• 1401/09/26 - 11:42
  • - تعداد بازدید: 335
  • - تعداد بازدیدکننده: 324
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
  • /ZoN8

ارزیابی و اعتبار بخشی دوره پزشکی عمومی در دانشگاه علوم پزشکی ایران

ارزیابی و اعتبار بخشی دوره پزشکی عمومی در دانشگاه علوم پزشکی ایران با حضور گروه اعزامی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی آغاز شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی ایران، دکتر عبدالرضا پازوکی- رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران در برنامه افتتاحیه دومین دوره ارزیابی و اعتبار بخشی بیرونی پزشکی عمومی با اشاره به اهمیت بحث پزشکی عمومی اظهار کرد: با توجه به افزایش 60 درصدی ظرفیت پذیرش دانشجوی پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی ایران ارائه یک سری راهکارهای سازنده برای حفظ کیفیت آموزشی ضرورت دارد.

وی گفت: یکی از راهکارها، افزایش بیمارستان های آموزشی و ظرفیت سازی کلاس های آموزشی است که انتظار  می رود با حمایت وزارت بهداشت بتوانیم این ظرفیت را توسعه دهیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران با اشاره به این مطلب که یکی از بیمارستان های تحت پوشش برای ارائه آموزش پزشکی عمومی اختصاص یافته است، افزود: این مورد می تواند به عنوان الگو برای تحقق اهداف آموزشی در سایر دانشگاه ها مورد استفاده قرار بگیرد.

پازوکی تصریح کرد: اعتبار بخشی، یکی از مهم ترین مباحث آموزشی است که امیدوارم بتوانیم با استفاده از نظرات سازنده تیم ارزیاب و همکاری جمعی، دانشگاهی با استانداردهای بین المللی داشته باشیم.

در ادامه دکتر فهیمه سهیلی پور- رئیس دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی ایران عنوان کرد: با حمایت و اراده جمعی مسئولان دانشگاه، خوشبختانه  طی سالیان گذشته حرکت دانشکده پزشکی رو به پیشرفت بوده است.

دکتر سهیلی پور با اشاره به چالش های آموزش مجازی دوران کرونا، گفت: با وجود همه مشکلات و کمبودها، یک سری تحولات در دانشکده پزشکی رخ داده است که تعیین انتخاب لاین الکترونیک برای دانشجویان پزشکی عمومی، راه اندازی سامانه نظردهی در مورد انتخاب مدیران گروه های آموزشی، افزایش کفایت علمی رزدینت ها، انجام بازدیدهای دوره ای از بیمارستان های تابعه، ارائه تسهیلات رفاهی و ایجاد امکانات ورزشی برای دانشجویان پزشکی و انتخاب برترین های تحصیلات تکمیلی از این نمونه های افتخار آفرین دانشکده است.

وی خاطر نشان کرد: امید است با تعامل بیشتر دانشجویان پزشکی و تحصیلات تکمیلی، تقویت ارتباط علوم پایه و بالینی و همراهی اعضای هیئت علمی و دستیاران؛ زمینه بالندگی روز افزون دانشکده پزشکی فراهم شود.

دکتر بابک ثابت- دبیر شورای آموزش پزشکی عمومی وزارت بهداشت در این برنامه  ضمن تقدیر از میزبانی موفق دانشگاه علوم پزشکی ایران برای برگزاری آزمون میان دوره پیش کارورزی، بیان کرد: هدف ما از اعتبار بخشی، ایجاد رویه همسان با استانداردهای جهانی برای پرورش دانشجوی پزشکی و تبادل تجربیات مثبت است.

وی افزود: برای پاسخگویی به تعداد زیاد دانشجوی پزشکی باید از ظرفیت آموزش سرپایی و درمانگاهی بهره مند شد و برای حفظ استاندارد ها، سایت های جدید آموزش بالینی ایجاد شود. 

دومین دوره برنامه ارزیابی و اعتبار بخشی بیرونی پزشکی عمومی  از روز شنبه 26 آذر 1401 در دانشگاه علوم پزشکی ایران آغاز شده و تا روز دوشنبه 28 آذرماه ادامه دارد.

پایان مطلب//

  • گروه خبری : اخبار برتر,علمی-آموزشی
  • کد خبر : 8972
کپی لینک کوتاه:
کلمات کلیدی
مرضیه  رهنورد
خبرنگار:

مرضیه رهنورد

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید