• 1402/09/08 - 12:45
  • - تعداد بازدید: 171
  • - تعداد بازدیدکننده: 152
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
  • /ZjjTo
در راستای توان افزایی روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور؛

مرکز «همکار معتمد» در دانشگاه علوم پزشکی ایران افتتاح شد

نخستین مرکز "همکار معتمد" با حضور معاون توسعه وزارت بهداشت و روسای 12 دانشگاه و دانشکده علوم پزشکی کشور در دانشگاه علوم پزشکی ایران افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومی دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی ایران، دکتر بهروز رحیمی معاون توسعه وزارت بهداشت در این مراسم عنوان کرد: اعتقاد جدی دارم که سازمان‌ها برای رفع مشکلات مردم به‌وجود آمدند و اگر ضعفی در سازمان وجود داشته باشد ناشی از مدیریت آن است نه مراجعین. درساختارها و کنترل سازمانی نباید ارزش‌های انسانی فراموش شود و مدیر باید منعطف با شرایط عمل کند و فرآیندها را متوجه شود ولی در روند اجرا دخالت نکند.

 

معاون توسعه وزارت بهداشت توصیه کرد: در مدیریت باید شنیدن بر مبنای فهمیدن صورت پذیرد و اینگونه دریچه‌ نگاه مدیریت تغییر می‌یابد و تاثیر مثبتی بر مدیریت خواهد گذاشت.

 

در ادامه این مراسم دکتر عبدالرضا پازوکی رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران نیز با ابراز خرسندی از ایجاد مرکز "همکار معتمد"در دانشکده پزشکی این دانشگاه عنوان کرد: با توجه به برنامه ریزی بسیار خوبی که این موسسه در جهت توانمند سازی مدیران دارد انتظار ما این است که بسته‌های آموزشی به صورت مجازی برای معاونین و مدیران دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور که امکان شرکت در این کارگاه‌ها را ندارد تهیه و در اختیار آنها قرار گیرد.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران ادامه داد: در مرحله بعد از آموزش خود ارزیابی و همچنین ارزیابی بیرونی از سوی این موسسه صورت پذیرد تا میزان اثرگذاری این آموزش‌ها سنجیده شود.

 

در ادامه این مراسم دکتر حسین قناعتی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران نیز نداشتن نقشه ذهنی را یکی از ایرادات اصلی مدیران دانست و افزود: تا نقشه‌ ذهنی در مدیران وجود نداشته باشد نمی‌توان آن را مهندسی کرد.

 

قناعتی ایجاد این مرکز را امتیاز بزرگی برای دانشگاه علوم پزشکی ایران دانست و گفت: باید از این ایده‌های کارآمد الگو گرفت.

 

در ادامه دکتر حسام الدین سیدین رئیس موسسه معتمد چگونگی طراحی و اهداف دوره‌های آموزشی را عنوان کرد و گفت: ما به عنوان مدیر از طرفی وظایفی را برعهده داریم و از طرفی باید برای انجام این وظایف مهارت‌هایی را داشته باشیم که قرار است موسسه‌ معتمد در راستای ماموریت خود که (توانمند سازی مدیران - خانه‌ مدیران و جانشین پروری) است برای تقویت مهارت‌های مدیریتی به مدیران خدمات ارائه دهد.

 

گفتنی است، موسسه عالی توسعه و تربیت مدیران نظام سلامت"معتمد" از سال 1389 با هدف توانمندسازی و هم افزایی مدیران نظام سلامت شروع به فعالیت کرد. نخستین جلسه توان افزایی روسای دانشگاه و دانشکده‌های علوم پزشکی بنا به دستور وزیر بهداشت و تیم وزارتی از سوی معاونت توسعه مدیریت و منابع وزارت در مرکز همکار معتمد در دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی ایران افتتاح شد.

پایان مطلب//

  • گروه خبری : اخبار برتر,درمان و پزشکی
  • کد خبر : 319789
کپی لینک کوتاه:
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار:

مدیر سیستم

تصاویر

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید