• 1401/06/16 - 08:55
  • - تعداد بازدید: 170
  • - تعداد بازدیدکننده: 166
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
  • /ZZW7
توسط موسسه عالی توسعه و تربیت مدیران نظام سلامت ایران (معتمد) ؛

اولین دوره پودمانی معاونین توسعه مدیریت و منابع دانشگاه های علوم پزشکی کشور برگزار شد

اولین دوره پودمانی معاونین توسعه مدیریت و منابع دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کشور توسط موسسه عالی توسعه و تربیت مدیران نظام سلامت ایران (معتمد) از تاریخ ۱۲ تا ۱۶ شهریور ماه با حضور چهارده نفر از معاونین توسعه مدیریت و منابع دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کشور برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی ایران به نقل از وبدا، با توجه به هدف این دوره مبنی بر توانمندسازی مدیران در سطوح نگرشی، دانشی و مهارتی شیوه ارائه مطالب به صورت آموزش بزرگسالان (Adult Learning) است و همراه با مطالب تئوری، کارهای گروهی و عملی نیز در نظر گرفته شد. 
 
همچنین نیاز سنجی دوره با استفاده از جلسه بحث گروهی، پرسشنامه، اولویت بندی و مصاحبه با صاحبنظران در خصوص اولویت های احصا شده انجام شد و برنامه دوره بر مبنای آن طراحی و تدوین گردید. این دوره آموزشی 9 روزه  است که در قالب سه ماژول سه روزه در سه ماه متوالی برگزار خواهد شد.
 
این دوره بر مبنای مهارت های مدیریتی و اختصاصی ویژه مدیران توسعه مدیریت و منابع طراحی شده است که شامل مباحث اصول و مبانی مدیریت، تأمین مالی، اصول و فنون بودجه در دانشگاه های علوم پزشکی، مدیریت تعارض و مذاکره، تشریح صورت های مالی دانشگاه، مرور قوانین و مقررات مطرح در اداره دانشگاه، مدیریت هزینه، کارآفرینی، سامانه های هزینه درآمد، آشنایی با تخلفات اداری، تصمیم گیری در عرصه های آشوبناک و مهارت های مدیریت و رهبری است.
 
همچنین در راستای بهبود برگزاری دوره های بعد، در پایان دوره بازخورد افراد در خصوص نحوه اجرای دوره، محتوای دوره و چگونگی برگزاری آن به صورت شفاهی و کتبی جمع بندی شد تا در صورت بازنگری احتمالی مدنظر قرار گیرد.
 
شایان ذکر است در فصل پاییز این دوره برای سایر معاونین توسعه مدیریت و منابع دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی برگزار خواهد شد.
 
گفتنی است مراسم افتتاحیه این دوره با حضور دکتر رحیمی معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت، دکتر تدین مشاور اجرایی معاونت و دکتر جوانمرد رییس مرکز توسعه مدیریت و تحول اداری افتتاح شد و معاونین توسعه با انتظارات و دیدگاه های وزارت بهداشت آشنا شدند.
پایان مطلب//
  • گروه خبری : علمی-آموزشی
  • کد خبر : 5073
کپی لینک کوتاه:
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار:

مدیر سیستم

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید