• 1401/07/16 - 14:18
  • - تعداد بازدید: 271
  • - تعداد بازدیدکننده: 264
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
  • /ZR87
رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران:

توسعه بین المللی سازی جزو اهداف استراتژیک دانشگاه علوم پزشکی ایران است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران در نشست هم اندیشی با مدیران گرو ه های آموزشی دانشکده پزشکی بر توسعه بین المللی سازی و ارتقاء جایگاه علمی دانشگاه تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی ایران؛ دکتر عبدالرضا پازوکی- رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران در نشست بین المللی سازی آموزش با حضور مدیران گروه های آموزشی دانشکده پزشکی روز شنبه 16 مهر 1401 اظهار کرد: یکی از شاخص های مهم دانشگاه های نسل نو، بین المللی سازی است در نتیجه برای ارتقاء مرتبه دانشگاه در سطح بین المللی باید تلاش کرد.

دکتر پازوکی با بیان این مطلب که دانشگاه علوم پزشکی ایران در رتبه بندی تایمز دارای جایگاه 600-500 است، یادآور شد: دانشگاه نسل نو علاوه بر استقلال در زمینه اقتصادی و تعامل مناسب با صنعت از لحاظ رتبه بندی بین المللی هم در سطح برتر است.

وی گفت: یکی از مهمترین اهداف ما بحث بین المللی سازی است و یکی از شاخص های اصلی آن افزایش جذب دانشجویان خارجی است.

پازوکی تصریح کرد: تک تک اساتید می توانند با طرح ایده های نو در روند بین المللی سازی نقش خود را ایفاء کنند.

وی افزود: با ثبت اختراعات،ارائه راهکارهای آموزشی و گسترش توریسم درمانی می توانیم یک دانشگاه بین المللی ایجاد کنیم و با بهره گیری از پتانسیل های موجود در زمینه بین المللی سازی رشد جهشی را شاهد باشیم.   

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران خاطر نشان کرد: تمام حیطه های آموزشی، پزوهشی و ارتقاء ملی در سند دانشگاه اسلامی دیده شده است و ما افتخار داریم  دارای کامل ترین دینی هستیم که مباحث علمی در کنار ارزش های الهی دیده شده است، بنابراین باید دانشجویانی تربیت کنیم که پاسخگوی نیازهای جامعه باشند و بتوانند از توانمندی های علمی خود برای اشتغال آفرینی سایر افراد استفاده کنند.

وی با اشاره به شعار سال بر گسترش فعالیت شرکت های دانش بنیان تاکید کرد و افزود: با وجود تمام محدودیتها، شاهد پیشرفت های علمی در حوزه های مختلف پزشکی هستیم.

پازوکی در بخشی دیگر از صحبت های خود به مسئله بهداشت و پیگیری سیاست های جمعیتی اشاره کرد و آن را یکی از مهمترین محورهای حفظ بقاء کشور دانست.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران در خصوص بروز حوادث اخیرعنوان کرد: اساتید و مدیران گروه های آموزشی در زمینه جهاد تبیین، نقش بسیار مهمی دارند و باید رسالت اجتماعی خود را ایفاء کنند.

دکتر مهدی مقتدایی- معاون بین الملل دانشگاه علوم پزشکی ایران در بخش ابتدایی نشست گفت: دانشگاه علوم پزشکی ایران با هدف جذب دانشجویان خارجی، تقویت ارتباطات و ارتقاء سطح علمی در مسیر بین المللی شدن گام بر می دارد.

وی از طرح پیش نویس تاسیس یک شرکت دانش بنیان در زمینه بین المللی سازی خبر داد و افزود: تمام تلاش ما این است تا بتوانیم حق الزحمه اساتید را بر اساس قوانین موجود پرداخت کنیم.

در ادامه دکتر خلیل قاسمی- معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی ایران با اشاره به چالش های مالی و حل آن در خصوص آموزش دهندگان و اعضای هیئت علمی، بیان کرد: باید پاسخگوی انتظارات اساتید در زمینه مسائل و امکانات آموزشی باشیم و پیش نیازهای گروه های مختلف را تامین کنیم.

وی افزود: با توجه به حضور دانشجویان شهریه پرداز و بین المللی باید عدالت در آموزش را رعایت کنیم و رسالت آموزشی خود را نسبت به همه دانشجویان به طور یکسان  انجام دهیم.

دکتر فهیمه سهیلی پور- رئیس دانشکده پزشکی دانشگاه ایران هم در این نشست در مورد انتظارات مدیران گروه های آموزشی صحبت کرد و افزود: بین المللی سازی یکی از اصول هفت گانه دانشگاه است که همه باید برای تحقق این هدف مهم تلاش کنیم.

وی گفت: ارتقاء کیفی آموزش و حفظ برند دانشگاه، نوسازی تجهیزات پزشکی، تامین اعضای هیئت علمی مورد نیاز، گسترش فضاهای آموزشی و توجه به مسائل معیشتی اساتیدازمهمترین دغدغه اساتید و مدیران گروه های آموزشی است.

پایان مطلب//

 

 

 

 

 

 

 

  • گروه خبری : اخبار برتر,علمی-آموزشی
  • کد خبر : 5977
کپی لینک کوتاه:
کلمات کلیدی
مرضیه  رهنورد
خبرنگار:

مرضیه رهنورد

تصاویر

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید