشمناک‌تر از روزهای دیگر است.

ایشان در ادامه به معارف ذکر شده در دعای عرفه و خود شناسی و خداشناسی حاصله از آن اشاره کرد.

سپس آقایان مجید خلیلی دانشجوی سال آخر پزشکی و سید محمدرضا میری همنوا با کاروان حاجیان بیت الله الحرام و دلدادگان حسینی به قرائت دعا و مناجات و ذکر مصیبت خاندان عصمت و طهارت(علیه السلام) پرداختند.
در پایان و بعد از اقامه نماز جماعت مغرب و عشا، شرکت کنندگان بر سر سفره اکرام اهل بیت مهمان شدند.

 

  • گروه خبری : اخبار برتر,کارکنان
  • کد خبر : 16951
کپی لینک کوتاه:
کلمات کلیدی
هدی شیرازی
خبرنگار:

هدی شیرازی

تصاویر

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید