ارتقاء سطح آموزش دانشجويان؛ برنامه اصلي سرپرست معاونت آموزشي دانشگاه
سرپرست معاونت آموزشي دانشگاه علوم پزشکي ايران: هدف من افزايش و ارتقاء کيفيت آموزش دانشجويان است.
به گزارش روابط عمومي دانشگاه: دکتر ابوالفضل باقري فرد، متخصص ارتوپدي ، فلوشيپ جراحي زانو و سرپرست معاون آموزشي در گفتوگو با خبرنگار روابط عمومي عنوان داشت : مهمترين رکن دانشگاه آموزش است و آموزش چه از لحاظ کيفي و چه از نظر کمي حائز اهميت است.
سرپرست معاون آموزشي دانشگاه بيان کرد: من در آموزش دانشجويان حساسيت خاصي دارم ، زماني فقط به دوره رزيدنت وفلوشيپ توجه ميشد و دانشجويان فراموش شده بودند.
دکتر باقري فرد اظهار کرد: هدف من افزايش و ارتقاء کيفيت آموزش دانشجويان است، در واقع اگر ما دانشجويان خوبي تربيت نکنيم در مراحل رزيدنتي و فلوشيب هم با مشکل مواجه خواهيم شد.
وي گفت: براي اعضاي هيئت علمي و اساتيد به عنوان يکي ديگر از گروههاي هدف آموزش، برنامه هايي در راستاي افزايش توانمندي آنها در نظر گرفته شده است.
دکتر باقري فرد خاطر نشان کرد: ما بر اساس سياستهاي کلي دانشگاه و حرکت به سمت دانشگاه نسل سوم گام برمي داريم و در اين زمينه هدف گذاري کوتاه مدت وميان مدت داريم.
- توسعه آموزش و آزمون مجازي ؛ مهمترين اولويت در زمان بحران کرونا
سرپرست معاون آموزشي دانشگاه تصريح کرد: با توجه به شرايط بحران کرونا، يکي از مهمترين اولويت هاي ما در راستاي توسعه آموزش مجازي و آزمون مجازي است. آموزش مجازي از ماهها پيش شروع شده ولي در حال حاضر با يک نظم بيشتر و منسجم تر در حال انجام مي باشد و قطعاً در ماههاي آتي اين آموزش با کيفيت بهتر ارائه مي شود.
وي افزود: عمده آزمون هاي مجازي از دو هفته پيش شروع شده، البته با توجه به افتتاح مرکز آزمون دانشکده پزشکي وافزايش ظرفيت آن ، آزمون هاي اختصاصي اين مرکز طي روزهاي آينده آغاز مي شود.
دکتر باقري فرد اعلام کرد: شرايط آتي بحران کرونا قابل پيشبيني نيست لذا در نظر داريم آموزش هاي مجازي را توسعه دهيم ، حتي با وضعيت عادي شدن هم حداقل حضور را براي دانشجويان ايجاد نماييم .
وي افزود: يکي از اهداف ما راه اندازي مراکز جديد فوق تخصصي وفلوشيپ در بيمارستان ها است. در واقع اين مسئله هم در حوزه آموزش حائز اهميت است و هم با تحقق آن در بخش درمان مي توان فعاليتهاي تخصصي ارائه داد.
عضو هيئت علمي دانشگاه گفت: يکي ديگر از برنامه هاي ما اين است که با توجه به پتانسيل موجود در بيمارستانها ، چندين مرکز درماني را به مراکز آموزشي تبديل نماييم.
ايشان با بيان اينکه آموزش در بحران با محوريت دانشگاه پيگيري ميشود ، ابراز داشت: کنترل مراقبت براي فراگيران و ارائه آموزش هاي مجازي از سياست هاي ما در مديريت بحران مي باشد.
تهيه خبر : رهنورد
عکس : گرامي
کپی لینک کوتاه: