معرفي سه ايده برتر در اولين تکتون آموزش پزشکي
معرفي سه ايده برتر در اولين تکتون آموزش پزشکي
سيد جلال ثامني صاحب ايده مانکن شبه بيمار، مريم اعلاء با ايده بازي واره آموزشي پاي ديابتي و فرزان عضدي؛ ارائه دهنده ايده مديکا ليگ عنوان برگزيدگان اولين تکتون آموزش پزشکي را به دست آوردند.
دکتر حوريه محمدي؛ مدير مرکز مطالعات و توسعه آموزش دانشگاه علوم پزشکي ايران در گفتگو با خبرنگار روابط عمومي روابط عمومي گفت: ايده اوليه تکتون آموزش پزشکي بهمن سال گذشته از سوي واحد تکنولوژي آموزشي مرکز مطالعات مطرح و تيرماه سالجاري فراخوان ارسال ايدهها منتشر شد.
وي افزود: در اين مدت هفده ايده از دانشگاه علوم پزشکي ايران، يک ايده از دانشگاه هرمزگان، يک ايده از دانشگاه فردوسي مشهد و يک ايده هم از يک دانشجوي پزشکي ايراني که در ايتاليا در حال تحصيل است، يعني مجموعا بيست ايده به دبيرخانه اين تکتون رسيد.
دکتر محمدي در خصوص گستره موضوعي ايدهها، توضيح داد: دوازده ايده مربوط به شبيهسازي- گيميفيکيشن، يک ايده شبيهسازي-هوش مصنوعي و هفت ايده مربوط به انواع واقعيت هاي افزوده مجازي، ترکيبي و گسترده در آموزش علوم پزشکي بود.
مدير مرکز مطالعات و توسعه آموزش دانشگاه علوم پزشکي ايران با بيان اينکه حداقل پنج داور هر ايده را در مرحله اول بررسي کردند، افزود: در انتخاب داوران سعي شد که به هيچ وجه تعارض منافع وجود نداشته باشد و يا اگر احتمال مي رفت داوري ممکن است از قبل در جريان طرحي باشد يا حتي نام مجريان قابل حدس براي او باشد، آن طرح براي آن داور ارسال نشد و حتي در يک مورد شائبه کمي به وجود آمد، آن داور حذف و شخص ديگري جايگزين شد.
دکتر محمدي گفت: پس از اين مرحله داوري ده ايده که نمره بالاي ? از نمره کل ? را کسب کردند، به مرحله دوم رسيدند. از اين ده ايده، هشت مورد از دانشگاه ايران و يک مورد از دانشگاه هرمزگان و يک مورد هم ايده دانشجوي ايراني شاغل به تحصيل در ايتاليا بود.
وي با اشاره به برگزاري دوره آموزشي دو روزه «ايده پرداز» همزمان با مرحله دوم داوري ها، اظهار کرد: صاحبان ده ايده منتخب رايگان و ساير صاحبان ايده با تخفيف ?? درصدي در اين دوره شرکت کردند.
دکتر محمدي با بيان اينکه دوره ايده پرداز شامل چهارده ساعت کارگاه و نه ساعت منتورينگ بود، افزود: در اين دو روز در خصوص نحوه تيم سازي، طراحي محصول، نوشتن طرح کسب و کار و مدل درآمدي، نحوه ارائه به سرمايه گذار و قرارداد استارتاپي صحبت شد و در خلال کارگاهها ايدهپردازان، با حضور منتورها به پرورش ايده خود پرداختند.
به گفته وي شرکت در وبينارها براي همه شرکت کنندگان آزاد بود و فرصت استفاده از راهنمايي منتورها مخصوص صاحبان ايدههاي برتر در آن پيش بيني شده بود. منتورهاي برنامه آقايان دکتر دهقان، دکتر راشدي و دکتر صلواتي زاده تا دير وقت به سوالات تيمها پاسخ ميدادند.
مدير مرکز مطالعات و توسعه آموزش دانشگاه علوم پزشکي ايران ادامه داد: صبح جمعه چهاردهم شهريور ???? در آخرين روز برنامه مرحله نهايي داوري با حضور داوران از چندين دانشگاه کشور از جمله ايران، تهران، شهيد بهشتي، شيراز، تربت حيدريه به صورت آنلاين برگزار شد.
وي گفت: نحوه ارائه ايدهها به اين شکل بود که هر تيم ده دقيقه فرصت ارائه ايده و ده دقيقه فرصت پاسخ به سوالات داوران را داشت. در خلال اين ?? دقيقه، داوران نيز فرم آنلاين داوري را پر ميکردند و با شروع ارائه بعدي، فرم داوري ايده قبلي بسته و فرم جديد باز ميشد.
دکتر محمدي خاطرنشان کرد: در انتخاب داوران اين مرحله هم به بحث تعارض منافع دقت کرديم و از منتورها در مرحله نهايي داوري دعوت نشد.
وي گفت: از مجموع ده ايده اي که در مرحله اول پذيرفته شده بودند يک ايده در اين مرحله و کارگاه ها شرکت نکرد. يک ايده هم صبح جمعه انصراف داد و هشت ايده باقي مانده در روز آخر رويداد طي سه ساعت رقابت کردند که سه نفر برگزيده آنها در پايان روز معرفي شدند.
بنا براين گزارش سيد جلال ثامني صاحب ايده طراحي، ساخت و بررسي ويژگي هاي اکوستيکي “مانکن شبه بيمار” براي کمک به آموزش دانشجويان، مريم اعلاء با ايده بازي واره آموزشي پاي ديابتي و فرزان عضدي؛ ارائه دهنده ايده مديکا ليگ، طراحي بازي استدلال باليني براي فراگيران رشته پزشکي عمومي، عنوان برگزيدگان اولين تکتون آموزش پزشکي را به دست آوردند.
دکتر محمدي در پايان با اشاره به اهميت کارآفريني و پرورش خلاقيت در بين دانشجويان و جامعه دانشگاهي مان، اظهار کرد: خوشبختانه جامعه دانشگاهي ما به خصوص دانشگاه هاي علوم پزشکي سرشار از دانش و خلاقيت هستند و هميشه ايده هاي نو و جديدي براي بهبود و ارتقاء سيستم دارند ولي متاسفانه نحوه بيان، نحوه ارائه و گفتمان ارائه اين ايده ها به کار آفرينان، سرمايه گذاران و مراکز رشد خيلي تقويت نشده است.
وي خاطرنشان کرد: ما در معاونت آموزشي دانشگاه علوم پزشکي ايران و مرکز مطالعات و قطب تکنولوژي آموزشي دنبال ايجاد اين فرهنگ هستيم و اميدواريم برگزاري اين رويداد به عنوان يک نقطه شروع توانسته باشد اين فرهنگ را نهادينه کند. البته قطعاً تا رسيدن به نقطه ايده آل و رسيدن به دانشگاه نسل سوم تا پنجم خيلي راه باقي مانده است.
پايان خبر
حسين دزفولي
دکتر حوريه محمدي؛ مدير مرکز مطالعات و توسعه آموزش دانشگاه علوم پزشکي ايران در گفتگو با خبرنگار روابط عمومي روابط عمومي گفت: ايده اوليه تکتون آموزش پزشکي بهمن سال گذشته از سوي واحد تکنولوژي آموزشي مرکز مطالعات مطرح و تيرماه سالجاري فراخوان ارسال ايدهها منتشر شد.
وي افزود: در اين مدت هفده ايده از دانشگاه علوم پزشکي ايران، يک ايده از دانشگاه هرمزگان، يک ايده از دانشگاه فردوسي مشهد و يک ايده هم از يک دانشجوي پزشکي ايراني که در ايتاليا در حال تحصيل است، يعني مجموعا بيست ايده به دبيرخانه اين تکتون رسيد.
دکتر محمدي در خصوص گستره موضوعي ايدهها، توضيح داد: دوازده ايده مربوط به شبيهسازي- گيميفيکيشن، يک ايده شبيهسازي-هوش مصنوعي و هفت ايده مربوط به انواع واقعيت هاي افزوده مجازي، ترکيبي و گسترده در آموزش علوم پزشکي بود.
مدير مرکز مطالعات و توسعه آموزش دانشگاه علوم پزشکي ايران با بيان اينکه حداقل پنج داور هر ايده را در مرحله اول بررسي کردند، افزود: در انتخاب داوران سعي شد که به هيچ وجه تعارض منافع وجود نداشته باشد و يا اگر احتمال مي رفت داوري ممکن است از قبل در جريان طرحي باشد يا حتي نام مجريان قابل حدس براي او باشد، آن طرح براي آن داور ارسال نشد و حتي در يک مورد شائبه کمي به وجود آمد، آن داور حذف و شخص ديگري جايگزين شد.
دکتر محمدي گفت: پس از اين مرحله داوري ده ايده که نمره بالاي ? از نمره کل ? را کسب کردند، به مرحله دوم رسيدند. از اين ده ايده، هشت مورد از دانشگاه ايران و يک مورد از دانشگاه هرمزگان و يک مورد هم ايده دانشجوي ايراني شاغل به تحصيل در ايتاليا بود.
