با همکاري دانشگاه پيام نور ارتقاي کيفي آموزش مجازي در دانشگاه علوم پزشکي ايران
با همکاري دانشگاه پيام نور ارتقاي کيفي آموزش مجازي در دانشگاه علوم پزشکي ايران
دانشگاه هاي علوم پزشکي ايران و پيام نور به زودي تفاهم نامه امضا مي کنند. ارتقاي کيفي آموزش مجازي در دانشگاه علوم پزشکي ايران با همکاري دانشگاه پيام نور، انجام پژوهش هاي کاربردي مشترک و محصول محور و ارائه خدمات بهداشتي و درماني به کارکنان و دانشجويان دانشگاه پيام نور مهم ترين بندهاي اين تفاهم نامه هستند.
به گزارش روابط عمومي دانشگاه، دکتر رسول ياراحمدي؛ رييس دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکي ايران در اين باره گفت: به دليل ساختار آموزشي از راه دور، آموزش مجازي نزديک به دو دهه در دانشگاه پيام نور مطرح است اما اين موضوع در ساير دانشگاه ها سابقه اي حداکثر چند ساله دارد و به دليل همه گيري کرونا در يک سال اخير مورد توجه بيشتري قرار گرفته است.
وي افزود: دانشگاه پيام نور در حوزه آموزش مجازي از زيرساختهاي منحصربفرد، تکنولوژي خوب و تجربيات ويژه اي برخوردار است که در هيچ يک از دانشگاه هاي کشور وجود ندارد.
دکتر ياراحمدي خاطر نشان کرد: شايد اين پرسش بيان شود که ما هم در دانشگاه علوم پزشکي ايران تمامي نرم افزار هاي آموزشي مورد نياز را داريم اما تفاوت در اينجاست که آنها به خوبي مي دانند، کدام نرم افزار براي درسهاي تئوري، کدام براي درسهاي عملي و کارگاه ها و کدام براي آزمون ها مناسب تر است.
وي با بيان اينکه براي توسعه آموزش مجازي، افزايش تسلط اساتيد به اين نرم افزار هاي آموزشي را نيز بايد مورد توجه قرار داد، افزود: برگزاري کارگاه هاي آموزشي براي اعضاي هيات علمي دانشگاه علوم پزشکي ايران از ديگر بندهاي اين تفاهم نامه است که دانشگاه پيام نور براي اين منظور به ما کمک خواهد کرد.
اين استاد دانشگاه در ادامه گفت: ما در دانشگاه علوم پزشکي ايران مدعي هستيم که پرچمدار دانشگاه نسل سوم در وزارت بهداشت هستيم يعني تلاش مي کنيم که نتايج تحقيقات مان را به محصول و خدمت تبديل کرده و ثروت توليد کنيم. بنابراين همکاري ها پژوهشي شرکت هاي دانش بنيان اين دو دانشگاه مي تواند ما را به يک دانشگاه نسل سومي نزديک تر کند.
وي اظهار کرد: وضعيت پژوهش در دانشگاه علوم پزشکي ايران در سطح بالاتري نسبت به دانشگاه پيام نور قرار دارد اما واقعيت اين است که آنها از نتايج پژوهشي کمتر خود نسبت به ما، محصول بيشتري توليد مي کنند.
دکتر ياراحمدي در پايان گفت: بر اساس اين تفاهم نامه دانشگاه علوم پزشکي ايران براي تمامي کارکنان و دانشجويان دانشگاه پيام نور پرونده سلامت تشکيل مي دهد تا از خدمات بهداشتي و درماني بهره مند شوند.
تهيه خبر: حسين دزفولي
به گزارش روابط عمومي دانشگاه، دکتر رسول ياراحمدي؛ رييس دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکي ايران در اين باره گفت: به دليل ساختار آموزشي از راه دور، آموزش مجازي نزديک به دو دهه در دانشگاه پيام نور مطرح است اما اين موضوع در ساير دانشگاه ها سابقه اي حداکثر چند ساله دارد و به دليل همه گيري کرونا در يک سال اخير مورد توجه بيشتري قرار گرفته است.
وي افزود: دانشگاه پيام نور در حوزه آموزش مجازي از زيرساختهاي منحصربفرد، تکنولوژي خوب و تجربيات ويژه اي برخوردار است که در هيچ يک از دانشگاه هاي کشور وجود ندارد.
دکتر ياراحمدي خاطر نشان کرد: شايد اين پرسش بيان شود که ما هم در دانشگاه علوم پزشکي ايران تمامي نرم افزار هاي آموزشي مورد نياز را داريم اما تفاوت در اينجاست که آنها به خوبي مي دانند، کدام نرم افزار براي درسهاي تئوري، کدام براي درسهاي عملي و کارگاه ها و کدام براي آزمون ها مناسب تر است.
وي با بيان اينکه براي توسعه آموزش مجازي، افزايش تسلط اساتيد به اين نرم افزار هاي آموزشي را نيز بايد مورد توجه قرار داد، افزود: برگزاري کارگاه هاي آموزشي براي اعضاي هيات علمي دانشگاه علوم پزشکي ايران از ديگر بندهاي اين تفاهم نامه است که دانشگاه پيام نور براي اين منظور به ما کمک خواهد کرد.
اين استاد دانشگاه در ادامه گفت: ما در دانشگاه علوم پزشکي ايران مدعي هستيم که پرچمدار دانشگاه نسل سوم در وزارت بهداشت هستيم يعني تلاش مي کنيم که نتايج تحقيقات مان را به محصول و خدمت تبديل کرده و ثروت توليد کنيم. بنابراين همکاري ها پژوهشي شرکت هاي دانش بنيان اين دو دانشگاه مي تواند ما را به يک دانشگاه نسل سومي نزديک تر کند.
وي اظهار کرد: وضعيت پژوهش در دانشگاه علوم پزشکي ايران در سطح بالاتري نسبت به دانشگاه پيام نور قرار دارد اما واقعيت اين است که آنها از نتايج پژوهشي کمتر خود نسبت به ما، محصول بيشتري توليد مي کنند.
دکتر ياراحمدي در پايان گفت: بر اساس اين تفاهم نامه دانشگاه علوم پزشکي ايران براي تمامي کارکنان و دانشجويان دانشگاه پيام نور پرونده سلامت تشکيل مي دهد تا از خدمات بهداشتي و درماني بهره مند شوند.
تهيه خبر: حسين دزفولي
کپی لینک کوتاه: