• 1403/02/26 - 18:57
  • - تعداد بازدید: 60
  • - تعداد بازدیدکننده: 56
  • زمان مطالعه : 4 دقیقه
  • /Z9TXo

انتظار وزیر بهداشت از روابط عمومی های نظام سلامت

وزیر بهداشت گفت: کارشناسان روابط عمومی باید از هنر ارتباط برقرار کردن با جامعه برخوردار باشند و در این زمینه از امکانات و دانش روز دنیا همچون تولید محتوا و محصولات جدید و به روز نیز بهره گیرند تا پیام ها و اخبار با تاثیر گذاری بیشتر و در اسرع وقت به مخاطب منتقل شود.

به گزارش دانشگاه علوم پزشکی ایران به نقل از وبدا، دکتر بهرام عین اللهی در اجلاس مدیران روابط عمومی دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی کشور و سازمان های تابعه وزارت بهداشت که به مناسبت روز ملی ارتباطات و روابط عمومی با  گرامیداشت این روز، عنوان کرد: امروزه مردم به دنبال اخبار جدید و به روز هستند و فضای مجازی دسترسی به اخبار روز را برای آنان آسان کرده است.

 

وی افزود: "خبر" برای مردم مهم است و مهمترین بخشی که می تواند در آگاهی بخشی و انتقال اخبار صحیح به جامعه تاثیرگذار باشد، بخش "روابط عمومی" هر سازمان است. نظرات شخصی در روابط عمومی اعتباری ندارد بنابراین روابط عمومی، رابط و واسط بین حکمرانی و مردم است که باید اخبار را در اسرع وقت در اختیار مردم قرار دهد.

 

وزیر بهداشت، "هنر ارتباط" را از مهمترین ویژگی های یک روابط عمومی موفق عنوان و تصریح کرد: کارشناسان روابط عمومی باید از هنر ارتباط برقرار کردن با جامعه برخوردار باشند و در این زمینه از امکانات و دانش روز دنیا همچون تولید محتوا و محصولات جدید و به روز نیز بهره گیرند تا پیام ها و اخبار با تاثیرگذاری بیشتر و در اسرع وقت به مخاطب منتقل شود.

 

عین اللهی اظهار کرد: امروزه با جنگ شناختی و بمباران رسانه ای در دنیا مواجه هستیم؛ مثلا کانال ها و شبکه های معاند درصدد نشر اکاذیب و شایعات مختلف در فضای مجازی هستند و روابط عمومی ها باید همیشه هوشیار باشند.

 

وی با تاکید بر اهمیت موضوع آموزش سلامت در جامعه و ارتقای سواد سلامت مردم، خاطرنشان کرد: نقش روابط عمومی در دانشگاه ها و سازمان ها اهمیت زیادی دارد و یکی از شاخص های ارزیابی رییس دانشگاه ها، عملکرد روابط عمومی هاست.

 

عین اللهی مخاطب شناسی را از دیگر ویژگی های مهم روابط عمومی عنوان کرد و با بیان این که وزارت بهداشت به تناسب اقدامات و عملکردهایش به جامعه شناسانده نشده است، خطاب به مدیران روابط عمومی تصریح کرد: روابط عمومی ها با مسئولیت پذیری بیشتر، شجاعت، بصیرت و دانش کافی، در این مسیر حرکت کنند.

 

وزیر بهداشت در ادامه با بیان اینکه روابط عمومی یک کار علمی و تخصصی است و مدیران روابط عمومی باید خود را در این زمینه تقویت و به زور کنند، افزود: کلاس های آموزشی تخصصی در حوزه روابط عمومی باید به صورت مداوم برگزار شود تا کارشناسان روابط عمومی بر حوزه خود تسلط کافی داشته باشند.

 

انعکاس اقدامات مثبت منجر به امیدآفرینی در جامعه می شود

 

وی با بیان اینکه اقدامات حوزه سلامت در دولت سیزدهم درخشان و ارزنده بوده است، ادامه داد: راه اندازی 16 هزار تخت بیمارستانی در طول دو سال و اندی، کار کوچکی نبود و مردم باید از این پیشرفت ها مطلع شوند. تا پایان دولت نیز 15 هزار تخت دیگر راه اندازی می شود، بنابراین انعکاس اقدامات مثبت منجر به امیدآفرینی در جامعه می شود.

 

وزیر بهداشت با تاکید بر ضرورت مدیریت اطلاعات، گفت: اطلاعات باید به روز به روابط عمومی ها برسد، زیرا گاهی اوقات اخبار کذب و شایعه قبل از روابط عمومی در فضای مجازی منتشر شده و موجب تشویش اذهان عمومی می شود.

 

روابط عمومی بازوی اجرایی سازمان است

 

عین اللهی با بیان اینکه روابط عمومی بازوی اجرایی سازمان است، خاطرنشان کرد: وحدت آفرینی، امیدآفرینی و انسجام بخشی از توانمندی های یک روابط عمومی موفق است. اقدامات مثبت هر سازمانی با یک مرتبه بیان کردن به خوبی معرفی نمی شود و نیاز است که عملکردهای مثبت و راهگشا، بارها و بارها تکرار شوند تا مردم آنها را بشنوند.

 

وی تصریح کرد: افراد شاغل در روابط عمومی باید الگوی سازمان باشند و لازم است بانک اطلاعاتی در روابط عمومی سازمان تهیه شود. همچنین نظرسنجی یکی از پایه های بسیار مهم روابط عمومی است.

 

وی بر تقویت ارتباط روابط عمومی دانشگاه ها و سازمان های تابعه وزارت بهداشت با سازمان ها و دستگاه های خارج از حوزه سلامت تاکید و عنوان کرد: 25 درصد از مسائل حوزه سلامت مربوط به وزارت بهداشت و 75 درصد آن مربوط به حوزه های خارج از وزارتخانه است بنابراین ضرورت دارد که ارتباطات بین بخشی و فرابخشی نیز تقویت شود.

 

عین اللهی، با تاکید بر اهمیت تبیین و روشنگری در حوزه روابط عمومی، گفت: ایجاد حس تعهد سازمانی در کارکنان، ایجاد دسترسی به اطلاعات و تقویت ارتباط با رسانه ها و مطبوعات، از دیگر ویژگی های روابط عمومی موفق است.

 

وزیر بهداشت در پایان تاکید کرد: امسال دو پویش ملی سلامت کودکان و بیماری سرطان را اجرا خواهیم کرد و لازم است واحدهای روابط عمومی در دانشگاه ها و سازمان های تابعه، همکاری و هماهنگی خود را با روابط عمومی ستاد بیش از پیش تقویت کنند تا مانند پویش قبلی (سنجش فشارخون و دیابت)، کارنامه درخشانی از حوزه سلامت به جا گذاشته شود.

  • گروه خبری : اخبار برتر,دانشجویی,کارکنان,اخبار جایگاه
  • کد خبر : 333060
کپی لینک کوتاه:
کلمات کلیدی
A. Ramezanpour
خبرنگار:

A. Ramezanpour