• 1403/05/29 - 13:28
  • - تعداد بازدید: 59
  • - تعداد بازدیدکننده: 53
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
  • /ZmNYo
عضو هیئت علمی داروسازی بالینی دانشگاه علوم پزشکی ایران تشریح کرد

توصیه‌های دارویی برای زائرین اربعین

عضو هیئت علمی داروسازی بالینی دانشگاه علوم پزشکی ایران به مناسبت ایام اربعین، همراه داشتن تعدادی اقلام دارویی و همچنین تجهیزات بهداشتی را به آن دسته از افرادی که در راهپیمایی اربعین شرکت می‌کنند توصیه کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی ایران، دکتر رضازاده عضو هیئت علمی داروسازی بالینی، به مناسبت ایام اربعین اباعبدالله الحسین، همراه داشتن تعدادی اقلام دارویی و همچنین تجهیزات بهداشتی را به آن دسته از زائرانی که در راهپیمایی اربعین شرکت می‌کنند، توصیه کرد.

به زائرین توصیه می شود که داروها و تجهیزات مورد نیاز با مشکلات شایع نظیر کم آبی ناشی از گرما، مشکلات گوارشی، سردرد و... را با خود به همراه داشته باشند.

با توجه به فصل گرما برای مشکلاتی همچون گرمازدگی از حوله ها و بسته های خنک کننده، جهت خنک کردن بدن استفاده کنند.

در درجه نخست برای هیدراتاسیون  و تامین الکترولیت ها (تامین آب بدن بیمارانی که بر اثر اسهال شدید دچار مشکلاتی چون از دست دادن مقدار زیادی از آب بدن شده اند) نمک‌های خوراکی جبران کم‌آبی (ORS) یا قرص‌ها و نوشیدنی‌های حاوی الکترولیت توصیه می‌شود.

- در صورت مواجه شدن با مشکلات گوارشی، با مشورت پزشک و همکاران مستقر در مسیر پیاده روی، استفاده از فرآورده های آنتی‌اسید مانند آلومینیوم ام جی، فاموتیدین و... برای مشکل رفلاکس و سوءهاضمه و برای اسهال تامین آب و الکترولیت و گاهی استفاده از داروی لوپرامید تحت شرایط خاص می توان استفاده کرد.

در ارتباط با داروهای مسکن و ضد التهابی باید به این نکته اشاره کرد که زائرین گرامی برای مشکلاتی مانند سردرد و بروز دردهای عضلانی (در اثر پیاده روی یا فعالیت زیاد) از داروهایی که بدون نسخه هم می توانند تهیه کنند، مانند استامینوفن و یا ایپوبروفن استفاده کنند.

- برای بیماری بدماشینی یا همان motion sickness  از داروهای ضد تهوع مانند دیمن‌هیدرینات و برای جلوگیری از آفتاب سوختگی کرم ضدآفتاب با SPF بالا و همچنین ژل آلوئه‌ورا برای تسکین آفتاب‌سوختگی توصیه می شود.

زائرین ﺑﺮﺍﯼ ﮐﺎﻫﺶ ﺍﺣﺘﻤﺎﻝ ﺁﻟﻮﺩﮔﯽ ﺑﻪ انواع ویروس ها، ﺩﺭ ﺗﺠﻤﻌﺎﺕ ﺍﻧﺒﻮﻩ توصیه می شود ﺍﺯ ﻣﺎﺳﮏ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﮐﻨنﺪ و در صورت بروز علائمی چون سرماخوردگی و آلرژی از داروهایی مانند سرماخوردگی بزرگسالان (Adult Cold) و برای تسکین خشکی مجرای بینی، اسپری بینی سالین استفاده کنند و درصورت داشتن سابقه آلرژی مانند رینیت، کهیر می توان از داروهای آنتی هیستامین استفاده کرد.

علاوه بر این همراه داشتن لوازم کمک های اولیه همچون انواع بانداژ، گاز و نوار چسب (برای بریدگی و تاول های جزئی ) و استفاده از بانداژهای الاستیک برای پیچ خورگی یا کشیدگی عضلات توصیه می شود.

زائرین باید توجه داشته باشند که داروهای شخصی خود که برای بیماری های قبلی خود نظیر دیابت، فشارخون بالا و.. را به مقدار کافی در مدت سفر به همراه داشته باشند.

همچنین علاوه بر موارد دارویی، زائرین برای کسب اطلاعات کافی در مورد  شناخت علائم کم‌آبی، گرمازدگی و دیگر خطرات سلامتی و همچنین به استراحت منظم، هیدراتاسیون کافی (رساندن مایعات کافی به بدن) و توجه به تغذیه مناسب توصیه کرد.

  • گروه خبری : اخبار برتر,علمی-آموزشی,بهداشت و سلامت
  • کد خبر : 337119
کپی لینک کوتاه:
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار:

مدیر سیستم

تصاویر

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید