• 1401/02/18 - 00:21
  • - تعداد بازدید: 198
  • - تعداد بازدیدکننده: 192
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
  • /Zp
به پاس داشت روز معلم و استاد در گفتگو با استاد دانشگاه علوم پزشکی ایران مطرح شد:

آموزش درس زندگی در کلاس های دانشگاه/ نقش اساتید در پرورش دانشجویان

استاد دانشگاه علوم پزشکی ایران با اشاره به اهمیت نقش معلم در پرورش دانشجویان، گفت: اساتید دانشگاه با پیروی از رهنمودهای شهید مرتضی مطهری می توانند علاوه بر آموزش های علمی، درس زندگی به دانشجویان بیاموزند.
دکتر منیژه متولیان؛ عضو هیئت علمی گروه فارماکولوژی دانشگاه علوم پزشکی ایران در گفتگو با خبرنگار روابط عمومی از آیت الله مطهری به عنوان استاد بزرگ و راهنمای ارزشمند یاد کرد و افزود: این استاد عالیقدر بیان و ‌عملش در یک راستا بود که می تواند به عنوان الگو همه اساتید مطرح باشد.
وی با بیان اینکه کلاس دانشگاه می تواند به محلی برای آموزش درس چگونه زندگی کردن تبدیل شود، خاطرنشان کرد: رفتار و منش ما، نحوه پوشش ما، برخورد ما با دانشجویان و احترام ما به کلاس درس و فراگیران همه می تواند به عنوان درس زندگی برای دانشجویان مطرح شود.
این استاد دانشگاه علوم پزشکی ایران در بخشی دیگر از صحبت های خود با اشاره به مشکلات گروه اساتید، یادآور شد: با توجه به اینکه اعضای هیئت علمی هم فعالیت آموزشی و هم فعالیت پژوهشی دارند به طبع مهمترین دغدغه ها مربوط به این دو حوزه است.
متولیان گفت: با توجه به ارائه آموزش های مجازی در دوران کرونا باید ذکر کنم که به نظر اینجانب کلاس های آموزشی مناسب است که به صورت ترکیبی (حضوری و مجازی ) برگزار شود تا از امتیازات هر دو شکل تدریس بهره مند شویم اما در خصوص آزمون ها و ارزیابی میزان یادگیری دانشجویان، امتحان مجازی کافی نیست و باید حضوری انجام شود.
این استاد دانشگاه افزود: کاربردی و جهت دار نبودن برخی تحقیقات، کمبود بودجه لازم برای انجام پژوهش ها با توجه به افزایش قیمت ها و کمبود منابع آزمایشگاهی از چالش های حوزه پژوهش و از دغدغه های اساتید است؛ البته منظور این نیست که هر پژوهشی باید به یک محصول تبدیل شود به خصوص در علوم پایه، بلکه باید جهت حرکت درست باشد و از پراکنده کاری پرهیز شود.
دکتر متولیان ضمن قدردانی از مدیران دانشگاه علوم پزشکی ایران به دلیل حمایت اساتید و اعضای هیئت علمی اظهار کرد: با توجه به ۳۱ سال سابقه خدمت، می توانم بگویم دانشگاه بسیار خوبی داریم و من همیشه شاهد بوده ام که در همه مقاطع حرمت اساتید بسیار رعایت شده  که جای تقدیر دارد البته انتظار هم داریم که مسئولان دغدغه های ذهنی اساتید را برطرف سازند و اجازه دهند که با فراغ بال به کار آموزش و پژوهش بپردازیم
وی با بیان اینکه همچنین امکانات و منابع لازم برای تحقیقات تامین شود تا پژوهش به صورت بهینه صورت پذیرد، افزود: از اساتید هم انتظار می رود که با دلسوزی و صرف وقت بیشتر به دانشگاه برای رفع نیازهای کشور در راستای اهداف ارزشمندی که تدوین شده، بیش از پیش کمک کنند.
عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران ادامه داد: البته انتظارات در اساتید در رتبه های مختلف، بالینی و پایه متفاوت است؛ برای مثال یکی از اصلی ترین دغدغه های اساتید جوان، تامین مسکن است که با نظر مثبت و تاکید ریاست دانشگاه در دستور کار قرار گرفته است.
وی گفت: بحث رعایت عدالت و برخورد یکسان با اساتید گروه های مختلف بسیارحائز اهمیت است. توجه‌ به امور رفاهی و تامین مجموعه های فرهنگی و ورزشی برای اوقات فراغت اساتید، خانواده ایشان و سایر اعضای خانواده دانشگاه از دیگر موضوعات قابل توجه است که این انتظار وجود دارد که بیشتر مورد توجه قرار گیرد.
در پایان دکتر متولیان ضمن آرزوی سلامتی، توفیق و عاقبت بخیری برای همه اعضای دانشگاه علوم پزشکی ایران ابراز کرد: امیدوارم بتوانیم با پیروی از آموزه های ارزشمند دین مبین اسلام و الگو قراردادن اساتید و عالمان بزرگ در راستای تربیت نسل جوان کشورمان موثر باشیم.
پایان مطلب//
 
  • گروه خبری : اخبار برتر,علمی-آموزشی
  • کد خبر : 24
کپی لینک کوتاه:
کلمات کلیدی
مرضیه  رهنورد
خبرنگار:

مرضیه رهنورد

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید