• 1403/05/23 - 07:24
  • - تعداد بازدید: 156
  • - تعداد بازدیدکننده: 136
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
  • /Z2JYo

خادمین سلامت دانشگاه علوم پزشکی ایران در موکب درمانی کربلا بدرقه شدند

آیین بدرقه خادمین سلامت دانشگاه علوم پزشکی ایران برای اربعین حسینی در محور عمود 1092 جاده نجف - کربلا برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی ایران، جلسه توجیحی و آیین بدرقه خادمین سلامت اربعین حسینی در محور عمود 1092 جاده نجف - کربلا با حضور دکتر علی مشکی معاون درمان و رئیس بسیج جامعه پزشکی دانشگاه و حجت الاسلام کاظم سلیمانی مسئول نهاد مقام معظم رهبری دانشگاه برگزار شد.

 

در ادامه مشکی با اشاره به فرصت ایجاد شده برای خادمین سلامت و جایگاه والای معنوی خدمت به زوار پرداخت.

 

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ایران، امکانات و شرایط موکب درمانی دانشگاه را تشریح و از خادمین خواست طبق ضوابط و دستورالعمل ها اقدام کنند.

 

مشکی گفت: از تاریخ 25 مرداد تا 6 شهریور تیم درمانی دانشگاه، متشکل از 100 نفر (پزشک، پرستار و نیروی خدماتی پشتیبانی) در این درمانگاه حضور خواهند داشت و در 4 شیفت به صورت 24 ساعته به زوار حسینی خدمات درمان سرپایی ارائه خواهند کرد. درمانگاه زنان از مردان جدا است و حتی کارشناسان مامایی نیز در درمانگاه حضور دارند.

 

وی افزود: با حضور جراحان در تمامی رشته های تخصصی، کارشناسان بیهوشی و اتاق عمل امکان جراحی های سرپایی و بخیه در درمانگاه فرآهم شده و در صورت نیاز به انجام جراحی های وسیع تر بیماران با هماهنگی ای که با بیمارستان امام حسین کربلا داشتیم به آنجا اعزام خواهند شد.

 

مشکی گفت: در درمانگاه 3 آمبولانس برای ارجاع بیماران بدحال به بیمارستان امام حسین (ع) مستقر شده است. همچنین بزرگترین دپوی دارویی هلال احمر در درمانگاه دانشگاه علوم پزشکی ایران است که این امر تهیه دارو را آسان کرده است.

 

در این راستا معاون دانشگاه علوم پزشکی ایران؛ دکتر ندا رحیمیان را به عنوان معاون فنی و مسئول هماهنگی پزشکان و حدیقه دودانگه را به عنوان مسئول پرستاران و دیگر کادر درمان موکب درمانی دانشگاه علوم پزشکی ایران منصوب کرد و از پزشکان و پرستاران خواست کمال همکاری را با آنها داشته باشند.

 

همچنین حجت الاسلام کاظم سلیمانی پیرامون تأثیر گذاری اربعین در ذهنیت سازی بین المللی توضیح داد و گفت: راهپیمایی اربعین یکی از مهم ترین گردهمایی تشیع است که بازتاب آن در جهان مشهود است.

 

گفتنی است، در پایان مراسم آیین بدرقه خادمین سلامت برگزار شد.

  • گروه خبری : اخبار برتر,درمان و پزشکی
  • کد خبر : 336872
کپی لینک کوتاه:
کلمات کلیدی
سارا حجازی
خبرنگار:

سارا حجازی

تصاویر

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید