• 1403/06/10 - 08:06
  • - تعداد بازدید: 90
  • - تعداد بازدیدکننده: 83
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
  • /ZCbYo
به میزبانی بیمارستان کودکان علی اصغر دانشگاه علوم پزشکی ایران انجام شد

برگزاری رویداد علمی بی‌خوابی / آپنه حین خواب چیست؟

در رویداد علمی بی‌خوابی و اختلالات خواب در بیمارستان کودکان علی اصغر دانشگاه علوم پزشکی ایران به مباحث مختلف این حوزه از جمله تشریح آپنه حین خواب پرداخته شد.

به گزارش روابط عمومی بیمارستان کودکان حضرت علی اصغر(ع) دانشگاه علوم پزشکی ایران؛ سمینار یک روزه بی‌خوابی و اختلالات خواب روز پنجشنبه 8 شهریور با هدف ارتقای علمی و کاربردی شرکت کنندگان و نیز هم اندیشی با سایر متخصصین این حرفه در سالن همایش این مرکز برگزار شد.

 

در ادامه این مراسم دکتر امیرعباس بشارتی متخصص کودکان و رزیدنت پزشکی خانواده درخصوص آپنه حین خواب گفت: آپنه حین خواب به شرایطی گفته می‌شود که فرد در هنگام خواب دچار وقفه تنفسی می‌شود. معمولاً افرادی که دچار آپنه خواب هستند، هنگام خواب دچار وقفه‌های مکرر می‌شوند. آپنه خواب شاید به تنهایی مشکل بزرگی محسوب نشود، اما عوارض آپنه خواب بسیار زیاد و حتی خطرناک است، به همین دلیل تشخیص آپنه خواب و درمان آن اهمیت بسیاری دارد.

 

دکتر غلامرضا بیاضیان متخصص گوش و حلق و بینی دبیر علمی این رویداد علمی، در رابطه با این  رشته که به سرعت در حال تحول است و در برخی از کشورها به یک فوق تخصص پزشکی تبدیل شده‌است، توضیحاتی ارائه کرد؛در ادامه سایر سخنرانان از دانشگا‌های مختلف کشور مطالب جدیدی را ارائه کردند که با بحث و تبادل نظر اساتید دیگر حاضر در این رویداد علمی ادامه یافت.

 

گفتنی است، رویداد علمی بی‌خوابی و اختلالات خواب” با همکاری انجمن پزشکی خواب ایران، پژوهشکده حواس در سالن همایش بیمارستان کودکان حضرت علی اصغر(ع) با امتیاز بازآموزی برای پزشکان عمومی، متخصصین داخلی کودکان، نورولوژی، روانپزشکی، گوش و حلق و بینی، بیهوشی و طب کار برگزار شد.

  • گروه خبری : اخبار برتر,درمان و پزشکی
  • کد خبر : 337533
کپی لینک کوتاه:
کلمات کلیدی
زهرا قدیمی
خبرنگار:

زهرا قدیمی

تصاویر

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید