• 1401/11/01 - 15:04
  • - تعداد بازدید: 270
  • - تعداد بازدیدکننده: 259
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
  • /ZCv9

برگزاری نخستین کارگاه بین المللی سازی در دانشگاه علوم پزشکی ایران

معاون مدیر کل همکاری های بین الملل وزارت بهداشت بر توسعه همکاری های علمی با سایر کشورها، جذب دانشجوی خارجی و گردشگری سلامت به عنوان محورهای اصلی بین المللی سازی دانشگاه ها تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی ایران، دکتر محمد امیر امیرخانی در اولین کارگاه بین الملی سازی دانشگاه علوم پزشکی ایران که شنبه بکم بهمن 141 در مرکز همایش های رازی برگزار شد، گفت: توسعه همکاری های دو جانبه با مراکز علم و فناوری در دنیا محور اول بین الملل سازی است.

وی افزود: دومین محور برنامه توسعه بین الملل سازی نظام آموزش پزشکی است که یکی از اهداف راهبردی در برنامه عملیاتی معاونت آموزشی وزارت بهداشت است؛ در این مبحث باید مشخص شود ما چه میزان دانشجوی خارجی جذب کنیم.

معاون مدیر کل همکاری های بین الملل وزارت بهداشت تصریح کرد: بین الملل سازی مباحث نظام تحقیقات فناوری، نظام درمانی، نظام دارو و تجهیزات پزشکی کشور از دیگر مباحث ابلاغی در حوزه بین المللی سازی هستند که امیدواریم با همت همه عزیزان در راستای ارتقای دانشگاه و تراز بین المللی عمل کرده و در نهایت به افزایش سهم ما از بازار سلامت ختم شود.

وی گفت: در حوزه مدیریت سلامت می گنجد که اعضای هیئت علمی تلاش بیشتری کنند و چار چوب بین المللی سازی را با مولفه هایی که ذکر شد به اشکال مختلف علمی و پژوهشی رصد و راهکارهای مختلف ارائه کنند.

دکتر عبدالرضا پازوکی؛ رییس دانشگاه علوم پزشکی ایران نیز گفت: بین المللی سازی به عنوان یکی از اهداف ویژه هفتگانه این دانشگاه لحاظ شده که نیازمند برنامه ریزی و اقدامات اجرایی متعدد است.

وی افزود:  امیدوارم با راهنمایی پیشکسوتان و صاحبان تجربه دانشگاه علوم پزشکی ایران کارنامه درخشانی در مسیر بین المللی سازی ارائه کنیم.

دکتر مهدی مقتدایی؛ معاون بین الملل دانشگاه علوم پزشکی ایران در حاشیه در اولین کارگاه بین الملی سازی گفت: اهمیت بین المللی شدن در راستای پیشرفت دانشگاه های سراسر دنیا کاملا واضح است. در همین راستا دانشگاه ها باید همکاری و تعاملات بین الملل، ارتباطات با دانشگاه کشورهای مختلف را ارتقا دهند.

وی افزود: یکی از اهداف مهم استراتژیک دانشگاه علوم پزشکی ایران، حرکت به سمت بین المللی شدن است. در همین راستا برنامه ریزی های متنوع و متعددی در معاونت بین الملل شروع شده، تا این هدف محقق شود.

مقتدایی از طراحی چند کارگاه در این زمینه خبر داد و افزود: این کارگاه ها به منظور آشنایی تمام ارکان دانشگاه از جمله اعضای هیئت علمی، معاونین، روسای دانشکده ها، مدیران و کارکنان با هدف و مسیر بین الملل سازی برگزار می شود.

وی خاطرنشان کرد: در اولین کارگاه که امروز با عنوان بین المللی سازی دانشگاه برگزار شد،  مطالبی  در خصوص سیاست های وزارت بهداشت، تعریف و نحوه همکاری با WHO، ارتباط با سازمان های بین المللی، چگونگی درخشش دانشگاه در عرصه بین المللی، تعریف دیپلماسی سلامت و اقدامات دانشگاه در این زمینه، تشریفات و ارتباطات بین الملل مطرح شدند.

پایان مطلب//

 

  • گروه خبری : اخبار برتر,علمی-آموزشی
  • کد خبر : 10467
کپی لینک کوتاه:
کلمات کلیدی
المیرا ترنیان
خبرنگار:

المیرا ترنیان

تصاویر

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید