• 1403/04/19 - 10:51
  • - تعداد بازدید: 78
  • - تعداد بازدیدکننده: 70
  • زمان مطالعه : 4 دقیقه
  • /ZtzYo

اختتامیه رویداد باورآفرینان در دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار شد

آخرین مرحله از مسابقه رویداد باورآفرینان تحت عنوان «نبرد پایدار» ۱۸ تیرماه بر اساس اعلام قبلی برگزار و نتایج آن اعلام شد.

به گزارش روابط عمومی معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی ایران؛ در مسابقه «نبرد پایدار» تیم‌های منتخب شرکت کننده، این‌بار در سالن ۳۰۰ نفره همایش‌های رازی حضور پیدا کرده و در محضر داوران مستقر، هر کدام در مدت زمان 15 دقیقه به تشریح طرح خود و بیان نوآوری‌های موجود در طرح پرداخته و داوران نیز نظرات خود را درخصوص امکان اجرایی شدن طرح‌ها عنوان کردند.

 

پس از ارائه توضیحات داوران مسابقه، برای کسب بخشی از امتیازات، از شرکت کنندگان در سالن نیز برای اجرایی شدن طرح در دانشگاه علوم پزشکی ایران، رای‌گیری به عمل آمد و امتیازات این بخش از سوی داوران محاسبه شد تا در انتهای مراسم یکی از چهار تیم به عنوان برنده مسابقه نهایی معرفی شود.

 

در ادامه مراسم دکتر مرتضی براتی به نمایندگی از «کانون مدیریت دارایی فکری» به سخنرانی انگیزشی در باب حقوق و مالکیت فکری نوآوران و مبدعان و مخترعان پرداخت و تاکید کرد که دانشجویان نوآور، ثبت اختراعات و نوآوری و فناوری های نوین خود را مد نظر داشته و در این زمینه به مشاوران کانون مدیریت دارایی فکری مراجعه و از خدمات این کانون نهایت بهره‌برداری را داشته باشند.

 

دکتر فرزادکیا عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران و دبیر علمی این رویداد، به عنوان یکی از میزبانان این مراسم با تقدیر از معاون تحقیقات و فناوری و برگزارکنندگان رویداد، نکاتی را در باب اهداف و اهمیّت برگزاری این رویداد در دانشگاه علوم پزشکی ایران ارائه کرده و گفت: دانشگاه علوم پزشکی ایران تصمیم دارد به دانشگاه‌های دوست‌دار محیط زیست بپیوندد ولی در شرایط حاضر مهمترین و نخستین گام سنجش موقعیت دانشگاه در این محور و محاسبه دقیق وضعیت موجود است و این رویداد و رویدادهایی نظیر این می‌تواند در تشخیص و ترسیم فرآیندهای پیش رو کمک شایانی کند.

 

ادامه مراسم همراه با برگزاری پنل پرسش و پاسخ بود که با حضور متخصصین و مشاوران حرفه‌ای در زمینه‌های مرتبط با محیط زیست به اجرا درآمد در این بخش دکتر رضا فلک، دکتر مریم نوذری، دکتر میترا امین‌لو، دکتر سعیدمرادی‌کیا و رضا مقدم به نمایندگی از شهردار منطقه ۲ تهران حضور داشته و هر کدام در حوزه‌های تخصصی خود مطالبی راهبردی را ارائه کرده و به پرسش شرکت کنندگان پاسخ دادند.

 

پس از آن دکتر عبدالرضا پازوکی رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران، به هفت هدف تعیین شده برای پیشبرد دانشگاه ایران اشاره کرده و گفت: در حال حاضر ۱۰ تا ۱۲ درصد جمعیت کشور تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی ایران است که این امر در کنار چالش‌ها، فرصت‌های خوبی را هم نصیب دانشگاه کرده است.

 

وی ادامه داد: به عنوان مثال با رویکردی که تایمز در سال‌های اخیر به موضوع مسئولیت پذیری اجتماعی داشته و این شاخص را یکی از مشخصه‌های تاثیرگذار در رتبه بندی دانشگاه‌ها معرفی کرده، دانشگاه علوم پزشکی ایران توانسته تا بین 1101 دانشگاه، رتبه برتر در تأثیرگذاری در بهداشت و رفاه جمعیت تحت پوشش خود را کسب کند.

 

پازوکی با اشاره به دانشگاه‌های نسل یک تا پنج افزود: تغییرات محیط زیستی امروز دغدغه بزرگی در کشورهای جهان و ایران است و در دانشگاه علوم پزشکی ایران نیز چالش‌های مختلفی در این زمینه وجود دارد که امید است با حرکت‌های زیبایی از قبیل این رویداد که شاهدش بودیم، بتوانیم تهدیدها را با همکاری اساتید و دانشجویان و همکاران دانشگاهی مرتفع کنیم و بر مشکلات این حوزه هم فائق شویم.

 

وی افزود: در این زمینه بیش از هرچیزی باید به دنبال ایجاد فرهنگ دوست‌دار محیط زیست در بین دانشگاهیان باشیم. زیرا تا از ابتدا این فرهنگ در بین دانشگاهیان نهادینه نشود نخواهیم توانست به  توسعه‌ای پایدار در این زمینه دست پیدا کنیم. امیدواریم با همکاری بخش‌های مختلف از جمله روابط عمومی دانشگاه بتوانیم اتفاقات مفید و امیدبخشی که در دانشگاه رخ خواهد داد را از طریق رسانه‌ها به مردم عزیز شهر و کشورمان هم تسری دهیم.

 

در بخش پایانی مراسم نیز رتبه‌بندی تیم‌های شرکت کننده از سوی هیئت داوران اعلام و نفرات برتر مسابقه و دیگر شرکت‌کنندگان جوایز نفیسی خود را از دست رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران، معاون تحقیقات و فناوری، دبیر علمی رویداد و داوران مسابقه دریافت کردند.

 

از نکات قابل توجه این رویداد می‌توان به حضور کارمندان دانشگاه علوم پزشکی ایران به عنوان تیم‌های ارائه دهنده ایده اشاره کرد، به طوری‌که تیم «ایران سبز من» از کارکنان دانشکده بهداشت و تیم معاونت دانشجویی فرهنگی در کنار اساتید و دانشجویان در این رویداد متفاوت به رقابت تنگاتنگ پرداختند.

 

گفتنی است، تیم «ارگونومی» با ارائه طرح استفاده از پنل‌های خورشیدی برای ایجاد ایستگاه شارژ گوشی همراه و لب تاب دانشگاهیان، رتبه نخست مسابقه نبرد پایدار را از آن خود کرد.

  • گروه خبری : علمی-آموزشی,دانشجویی
  • کد خبر : 335758
کپی لینک کوتاه:
کلمات کلیدی
سروش دهقان
خبرنگار:

سروش دهقان

تصاویر