• 1402/09/20 - 12:03
  • - تعداد بازدید: 83
  • - تعداد بازدیدکننده: 81
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
  • /ZWXTo

کارگاه آموزشی کاربرد هوش مصنوعی در ارتوز و پروتز برگزار شد

کارگاه آموزشی کاربرد هوش مصنوعی در رشته ارتوز و پروتز برای نخستین‌بار در دانشکده توانبخشی دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار شد.

به گزرش روابط عمومی دانشکده علوم توانبخشی دانشگاه علوم پزشکی ایران؛ این کارگاه ویژه اعضای هیئت علمی و دانشجویان تحصیلات تکمیلی با تدریس دکتر رضوان نصیری  استادیار گروه هوش مصنوعی دانشکده برق دانشگاه تهران برگزار شد.

وی با بیان این مطلب که هوش مصنوعی شاخه‌ای از علوم رایانه است، گفت: هدف اصلی آن تولید ماشین‌های هوشمندی است که توانایی انجام وظایفی که نیاز به هوش انسانی دارد، را داشته باشد و در حقیقت نوعی شبیه سازی هوش انسانی برای کامپیوتر است.

نصیری در ادامه افزود: این دانش در حوزه  سلامت، کسب وکار، آموزش وپرورش، اقتصاد، تولید و تفسیر داده‌ها کاربرد زیادی دارد.  

وی عنوان کرد: تفسیر تصاویر تشخیصی، کمک به تشخیص بی‌تعادلی بیماران دچار سکته مغزی و یا پارکینسون و تشخیص بیماری‌ها از مزایای کاربرد این هوش در حیطه توانبخشی است.

نصیری  به کاربرد هوش مصنوعی در کنترل ارتوزهای اگزواسکلتون و تجارب کلینیکی نمونه ساخته شده با نمایش فیلم پرداخت که ویژگی خاص این نمونه سرعت و هماهنگی بیشتر ارتوز اگزواسکلتون در گام برداری افراد کاربر بود.

نصیری بیان کرد: از دیگر کاربردها این هوش، کنترل پروتز دست مصنوعی با پردازش دقیق‌تر سیگنال‌های EEG در کنترل مغزی BCI و سیگنال مایوالکتریک و تفکیک فرمان‌ها برای انتخاب gesture مناسب دست با توجه به قصد فردآمپوته اندام فوقانی با روش شناسایی الگوهای انقباض با الکترودهای چندگانه است.

استادیار گروه هوش مصنوعی اظهار داشت: این هوش در کنترل مفاصل هوشمند زانو و مچ پا در کنترل فاز ایستایی و نوسان راه رفتن، نقش مهمی را ایفا می‌کند.

گفتنی است، در پایان جلسه به چالش‌های مربوط به یادگیری و کاربرد هوش مصنوعی دانشجویان مقاطع تکمیلی رشته‌های توانبخشی پاسخ داده شد.

پایان مطلب//

  • گروه خبری : علمی-آموزشی
  • کد خبر : 320337
کپی لینک کوتاه:
کلمات کلیدی
زهرا بدری
خبرنگار:

زهرا بدری

تصاویر