• 1400/07/28 - 07:16
  • - تعداد بازدید: 5
  • - تعداد بازدیدکننده: 5
  • زمان مطالعه : 4 دقیقه
  • /Z87Vo
در دانشگاه علوم پزشکي ايران انجام شد:

توليد سيلماسک؛ محصول فناورانه شرکت سلامت انديشان دانا

در دانشگاه علوم پزشکي ايران انجام شد:
توليد سيلماسک؛ محصول فناورانه شرکت سلامت انديشان دانا


شرکت فناور سلامت انديشان دانا تحت پوشش مرکز رشد دانشگاه علوم پزشکي ايران موفق به توليد ماسکي ويژه با نام تجاري سيلماسک شد که کاربرد پزشکي و صنعتي دارد.
دکتر محمد علي سنجري؛ استاد دانشکده علوم توانبخشي و مدير شرکت فناور سلامت انديشان دانا در گفت و گو با خبرنگار روابط عمومي دانشگاه علوم پزشکي ايران به سوالات مطرح شده در حوزه فناوري پاسخ داد.
چگونه کسب و کار خود را راه اندازي کرديد و توسعه داديد؟
با شکل گيري ايده محوري، نقشه راه تعيين شد و طبق اصول طراحي مفهومي، نمونه اوليه تهيه و بارها مورد بررسي و بازبيني قرار گرفت. از طرفي به موازات نيازسنجي و مطالعه مشتري صورت گرفت. سپس با تزريق سرمايه، مراحل توسعه طي شد. تيم در ابتدا بصورت واحد فناور و در مرحله بعد به عنوان شرکت دانش بنيان دانشگاهي با نام شرکت سلامت انديشان دانا ثبت شد.
چه ماموريتي براي شرکت تعريف شده و محصولات شما در چه زمينه اي است؟
ماموريت ما در زمينه طراحي، ساخت و توليد قطعات مورد نياز حوزه پزشکي و توانبخشي تعريف شده است.
اولين محصول ما يک نوع ماسک ويژه با نام تجاري سيلماسک است که کاربرد پزشکي و صنعتي دارد. اين نوع ماسک با ساير ماسک ها متفاوت است، زيرا بدنه آن دائمي است و فقط فيلتر آن تعويض مي شود و مزيت اصلي آن اين است که نشت هوا از اطراف ماسک به هيچ وجه نداريم  (براي کسب اطلاعات بيشتر به silmask.ir مراجعه نماييد).
در سيلماسک، امکان استفاده از هر نوع فيلتر معتبر وجود دارد و از ورود ويروس و گردوغبار جلوگيري مي کند. بدنه نرم اين ماسک کاملاً با حالت صورت منطبق مي شود و هيچ آسيبي به پوست صورت وارد نمي کند.
اهداف و زمينه کاري شرکت تا چه حد با نيازهاي جامعه منطبق است؟
اهداف ما با نيازهاي جامعه در زمينه سلامت و حفظ سيستم تنفسي هماهنگ است. با توجه به اينکه مهمترين راه براي پيشگيري از ابتلا به بيماري، زدن ماسک است؛ لذا ماسکي که حفاظت بيشتري انجام دهد، از اهميت بيشتري برخوردار است که محصول محوري ما اين خاصيت را دارد.
چه راهي را براي معرفي محصولات شرکت و بازار فروش آنها مناسب مي دانيد؟
بازاريابي و اطلاع رساني بخش مهمي در  معرفي محصول به شمار مي روند. ما هم در اين راستا از روشهاي مؤثر براي شناساندن محصول به مشتريان کمک مي گيريم. استفاده از پلتفرم هاي ديجيتال، فروش آنلاين ، تهيه کليپ هاي آموزشي و تبليغاتي و معرفي در شبکه هاي اجتماعي از مهمترين راهکارهاي ما در اين زمينه است.
تا چه اندازه در برنامه عملياتي شرکت به صادرات و بازارهاي بين المللي توجه شده است؟
با توجه به اينکه سيلماسک قابليت فروش بين المللي را دارد از همان ابتدا دپارتماني براي اين بخش اختصاص داديم.
البته فعلاً بيشتر تمرکز ما بر روي فروش داخل است که بر اساس بازخورد مشتريان بتوانيم نمونه هاي جديد محصول را توليد کنيم.
برنامه هاي آينده شرکت بر چه رويکردي استوار است و مهمترين برنامه ها را بفرماييد؟
فروش و توزيع گسترده محصول، ارائه خدمات پشتيباني و تقويت تعامل با مشتريان جزو برنامه هاي آتي شرکت است. در فاز بعدي در نظر داريم به ساخت و توليد ساير محصولات مورد نياز نظام سلامت بپردازيم.
چه مشکلاتي در فضاي کسب و کار شما وجود دارد ؟
برخي مشکلات عمومي در زمينه فناوري وجود دارد، از جمله ناهماهنگي بين بخشي، مشکل بورکراسي اداري در مرحله دريافت کارت بازرگاني و مسائل بيمه اي. اينها بيشتر به دليل عدم آشنايي با قوانين و اصول شرکت هاي نوپا در حوزه فناوري است که اميدوارم به مرور زمان حل شود.
دانشگاه علوم پزشکي ايران و مرکز رشد را چه ميزان در موفقيت شرکت موثر مي دانيد؟
رويکرد دانشگاه علوم پزشکي ايران در مسير حرکت به سمت دانشگاه هاي نسل سوم اثرگذار بوده است و توانسته با تمرکز بر حيطه فناوري موفقيت هايي را هم کسب کند.
مرکز رشد فعال دانشگاه هم به تحقق اهداف شرکت هاي فناور کمک کرده و با برگزاري کارگاه هاي آموزشي، مشاوره هاي حقوقي و صنعتي در مسير پيشرفت شرکت ها موثر و تسهيل گر است.
اگر امروز فردي بخواهد در زمينه  کارآفريني و فناوري هاي نوين ، فعاليت کند، چطور مي تواند نيازهاي بازار را بسنجد تا ايده خوبي ارائه کند؟
جامعه ما به توسعه فناوري و کارآفريني نيازمند است و افراد علاقمند به اين حوزه بايد داراي روحيه کارآفريني باشند. براي حل مسائل متکي به سعي و پشتکار خود باشند و با دانش اوليه و طي مراحل اصولي براي پاسخگويي به نيازهاي جامعه تلاش کنند. نيازهاي جامعه را به روشهاي مختلف مي توان سنجيد. برخي نهادها نيازها و اولويت هاي خود را از طريق وب سايت خودشان اطلاع رساني مي کنند. روش ديگر، تحقيق و مطالعه بازار و روش سوم خلاقيت است که منجر به محصولي مي شود که تا کنون نبوده و بايد جاي خود را پيدا کند.
به نظر شما، دانشگاه براي پيشرفت  بيشتر و توسعه در حوزه فناوري چه گام هايي بايد بردارد؟
دانشگاه علوم پزشکي ايران با جديت در مسير فناوري متمرکز شده است و معاونت تحقيقات و فناوري هم در اين راستا رويکرد مثبتي دارد. البته بايد اکوسيستم فناوري دانشگاه توسعه يابد و با راه اندازي پارک علم فناوري سلامت در اين مسير گام بردارد. همچنين بايد با اطلاع رساني بيشتر و آموزش هدفمند، به افزايش انگيزه دانشجويان براي حرکت در مسير فناوري کمک شود.
 پايان گفتگو//
مرضيه ره نورد
  • گروه خبری : اخبار جایگاه
  • کد خبر : 327530
کپی لینک کوتاه:
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار:

مدیر سیستم