• 1403/05/29 - 06:16
  • - تعداد بازدید: 54
  • - تعداد بازدیدکننده: 50
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
  • /Z5NYo

راه‌اندازی رشته بهداشت باروری در دانشگاه علوم پزشکی ایران

شورای گسترش دانشگاه‌های علوم پزشکی با راه اندازی رشته بهداشت باروری در مقطع دکتری تخصی (Ph.D) در دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی ایران موافقت کرد.

به گزارش روابط عمومی معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی ایران؛ به استناد رای صادره در دویست و نود و سومین جلسه شورای گسترش دانشگاه‌های علوم پزشکی مورخ 1403/4/13، با راه‌اندازی رشته بهداشت باروری در مقطع دکتری تخصی (Ph.D) در دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی ایران با ظرفیت پذیرش 3 دانشجو برای یک دوره موافقت شد.

 

رسالت رشته بهداشت باروری در دوره دکتری، تربیت نیروی انسانی کارآمد، آگاه به مسائل علمی روز، توانمند، مسئولیت پذیر و متخصص و متعهد و حساس به سلامت زنان، کودکان و خانواده در حیطه سلامت باروری و جنسی است.

 

این رشته خدمات تخصصی و جامع بهداشت باروری خود را به ویژه در گروه زنان آسیب پذیر اجتماعی در زمینه های بهداشتی، درمانی، مراقبتی (و خود مراقبتی) و مشاوره ای جهت ارتقاء سلامت دوران باروری و تشخیص، درمان اولیه و پیشگیری از بیماری‌های مقاربتی و حاملگی‌های ناخواسته، مشاوره سلامت جنسی  و نیز در زمینه آینده نگری مراقبت سلامت در کشور و نیز جهت برنامه‌ریزی، مدیریت و ارزشیابی در امر بهداشت باروری، انجام تحقیقات و دستیابی به آخرین دستاوردهای علمی در زمینه بهداشت باروری در سطح بین المللی و جهانی به کار می‌برند.

 

از دیگر رسالت های دوره دکترای بهداشت باروری می‌توان به تربیت و آموزش دانش آموختگان با مهارت های بالینی و علمی کافی، ارائه خدمات بهداشتی درمانی فردی، تیمی و مشارکتی و نیز پرورش نگرش مثبت در دانشجویان نسبت به حرفه خود، ارتقاء معلومات آنها از طریق انجام تحقیقات در زمینه سلامت و بهداشت باروری و گسترش فرهنگ پژوهش در بین دانشجویان و دانش آموختگان اشاره کرد.

  • گروه خبری : اخبار برتر,علمی-آموزشی
  • کد خبر : 337103
کپی لینک کوتاه:
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار:

مدیر سیستم

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید