بررسي سند مرجعيت علمي دانشگاه علوم پزشکي ايران در اتاق فکر
بررسي سند مرجعيت علمي دانشگاه علوم پزشکي ايران در اتاق فکر
سند «مرجعيت علمي دانشگاه علوم پزشکي ايران، از آرزويي دستنيافتني تا آرماني تحقق پذير» و کتاب مزيت هاي رقابتي گروه هاي آموزشي در اتاق فکر بررسي شدند.
به گزارش روابط عمومي دانشگاه، دوشنبه هفدهم آذر ???? دومين نشست بررسي سند «مرجعيت علمي دانشگاه علوم پزشکي ايران، از آرزويي دستنيافتني تا آرماني تحقق پذير» و کتاب مزيت هاي رقابتي گروه هاي آموزشي که از سوي مرکز ملي تحقيقات راهبردي آموزش علوم پزشکي (نصر)، براي تعيين تمايز رسالت آکادميک دانشگاه¬ها پيشنهاد شده، با حضور معاون آموزشي وزارت بهداشت، رييس و معاون آموزشي دانشگاه علوم پزشکي ايران و اعضاي اتاق فکر برگزار شد.
دکتر علي اکبر حقدوست؛ معاون محترم آموزشي وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي در اين جلسه اظهار کرد: در اين کلان پروژه مباحثي همچون مرجعيت علمي، ماموريت هاي ويژه، رسالت تمايز يافته و قطب هاي علمي، خط و ربط هايش مشخص و بخش زيادي از اين ابهامات آن برطرف شده است.
دکتر جليل کوهپايه زاده؛ ريس دانشگاه علوم پزشکي ايران نيز ضمن ارزشمند خواندن اطلاعات منتشر شده در سند مزبور، گفت: مسير نيل به مرجعيت تنها از طريق شاخص هاي علم سنجي امکان پذير نيست و تعيين حوزه هاي تمايز و تمرکز و تدوين برنامه جامع تحول آموزش و پژوهش مبتني بر پتانسيل هاي دروني دانشگاه و نگاه آينده¬نگر، امري ضروري در برهه حاضر است.
بر اساس مطالعات انجام شده در اين سند مقرر شده است که پروژه نيل به مرجعيت علمي از مسير تمايز رسالت آکادميک دانشگاه ها دنبال شود. در اين کلان پروژه با تکيه بر سه وجه توان رقابت پذيري، شاخص سايول و ادراک نخبگان دانشگاهي، حيطه هاي تمايز آکادميک دانشگاه ها تعيين و در قالب کتاب قرمز مرجعيت به دانشگاه ها ارسال شده است.
قدم بعدي آن است که دانشگاه ها نقاط تمايز خود را بر اساس يافته هاي اين مطالعه و از همه مهمتر ادارک نخبگاني درون دانشگاهي، حيطه هاي تمايز آکادميک خود را نهايي و براي درج در کتاب هاي زرد با عنوان نقشه راه تمايزي دانشگاه¬هاي علوم پزشکي به مرکز ملي تحقيقات راهبردي ارسال کنند.
اين کلان پروژه نهايتا با انتشار کتاب هاي سبز، تفاهم نامه بين وزارتخانه و دانشگاه نيل به مرجعيت علمي را تسهيل خواهد کرد.
تنظيم: حسين دزفولي
به گزارش روابط عمومي دانشگاه، دوشنبه هفدهم آذر ???? دومين نشست بررسي سند «مرجعيت علمي دانشگاه علوم پزشکي ايران، از آرزويي دستنيافتني تا آرماني تحقق پذير» و کتاب مزيت هاي رقابتي گروه هاي آموزشي که از سوي مرکز ملي تحقيقات راهبردي آموزش علوم پزشکي (نصر)، براي تعيين تمايز رسالت آکادميک دانشگاه¬ها پيشنهاد شده، با حضور معاون آموزشي وزارت بهداشت، رييس و معاون آموزشي دانشگاه علوم پزشکي ايران و اعضاي اتاق فکر برگزار شد.
دکتر علي اکبر حقدوست؛ معاون محترم آموزشي وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي در اين جلسه اظهار کرد: در اين کلان پروژه مباحثي همچون مرجعيت علمي، ماموريت هاي ويژه، رسالت تمايز يافته و قطب هاي علمي، خط و ربط هايش مشخص و بخش زيادي از اين ابهامات آن برطرف شده است.
دکتر جليل کوهپايه زاده؛ ريس دانشگاه علوم پزشکي ايران نيز ضمن ارزشمند خواندن اطلاعات منتشر شده در سند مزبور، گفت: مسير نيل به مرجعيت تنها از طريق شاخص هاي علم سنجي امکان پذير نيست و تعيين حوزه هاي تمايز و تمرکز و تدوين برنامه جامع تحول آموزش و پژوهش مبتني بر پتانسيل هاي دروني دانشگاه و نگاه آينده¬نگر، امري ضروري در برهه حاضر است.
بر اساس مطالعات انجام شده در اين سند مقرر شده است که پروژه نيل به مرجعيت علمي از مسير تمايز رسالت آکادميک دانشگاه ها دنبال شود. در اين کلان پروژه با تکيه بر سه وجه توان رقابت پذيري، شاخص سايول و ادراک نخبگان دانشگاهي، حيطه هاي تمايز آکادميک دانشگاه ها تعيين و در قالب کتاب قرمز مرجعيت به دانشگاه ها ارسال شده است.
قدم بعدي آن است که دانشگاه ها نقاط تمايز خود را بر اساس يافته هاي اين مطالعه و از همه مهمتر ادارک نخبگاني درون دانشگاهي، حيطه هاي تمايز آکادميک خود را نهايي و براي درج در کتاب هاي زرد با عنوان نقشه راه تمايزي دانشگاه¬هاي علوم پزشکي به مرکز ملي تحقيقات راهبردي ارسال کنند.
اين کلان پروژه نهايتا با انتشار کتاب هاي سبز، تفاهم نامه بين وزارتخانه و دانشگاه نيل به مرجعيت علمي را تسهيل خواهد کرد.
تنظيم: حسين دزفولي
کپی لینک کوتاه: