• 1399/03/21 - 08:29
  • - تعداد بازدید: 2
  • - تعداد بازدیدکننده: 2
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
  • /ZpkWo

سهم خانواده‌ها و جامعه در کاهش تاثير کرونا بر روان کودکان

عضو هيات علمي ‌دانشگاه علوم پزشکي ايران گفت: ويروس کرونا با توجه به شرايط هر کودک، خانواده و جامعه تاثير متفاوتي روي سلامت روان کودکان دارد، اما خانواده و جامعه مي‌توانند به عنوان فاکتورهاي تاثيرگذار و مهم روي ميزان تاثير اين ويروس موثر باشند.

 عضو هيات علمي ‌دانشگاه علوم پزشکي ايران گفت: ويروس کرونا با توجه به شرايط هر کودک، خانواده و جامعه تاثير متفاوتي روي سلامت روان کودکان دارد، اما خانواده و جامعه مي‌توانند به عنوان فاکتورهاي تاثيرگذار و مهم روي ميزان تاثير اين ويروس موثر باشند.

به نقل از ايرنا؛ اسما عاقبتي روز چهارشنبه در گفت ‌وگو با خبرنگار سلامت ايرنا درباره ميزان تاثير ويروس کرونا بر سلامت روان کودکان افزود: يکي از مشکلاتي که خانواده‌ها در دوران شيوع ويروس کرونا با سامانه ???? مطرح مي‌کنند، تاثير ويروس کرونا بر سلامت روان کودکان است. اين موضوع بدون شک سلامت روان کودکان را تحت تاثير قرار مي‌هد، اما اينکه اين تاثير چه ميزان است به عوامل مختلفي بستگي دارد.

وي ادامه داد: يکي از اين عوامل تاب آوري يا ميزان توانمندي خود کودک در مقابله با مشکلات و سختي‌ها است. ديگري توانمندي و قدرت حمايت خانواده و نحوه برخورد جامعه‌ با اين مشکلات است که کودک در آن قرار دارد. بر همين اساس نمي‌توانيم در مورد ميزان تاثيري که ويروس کرونا روي بچه‌ها دارد نظر قطعي داد.

عاقبتي بيان کرد: يکي از مفاهيمي‌ که به تازگي در دنيا مطرح شده و مفهوم مهمي به ويژه در اپيدمي‌ اين بيماري محسوب مي‌شود، تاب آوري است. اين مفهوم به واکنش افراد به مقابله با سوانح و بحران‌ها مي‌پردازد. يعني گاهي وقت‌ها افراد در برخورد با سوانح و بحران‌ها عملکردشان افت مي‌کند و گاهي در همان وضعيت قبل باقي مي‌ماند.

اين عضو هيات علمي ‌دانشگاه علوم پزشکي ايران گفت: گاهي هم در اثر مواجهه با سوانح عملکردشان بهتر مي‌شود. يعني دچار رشد بعد از سانحه مي‌شوند. يعني در زمان وارد شدن مصيبتي به آنها نه تنها افت نمي‌کنند، بلکه شرايط افراد بهتر از قبل مي‌شود و تهديد را به فرصت تبديل مي‌کنند.

عاقبتي اظهار کرد: ما مي‌خواهيم کودکان را به سمتي ببريم که مشکلات را به فرصت تبديل کنند و حداقل در شرايط قبلي سلامت رواني و حالت بهينه به وضعيت بهتري ارتقا يابند.

اين عضو هيات علمي ‌دانشگاه علوم پزشکي ايران گفت: براي رسيدن به اين هدف و کمک به سلامت روان کودک بايد چند کار را انجام داد. اول اينکه جامعه بايد آماده باشد. يعني مدرسه، معلم، همسايه‌ها، اقوام و کساني که با کودک در ارتباط هستند بايد از آگاهي کافي در مورد نحوه برخورد، حمايت و کمک براي خروج از بحران کرونا با کودک را داشته باشند.

اين روان‌شناس باليني بيان کرد: جنبه ديگر اين است که خانواده مهارت‌هاي لازم را داشته باشد، به عنوان مثال بايد فرزندپروري خوب و رفتار درست با آنها در دوران قرنطينه را بدانند.

 
 
  • گروه خبری : اخبار جایگاه
  • کد خبر : 328287
کپی لینک کوتاه:
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار:

مدیر سیستم