وي با اشاره به برگزاري دوره آموزشي دو روزه «ايده پرداز» همزمان با مرحله دوم داوري ها، اظهار کرد: صاحبان ده ايده منتخب رايگان و ساير صاحبان ايده با تخفيف ?? درصدي در اين دوره شرکت کردند.
دکتر محمدي با بيان اينکه دوره ايده پرداز شامل چهارده ساعت کارگاه و نه ساعت منتورينگ بود، افزود: در اين دو روز در خصوص نحوه تيم سازي، طراحي محصول، نوشتن طرح کسب و کار و مدل درآمدي، نحوه ارائه به سرمايه گذار و قرارداد استارتاپي صحبت شد و در خلال کارگاهها ايدهپردازان، با حضور منتورها به پرورش ايده خود پرداختند.
به گفته وي شرکت در وبينارها براي همه شرکت کنندگان آزاد بود و فرصت استفاده از راهنمايي منتورها مخصوص صاحبان ايدههاي برتر در آن پيش بيني شده بود. منتورهاي برنامه آقايان دکتر دهقان، دکتر راشدي و دکتر صلواتي زاده تا دير وقت به سوالات تيمها پاسخ ميدادند.
مدير مرکز مطالعات و توسعه آموزش دانشگاه علوم پزشکي ايران ادامه داد: صبح جمعه چهاردهم شهريور ???? در آخرين روز برنامه مرحله نهايي داوري با حضور داوران از چندين دانشگاه کشور از جمله ايران، تهران، شهيد بهشتي، شيراز، تربت حيدريه به صورت آنلاين برگزار شد.
وي گفت: نحوه ارائه ايدهها به اين شکل بود که هر تيم ده دقيقه فرصت ارائه ايده و ده دقيقه فرصت پاسخ به سوالات داوران را داشت. در خلال اين ?? دقيقه، داوران نيز فرم آنلاين داوري را پر ميکردند و با شروع ارائه بعدي، فرم داوري ايده قبلي بسته و فرم جديد باز ميشد.
دکتر محمدي خاطرنشان کرد: در انتخاب داوران اين مرحله هم به بحث تعارض منافع دقت کرديم و از منتورها در مرحله نهايي داوري دعوت نشد.
وي گفت: از مجموع ده ايده اي که در مرحله اول پذيرفته شده بودند يک ايده در اين مرحله و کارگاه ها شرکت نکرد. يک ايده هم صبح جمعه انصراف داد و هشت ايده باقي مانده در روز آخر رويداد طي سه ساعت رقابت کردند که سه نفر برگزيده آنها در پايان روز معرفي شدند.
بنا براين گزارش سيد جلال ثامني صاحب ايده طراحي، ساخت و بررسي ويژگي هاي اکوستيکي “مانکن شبه بيمار” براي کمک به آموزش دانشجويان، مريم اعلاء با ايده بازي واره آموزشي پاي ديابتي و فرزان عضدي؛ ارائه دهنده ايده مديکا ليگ، طراحي بازي استدلال باليني براي فراگيران رشته پزشکي عمومي، عنوان برگزيدگان اولين تکتون آموزش پزشکي را به دست آوردند.
دکتر محمدي در پايان با اشاره به اهميت کارآفريني و پرورش خلاقيت در بين دانشجويان و جامعه دانشگاهي مان، اظهار کرد: خوشبختانه جامعه دانشگاهي ما به خصوص دانشگاه هاي علوم پزشکي سرشار از دانش و خلاقيت هستند و هميشه ايده هاي نو و جديدي براي بهبود و ارتقاء سيستم دارند ولي متاسفانه نحوه بيان، نحوه ارائه و گفتمان ارائه اين ايده ها به کار آفرينان، سرمايه گذاران و مراکز رشد خيلي تقويت نشده است.
وي خاطرنشان کرد: ما در معاونت آموزشي دانشگاه علوم پزشکي ايران و مرکز مطالعات و قطب تکنولوژي آموزشي دنبال ايجاد اين فرهنگ هستيم و اميدواريم برگزاري اين رويداد به عنوان يک نقطه شروع توانسته باشد اين فرهنگ را نهادينه کند. البته قطعاً تا رسيدن به نقطه ايده آل و رسيدن به دانشگاه نسل سوم تا پنجم خيلي راه باقي مانده است.
پايان خبر
حسين دزفولي
کپی لینک کوتاه: